Ingen energi, men!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. april 2012

grøn · ært

...jeg har alligevel på de sidste to dage præsteret at lave 3 kg. kødsovs, 2,4 kg. frikadeller á tre forskellige slags, 2,5 l. kartoffelsuppe (1,5 l. er spist) og et dynebetræk! Al maden er frosset ned og ligger klar til den lille ankommer. Så skal vi ikke tænke på aftensmad det første stykke tid. Jeg mangler stadig at lave hakkebøffer, kyllingetærte, svensk pølseret, moussaka og flødekartofler (som ikke laves med fløde) - men det kommer vel hen af vejen. Min søde veninde har tilbud sin hjælp næste weekend, hvilket jeg sætter stoor pris på! :-D

Forbereder I andre jer også med mad? Uh, jeg tror vi bliver glade for ikke at skulle stå med det, selvom jeg godt nok er total smadret og træt nu! :-P Men hellere være enormt træt nu og så have den ekstra energi til vores lillefister:-)

...-et lille billede af præstationerne ;-P

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

MariaJ

Flot sengetøj og ambitiøst madlavningsprogram. Jeg bliver helt forpustet af at læse om alle dine aktiviteter. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville kalde det "ingen energi" .

Jeg laver ikke mad på forhånd. Jeg kan godt se at mange gør det, og at det sikkert også er rart at have noget på lager i den første tid, men jeg mangler vist hamstergenet . Jeg har dog ordnet en del andre ting i huset her de sidste dage, som jeg gerne ville have klar før baby kommer (fx pakket de sidste kasser ud fra flytningen for et halvt år siden, og ryddet op i skuffer og skabe), så jeg er ikke helt uden redebyggerinstinkt .

Anmeld

4. april 2012

CaWi

Hold da op du gir den gas!!! Herhjemme står jeg ikke på den måde og laver mad til efter den lille er kommet. Men når vi alligevel laver aftensmad, er vi begyndt at lave lidt ekstra, så vi kan fryse lidt ned.

Jeg går nok lidt mere op i at få ordnet vores papire (Er vi vildt dårlige til at huske) få vasket vinduer og sådanne ting, så jeg ikke skal tænke på det lige med det samme.

Nu har jeg også en mand der elsker at lave mad, og han har sagt at nok skal tage over med madlavningen når den lille er kommet Og ellers bor svigerforældrene 5 min væk, og der kan i hvert fald sagtens falde lidt mad af, hvis vi er alt for trætte i starten

Anmeld

6. april 2012

Monis

God ide med at sy dynebetræk, det vil jeg også prøve (burde vel ikke være så svært?!)

Jeg har også bagt pølsebrød, boller og muffins (tænker det er en god ide, hvis man får gæster, og ikke lige har andet at byde dem på)

Gode retter du har foreslået at lave til fryseren - jeg har været lidt i tvivl om, hvad for noget mad, jeg skulle lave til fryseren udover lasagne og gryderetter.... Tak for inspirationen!

Hilsen Monica.

Anmeld

11. april 2012

grøn · ært

MariaJ skriver:

Flot sengetøj og ambitiøst madlavningsprogram. Jeg bliver helt forpustet af at læse om alle dine aktiviteter. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville kalde det "ingen energi" .

Jeg laver ikke mad på forhånd. Jeg kan godt se at mange gør det, og at det sikkert også er rart at have noget på lager i den første tid, men jeg mangler vist hamstergenet . Jeg har dog ordnet en del andre ting i huset her de sidste dage, som jeg gerne ville have klar før baby kommer (fx pakket de sidste kasser ud fra flytningen for et halvt år siden, og ryddet op i skuffer og skabe), så jeg er ikke helt uden redebyggerinstinkt .

hihi, nej, du har jo prøvet det før ;-) Du ved ligesom hvad man kan forvente.

Pweu, der bliver også bare ryddet op osv. herhjemme. Vi flyttede ind i vores lejlighed for et år siden og synes først det er nu, at det virkelig begynder at ligne et hjem. Ikke fordi vi har haft flyttekasser og flytterod, men fordi vi ikke har haft nok møbler og dem vi havde, var nogle gamle noegn. Men der bliver virkelig styr på det hele efterhånden og det er bare skøønt! Men, det er jo også først 'nu' vi har haft råd til at købe nyt og gøre istand :-)

Anmeld

11. april 2012

grøn · ært

CAWI skriver:

Hold da op du gir den gas!!! Herhjemme står jeg ikke på den måde og laver mad til efter den lille er kommet. Men når vi alligevel laver aftensmad, er vi begyndt at lave lidt ekstra, så vi kan fryse lidt ned.

Jeg går nok lidt mere op i at få ordnet vores papire (Er vi vildt dårlige til at huske) få vasket vinduer og sådanne ting, så jeg ikke skal tænke på det lige med det samme.

Nu har jeg også en mand der elsker at lave mad, og han har sagt at nok skal tage over med madlavningen når den lille er kommet Og ellers bor svigerforældrene 5 min væk, og der kan i hvert fald sagtens falde lidt mad af, hvis vi er alt for trætte i starten

Det var da også et smart trick I gør i der! :-) --og det med at svigerforældrene bor så tæt på, er da luksus ;-)
Hmm, Michael kan også godt lide at lave mad MEN, han er først ved at lære det nu (af mig)  Heldigvis synes han det er super sjovt og er faktisk (ja, jeg er noget overrasket) rigtig god til at lave mad. 

Aah, vaske vinduer! Det skal vi da vist også lige have gjort :-P Nu skinner solen jo (forhåbentlig) snart ind af dem hver dag og så nytter det jo ikke med alle de fedtfingre :-P 

Anmeld

11. april 2012

grøn · ært

Monis skriver:

God ide med at sy dynebetræk, det vil jeg også prøve (burde vel ikke være så svært?!)

Jeg har også bagt pølsebrød, boller og muffins (tænker det er en god ide, hvis man får gæster, og ikke lige har andet at byde dem på)

Gode retter du har foreslået at lave til fryseren - jeg har været lidt i tvivl om, hvad for noget mad, jeg skulle lave til fryseren udover lasagne og gryderetter.... Tak for inspirationen!

Hilsen Monica.

hihi, det er slet ikke svært at sy dynebetræk! Det er bare målene på dynen plus 1 cm sømrum.... That's it - nå ja, så skal det selvfølgelig sys. Og så kan du jo vælge at lave knaphuller og sy knapper i. Det er i hvert fald også bare super nemt!

Så lidt med mad-inspirationen :-) Jeg sad også længe og tænkte over, hvad søren jeg dog skulle lave til fryseren! Desværre er vores fryser ikke stor nok til så meget mere end det. Jeg ville nemlig også super gerne have lavet pølsehorn og morgenboller... Jeg kiggede endda på en minifryser, som vi kunne have i vores fadebur, men hold da kæft de er jo dyre sådan nogle! Det havde jeg alligevel ikke lige troet :-P

Anmeld

11. april 2012

MariaJ

grøn · ært skriver:

hihi, nej, du har jo prøvet det før ;-) Du ved ligesom hvad man kan forvente.

Pweu, der bliver også bare ryddet op osv. herhjemme. Vi flyttede ind i vores lejlighed for et år siden og synes først det er nu, at det virkelig begynder at ligne et hjem. Ikke fordi vi har haft flyttekasser og flytterod, men fordi vi ikke har haft nok møbler og dem vi havde, var nogle gamle noegn. Men der bliver virkelig styr på det hele efterhånden og det er bare skøønt! Men, det er jo også først 'nu' vi har haft råd til at købe nyt og gøre istand :-)

Sådan synes jeg tit det er med flytninger - at man først kommer rigtigt på plads lidt hen ad vejen. Vi flyttede i november, og pakkede selvfølgelig alle de vigtige ting ud med det samme, men stuen har hele tiden været lidt af et stand by projekt, fordi vi ikke havde reolplads nok til alle vores bøger, og derfor ikke kunne pakke alting ud. Her for et par uger siden løsnede det så, da vi endelig fik taget hul på projekt "tage alle bøgerne ud af kasserne og sortere, sætte det på hylderne som kan være der og gem eller resten til genbrug". Det tog en aften, så det var ikke værre end som så, men havde virket som et helt uoverstigeligt projekt. Efter at vi fik bøgerne pakket ud og alle vores boghylder ikke længere flyder over af vores datters legetøj, fik man også pludselig lyst til at ordne de sidste andre småting i stuen. Så NU begynder vores stue også at ligne et hjem.

Anmeld

11. april 2012

Koen.

Hold da ferie du er aktiv jeg laver ikke mad på den måde, men vi har altid mad til overs så det ryger i fryseren, så den er ved at være godt fyldt og holdte fødselsdag for datteren(som bliver to i dag) i lørdags der havde min søster bagt rigeligt med boller så det er den ps blevet fyldt med og en masse pizzasnegle og pølsehorn

Anmeld

11. april 2012

CaWi

grøn · ært skriver:

Det var da også et smart trick I gør i der! :-) --og det med at svigerforældrene bor så tæt på, er da luksus ;-)
Hmm, Michael kan også godt lide at lave mad MEN, han er først ved at lære det nu (af mig)  Heldigvis synes han det er super sjovt og er faktisk (ja, jeg er noget overrasket) rigtig god til at lave mad. 

Aah, vaske vinduer! Det skal vi da vist også lige have gjort :-P Nu skinner solen jo (forhåbentlig) snart ind af dem hver dag og så nytter det jo ikke med alle de fedtfingre :-P 

Hehe ja han skal da lære det, og altid dejligt at han så samtidig faktisk godt kan finde ud af det

Jeg er mere til at bage end at lave mad. Og har nu fået decideret forbud af kæresten, om at smide mere bagværk i fryseren  Synes bare det er så smart, at man bare lige tager en kage op af fryseren, når der i starten sikkert vælter ind med gæster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.