Jordemor 35+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. april 2012

JH12

Har idag været ved Jordemoren, og sikke da en skuffelse!
Er nu i 35+0, jeg havde bestemt forventet noget mere!

Bettepigen er skønnet til 2500 gram. De siger hun ligger i den gode ende.. Jeg tror dog det er for lidt, ligesom sidst da jordemoren skønnede ca. 200 gram ved siden af.

Min SF er målt til 33 cm. og hun ligger langt med hovedet ned af.. Og hun har god hjertelyd - det hørte vi nu ikke selv

Men der blev hverken snakket fødsels ønsker, eller noget som helst andet.. Efter min mening var det bare spild af tid..  De kom heller ikke med et gæt på hvad hun vil veje ved fødsel, og de snakket ikke noget om hvornår hun kunne finde på at komme til verden, de sagde bare hun ihvertfald gerne skulle vente 14 dage endnu, hvilket jeg jo godt ved..

Skal først til jordemor igen i uge 38..

Ellers har vi efter 9 ugers ventetid, endelig kunne hente vores Barnevogn, Odder Enjoy, og den står nu hjemme ved mine sviger forældre - hvilket den nok ikke bliver ved med ! Selvom det var planen ..

Har ikke været på vægten siden uge 32, og da sagde vægten +16 kg. Men har målt maven idag, og den måler nu 119 cm.

Har vedhæftet billeder af vores fine barnevogn og et billede fra idag af maven ..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Maria Sun

Øvøv, det lyder da lidt som en skuffelse!!

Jeg var jo til jordemoder igår (35+2). Der hørte min mand og jeg hjertelyd, mit SF var 33 og hun skønnede lillebror til 2600 gram.

Vi snakkede om fødsel, samt at jeg ville føde i vand som første gang. Hun sagde hun ville skyde på at lillebror ville være 3200-3300 gram, hvis jeg gik til termin denne her gang.

Derudover snakkede vi om anden gangs gravide, og det med hvornår hovedet står fast m.m. Og lillebror har stået fast siden 33.

Håber du får mere ud af det næste gang, ellers synes jeg du skal nævne de ting du gerne vil snakke om - og have information om.

Knus

Anmeld

4. april 2012

CaWi

Sikke dog en øv oplevelse hos JM  Kan godt forstå du er skuffet.

Kan du ikke bare lave din egen "ønskeliste" til fødslen?? Det rådede min jordemoder mig til, og så bare hæfte den på vandrejournalen, så man husker den til fødslen.

Håber du får et par gode uger, og at ventetiden til næste besøg ikke virker så lang

Anmeld

5. april 2012

morbibi

Joyce1986 skriver:

Bettepigen er skønnet til 2500 gram. De siger hun ligger i den gode ende.. Jeg tror dog det er for lidt, ligesom sidst da jordemoren skønnede ca. 200 gram ved siden af.

Min SF er målt til 33 cm. og hun ligger langt med hovedet ned af.. Og hun har god hjertelyd - det hørte vi nu ikke selv

Men der blev hverken snakket fødsels ønsker, eller noget som helst andet.. Efter min mening var det bare spild af tid..  De kom heller ikke med et gæt på hvad hun vil veje ved fødsel, og de snakket ikke noget om hvornår hun kunne finde på at komme til verden, de sagde bare hun ihvertfald gerne skulle vente 14 dage endnu, hvilket jeg jo godt ved..

Ellers har vi efter 9 ugers ventetid, endelig kunne hente vores Barnevogn, Odder Enjoy, og den står nu hjemme ved mine sviger forældre - hvilket den nok ikke bliver ved med ! Selvom det var planen ..

Har ikke været på vægten siden uge 32, og da sagde vægten +16 kg. Men har målt maven idag, og den måler nu 119 cm.

Har vedhæftet billeder af vores fine barnevogn og et billede fra idag af maven ..

Øv, et jm besøg må godt være lidt mere end et "klap på hovedet". Forstår godt din ærgrelse

Jeg husker det som et gennemsnitligt skøn for barnet i uge 35 (ca.2500g)

Hvad mener du med, at jm skønnede 200g forkert sidst?

Anmeld

5. april 2012

JH12

morbibi skriver:

Øv, et jm besøg må godt være lidt mere end et "klap på hovedet". Forstår godt din ærgrelse

Jeg husker det som et gennemsnitligt skøn for barnet i uge 35 (ca.2500g)

Hvad mener du med, at jm skønnede 200g forkert sidst?

Ja det var sku desværre negeend en skuffelse, jeg ville da gerne have fået mere ud af det besøg.. 

Sidste jm besøg skønnede de baby til ca. 1400, men var til scanning dagen efter hvor hun blev målt og vejet til 1560. Så det var næsten 200 gram ved siden af. Ved godt det bare er et gæt ved jordemoren, men hende som scanner mig, sagde jeg skulle forvente en stor baby, både i vægt og længe, og det stemmer ikke helt overens med det min jm skønnede baby til sidst, af hvad jeg kan læse på min-mave og i bøger, for så virker min baby pludselig i til at være lille .. :/

Anmeld

5. april 2012

morbibi

Joyce1986 skriver:

Ja det var sku desværre negeend en skuffelse, jeg ville da gerne have fået mere ud af det besøg.. 

Sidste jm besøg skønnede de baby til ca. 1400, men var til scanning dagen efter hvor hun blev målt og vejet til 1560. Så det var næsten 200 gram ved siden af. Ved godt det bare er et gæt ved jordemoren, men hende som scanner mig, sagde jeg skulle forvente en stor baby, både i vægt og længe, og det stemmer ikke helt overens med det min jm skønnede baby til sidst, af hvad jeg kan læse på min-mave og i bøger, for så virker min baby pludselig i til at være lille .. :/

Så er det lidt mere spændende, hvad baby ender med at veje

Anmeld

5. april 2012

EKBJ

Joyce1986 skriver:

Jeg var til JM i sidste uge.. 34+6 eller sådan noget.. der blev den bette skønnet til at veje 2500g og ved skanningen i fredags blev han skønnet til at veje 2800g - hvilket jeg synes er meget!!?

Anmeld

5. april 2012

JH12

EKBJ skriver:

Jeg var til JM i sidste uge.. 34+6 eller sådan noget.. der blev den bette skønnet til at veje 2500g og ved skanningen i fredags blev han skønnet til at veje 2800g - hvilket jeg synes er meget!!?

Jeg tror også min vejer mellem 2800-2900  

Anmeld

6. april 2012

Monis

Joyce1986 skriver:

Jeg kan godt følge dig. Jeg synes også, at det er lidt fesent at være ved jordemoder.

Jeg forbereder mig hver gang på at snakke om de ting, som står i brochuren. Såsom "ønsker til fødsel" i uge 35, men det snakkede vi slet ikke om..... Det er mest bare en fysisk undersøgelse.

Synes dog det er helt mærkeligt, at du ikke får lov at lytte hjertelyd - det er da åndssvagt! Kan godt forstå, du er skuffet!

Jeg synes det mest spændende ved at være ved jordemoder er vægtskønnet og hjertelyden. Alt andet(spørgsmål og forberedelser )foregår med info-søgning på nettet.

Næste gang tager jeg min mand med til jordemoder og skriver en række spørgsmål, så håber jeg, der kommer mere kød på besøget!

Hilsen Monica.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.