opsmøring af kage med mmf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.687 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. april 2012

Mette 28

Hej håber en kan hjælpe mig med en opskrift..

Skal prøve at lave min første mmf kage på torsdag og mangler en meget meget nem opskrift på smørcreme... og så om man kan bruge smør der ikke er usaltet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Dot D

Mette 28 skriver:

Hej håber en kan hjælpe mig med en opskrift..

Skal prøve at lave min første mmf kage på torsdag og mangler en meget meget nem opskrift på smørcreme... og så om man kan bruge smør der ikke er usaltet....

Her er en nem og god én....

1 pk smør(alm Lurpak), 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4-6 past æggeblommer. Det piskes sammen til det er helt lysebrunt, det er nemt at arbejde med, og smager ikke af smør

Anmeld

3. april 2012

Mette 28

Dot D skriver:

Her er en nem og god én....

1 pk smør(alm Lurpak), 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4-6 past æggeblommer. Det piskes sammen til det er helt lysebrunt, det er nemt at arbejde med, og smager ikke af smør

Den lyder ellers ret god med nutella i  har set nogle der skriver de kun bruger smør og flormelis, er det så bare sådan noget der bliver lidt for meget i længden??

Anmeld

3. april 2012

Dot D

Mette 28 skriver:

Den lyder ellers ret god med nutella i  har set nogle der skriver de kun bruger smør og flormelis, er det så bare sådan noget der bliver lidt for meget i længden??

Jeg synes klart, det er for meget, for så er der enten meget smørsmag eller extra sødt.

Du kan også smelte noget hvid chokolade og putte i i stedet for nutella, så er det bare en lys smørcreme, som du kan farve, hvis det er til at pynte med ovenpå kagen

Anmeld

3. april 2012

Mette 28

Dot D skriver:

Jeg synes klart, det er for meget, for så er der enten meget smørsmag eller extra sødt.

Du kan også smelte noget hvid chokolade og putte i i stedet for nutella, så er det bare en lys smørcreme, som du kan farve, hvis det er til at pynte med ovenpå kagen

Synes de kager man laver med mmf er så flotte, men hvis jeg f.eks. få en cup cake med smørcreme som pynt bliver det alt for vammelt for mig i længden så det vil jeg helst undgå min kage bliver. for mmf er også ret sødt i det... kan man lave den uden nutella sa den jeg vil lave bliver en ret lys kage, ( altså MMF'en)

Anmeld

3. april 2012

Dot D

Mette 28 skriver:

Synes de kager man laver med mmf er så flotte, men hvis jeg f.eks. få en cup cake med smørcreme som pynt bliver det alt for vammelt for mig i længden så det vil jeg helst undgå min kage bliver. for mmf er også ret sødt i det... kan man lave den uden nutella sa den jeg vil lave bliver en ret lys kage, ( altså MMF'en)

Jeg bruger den altid, også under hvid. Så brug den som den er, det kan sagtens lade sig gøre Den bliver helt lysebrun, når den er pisket godt sammen, så kan sagtens bruges til lyse kager.

Den er ikke så sød, som uden nutella

Anmeld

3. april 2012

Mette 28

Dot D skriver:

Jeg bruger den altid, også under hvid. Så brug den som den er, det kan sagtens lade sig gøre Den bliver helt lysebrun, når den er pisket godt sammen, så kan sagtens bruges til lyse kager.

Den er ikke så sød, som uden nutella

Mange tak for hjælpen, lige et sidste spørgsmål hvis man laver den uden nutella skal der så noget andet i, i stedet ??

Anmeld

3. april 2012

Dot D

Mette 28 skriver:

Mange tak for hjælpen, lige et sidste spørgsmål hvis man laver den uden nutella skal der så noget andet i, i stedet ??

Der SKAL ikke, men som jeg skrev, så kan du putte hvid chokolade i i stedet for

Anmeld

3. april 2012

Mette 28

Dot D skriver:

Der SKAL ikke, men som jeg skrev, så kan du putte hvid chokolade i i stedet for

Mange tak, den med hvid chokolade vil jeg prøve til cup cake :0) 

Anmeld

3. april 2012

Dot D

Mange tak, den med hvid chokolade vil jeg prøve til cup cake :0) 

Det er også godt..... med alle mulige slags chokolade

Prøv også med lakridspulver deri, namme nam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.