(november) Grøntsags-mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. april 2009

malou

Hej tøser

Hvordan går det hos jer mht mos? Victor er fuldstændig vild med mos.... så vild at han nemt spiser 2 små kart.+ 1gulerod og lidt pastinak og derefter drikker 150 ml mælk. Han blir bare ved og ved.... hvad får jeres at spise nu??

knus fra malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2009

Plysbjørnen

Benjamin er også ved at være vil med mos... Men han er kommet lidt sent igang fordi (har vi fundet ud af) han sad ikke ordenligt i skråstolen til at kunne spise...
Men han er først begyndt at sidde nogenlunde selv og holde hans hoved inden for de sidste 14 dage... Så han har ikke kunnet sidde op og spise...

Anmeld

8. april 2009

frk Jensen

Hey..

Marcus elsker også mos især frugtmos det er han helt tosset med.. Han vil også gerne have kartofler og grøntsager, men det er nok ca 1 dl han spiser og så får han vand til. Han er menli super god til at drikke af glas..
Synes det er meget forskelligt vor meget han spiser og hvad han lige har lyst til... Han er først lige begyndt at spise en 175 ml mælk på en gang, ellers har han ikke været særlig glad for det.. Men han vokser heldigvis som han skal min lile (store) dreng..

Anmeld

8. april 2009

malou

Jeg synes bare at det er VILDT at lille bitte (som ikke er så lille mere) Victor kan spise SÅ MEGET!!! Pyha.... han bliver jo kun lige 5 md på tirsdag. Men han skriger hvis han ikke får hele skålens indhold!! Og allerede når jeg går i gang sidder han og spjætter ivrigt i sin vippestol Jeg er bare så bange for at give ham for meget mad... men det siger man jo så at man ikke kan.. -at han selv siger fra når han er mæt?? Ikke?? smiler... jeg har ikke prøvet med frugtmos endnu... han får havregrød om morgenen og grøntsags-mos om aftenen.... men har faktisk kogt & moset lidt svesker til ham idag som han skal have i aften... synes nemlig han har hård afføring. Er det rigtigt at gøre??

Tusinde spørgsmål fra malouknus

Anmeld

8. april 2009

frk Jensen

malou skriver:

Jeg synes bare at det er VILDT at lille bitte (som ikke er så lille mere) Victor kan spise SÅ MEGET!!! Pyha.... han bliver jo kun lige 5 md på tirsdag. Men han skriger hvis han ikke får hele skålens indhold!! Og allerede når jeg går i gang sidder han og spjætter ivrigt i sin vippestol Jeg er bare så bange for at give ham for meget mad... men det siger man jo så at man ikke kan.. -at han selv siger fra når han er mæt?? Ikke?? smiler... jeg har ikke prøvet med frugtmos endnu... han får havregrød om morgenen og grøntsags-mos om aftenen.... men har faktisk kogt & moset lidt svesker til ham idag som han skal have i aften... synes nemlig han har hård afføring. Er det rigtigt at gøre??

Tusinde spørgsmål fra malouknus

Hey..
Ja svesker er godt for deres hårde maver ( hvad tror du de gamle får på plejehjemmet? hehe) Marcus får sveskemos til morgen der mellen halv otte og halv ni inden han kommer ud og putter til fomiddag, og så får han risgrød eller hirsegrød til middag. Om eftermiddagen får han kun mælk og så kartoffel/ grøntsags mos om aftene og så godnat grød ved ni tiden inden vi skal putte. Han er et halvt år her den 26 april, så han får meget grød og mos nu. Synes det er mega skønt at sidde sammen med ham at spise, for nu er det mega hyggeligt at han får grød eller frugt og jeg spiser samtidig.. Total hygge.
Jamen hvis han ikke kan have mere i maven kommer det vel bare op igen, så tror ikke de i den forstand kan overspise.. De skal jo have det kan spise, så de er mæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.