påskeferien med mine to store dejlige børn i samme hus har godt nok været en anstrengende omgang so far. Den store på 7, som bor hos sin far til hverdag, har åbenbart ramt en gang autoritetsoprør over for mig, så han hverken hører efter eller svarer når jeg taler til ham. Lillesøsteren på 6, opfører sig egentligt okay, men da de bare i perioder har det som hund og kat når de er sammen, har det stort set brugt de seneste 4 døgn på at slås. Jeg er ved at være liiiiiiidt brugt....
Når jeg samler overskud til at distrahere dem fra deres evindelige hakken og retten på hinanden har vi det dejligt, men det er bare småt med overskud når jeg føler jeg skal være sur 90% af tiden.
Og så tænke sig, at det her stort set var hverdag for 1½ år siden, før min store dreng flyttede op til sin far. Jeg elsker ham, men hvor jeg dog føler at deres eveindelige søskende kampe fylder meget.
I morgen tager de begge to op og bruger resten af ferien hos deres far. Jeg håber for alles skyld, at de ændrede omgivelser kan bringe lidt aflastning i deres ikke særligt hyggeligt forhold til hinanden lige i denne uge.
Nå, men netop lidt afledning har båret frugt her til formiddag, - vi har bagt 3 forskellige slags små cupcakes, banan/chokolade, kokos/hindbær og kirsebær/rom... Nu skal de bare køle, så skal vi pynte. Og når vi så laver sådan noget, så hygger vi os uden hyl og skrig... Det er så dejligt....
Anmeld