stedbarnsadoption?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan min kæreste (når vi blir gift) adoptere min søn fra et andet forhold?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.572 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. april 2012

Anonym trådstarter

Ja.. hvad kender i til stedbarnsadoption.

Min tanke er når min kæreste og jeg bliver gift.. om han kan adpotere min søn fra et tidligere forhold. Jeg har den fulde forældre myndighed. har det noget at sige overhovedet ? bio far søger samvær lige nu. men vi ved ikke om han får noget eller hvor meget hvis det er.

det er bare tanker vi snakker om lige nu.. jeg ville bare høre om der er nogen der har erfaringer med det. ??

hvad er kravende ? hvordan foregår det .. osv ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

4kløver

Vis du ikke ved det så slipper faren for at betale børne penge til dig.

Anmeld

1. april 2012

isabellasmor

Jeg mener jeg har hørt at det er noget med at den biologiske far skal skrive under på det.. Under normale omstændigheder i hvert fald. 

Anmeld

1. april 2012

morbibi

Anonym skriver:

Min tanke er når min kæreste og jeg bliver gift.. om han kan adpotere min søn fra et tidligere forhold. Jeg har den fulde forældre myndighed. har det noget at sige overhovedet ? bio far søger samvær lige nu. men vi ved ikke om han får noget eller hvor meget hvis det er.

det er bare tanker vi snakker om lige nu.. jeg ville bare høre om der er nogen der har erfaringer med det. ??

Man kan jo søge om det, men den biologiske far skal skrive under på, at det er ok og det lyder det ikke umiddelbart til, ud fra det du fortæller

Anmeld

1. april 2012

Kamulla

den biologiske far skal give lov, og hvis han søger samværd tror jeg næppe han bare lader det gå sådan..

Jeg håber og regner da med det sker her en dag.. men Noahs far har heller aldrig set ham og han ingen interesse i at se ham overhovedet.. han ville LYKKELIGT give afkald på ham.. 

men i skal vist også have været gift i en snes år før det kan lade sig gi sig

Anmeld

9. maj 2012

lukaj

hvis den biologiske far skriver under er det rimeligt nemt, ellers er det noget nær umuligt.

hvis han søger samværd lyder det ikke som om han er villig til at give afkald på sit barn, heller ikke selv om han slipper for børnepengene

Anmeld

9. maj 2012

Toshiba

Anonym skriver:

i skal have været sammen /gift x antal år - læs på statsforvaltningens hjemmeside.. og faderen skal gå med til det... ellers kan man ikk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.