Sex og graviditet? Har brug for jeres hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. april 2012

Anonym trådstarter

Godmorgen til alle jer søde kvinder.

Jeg har læst en del om sex i graviditeten, men min krop reagerede underligt igår derfor vil jeg lige hører om nogle af jer kendte til det.

Efter en samleje med min kæreste igår aftes, fik jeg pludselig utrolig mange kramper og smerter i maven, jeg fik kvalme og det stod på hele natten. Her til morgen har jeg det dog bedre. Jeg er i uge 35+6 og det er første gang jeg har prøvet at have sex mens jeg er gravid. Derfor kom det lidt som et chok, og blev helt bekymret for om fødslen eventuelt kunne gå igang af det? 

Passer det af hvis manden kommer op i en kvinde, at det så kan sætte nogle ting igang? For han kom op i mig ret hurtigt, efter han havde ''ført den op'' så jeg nåede ikke at få orgasme. (Jeg ved dette er ret personligt, men jeg bliver simpelthen nød til at være ærlig og spørge jer)  

Nogle der kan hjælpe, eller kender til det??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Godmorgen til alle jer søde kvinder.

Jeg har læst en del om sex i graviditeten, men min krop reagerede underligt igår derfor vil jeg lige hører om nogle af jer kendte til det.

Efter en samleje med min kæreste igår aftes, fik jeg pludselig utrolig mange kramper og smerter i maven, jeg fik kvalme og det stod på hele natten. Her til morgen har jeg det dog bedre. Jeg er i uge 35+6 og det er første gang jeg har prøvet at have sex mens jeg er gravid. Derfor kom det lidt som et chok, og blev helt bekymret for om fødslen eventuelt kunne gå igang af det? 

Passer det af hvis manden kommer op i en kvinde, at det så kan sætte nogle ting igang? For han kom op i mig ret hurtigt, efter han havde ''ført den op'' så jeg nåede ikke at få orgasme. (Jeg ved dette er ret personligt, men jeg bliver simpelthen nød til at være ærlig og spørge jer)  

Nogle der kan hjælpe, eller kender til det??  

Det er ganske normalt at få plukkeveer efter sex når man er gravid, og der skulle ingen fare være for baby.

der er et gammelt husmoderråd omkring at man skal dyrke sex ved termin, for at sætte fødslen igang. Der skulle være en lillebitte smule hormon i mandens sæs, af den slags der skulle kunne sætte en fødsel igeng, men det er vitterligt så lidt at det ingen betydning har. Snarere mener man at det er den mekaninske bearbejdning af livmoderhalsen der, i nogle tilfælde, kan hjælpe en fødsel igang - igen kun hvis man i forvejen er moden til det.

Så længe i ikke har dyrket nogen form for outreret sex, så skulle der intet være i vejen :0)

Anmeld

1. april 2012

Nettemor

Det kan godt sætte nogle ting igang men så skal man være tæt på fødsel i forvejen.. Ellers skal der rigtig meget sæd til..

Kan ikke lige svare på hvorfor din krop reagere som den gjorde.  Hvis det er noget der bekymre dig syns jeg du skal kontakte FG.

Hvordan kan det være det er første gang i din graviditet at du har sex (du behøver ikke svarer hvis du ikke har lyst )

Anmeld

1. april 2012

Princesspigen

jeg tror ikke du skal være bekymret.. har godt nok ikke prøvet det selv, men flere steder her inde har jeg læst at nogle fik pluk-veer efter sex, nogle små blødte og flere andre små ting.. det er helt naturligt(ihværtifal hvad jeg kan læse mig til)..

det undre mig du ikke har haft sex før nu ? er det noget jeg/vi må spørge ind til eller er det for personligt ?

selv har jeg haft en smugle sex før jeg nåede til uge 12 hvor jeg er nu og ingen problemer i det, babyen sidder der endnu  jeg mener ikke du skal være nervør og jeg mener også at sex er vigtigt igennem graviditeten mens med hensyn til forholdet mellem dig og manden..

mænd kan ikke være så meget med i graviditeten så de føler sig hurtig forsømt og uden for så jeg gør hvad jeg kan for at vi kan have sex her så snart min kvalme er blevet bedere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.