E n doula erstatter ikke hverken jordemoder, faderen eller andre pårørende. Hun er en ekstra ressourceperson til den fødende og hendes nærmeste. Hendes opgave er at skabe ro og tryghed undervejs og at supplere faderen og jordemoderen i arbejdet for den bedst mulige fødselsoplevelse for hele familien.
Mit navn er Annika. Jeg er 39 år og mor til to drenge på 3 og 2 år, som er blevet undfanget ved reagensglasbehandling og har givet mig to meget forskellige graviditets- og fødselsoplevelser. Det gav mig lyst til at gøre en forskel for andre. Derfor har jeg valgt at uddanne mig til Doula! Jeg har fuldført Doula uddannelsens undervisningsmoduler, som har givet mig en grundig teoretisk og praktisk viden om de fysiologiske og psykologiske sider af graviditet, fødsel og forældreskabelse. Næste skridt er som Doula aspirant at give støtte et kommende forælrepar eller en kommende alenemor før, under og efter fødslen.
Et Doula forløb koster normalt fra 7000 kroner. Jeg tilbyder som led i min doula-uddannelse gratis et doulaforløb som består af:
- 2 fødselsforberedende samtaler af 2 timers varighed før fødslen (gennemgang af smertelindring inklusive alternativer til det medicinske, snak om dine/jeres følelser, forventninger og ressourcer)
- Assistance under fødslen fra start til slut (jeg er på kald 3 uger før og 2 uger efter termin).
- 1 efterfødselssamtale af ca. 2 timers varighed ca. en uge efter fødslen (hvordan oplevede du/I fødslen, hvordan oplever du/I at være blevet forældre - herunder ammevejledning mv.?)
Det er ikke afgørende, om du/I er første- eller flergangsfødende. Det eneste krav er, at du/I bor i Københavnsområdet (op til en times kørsel fra city) og at du/I inden termin kan nå at mødes til de to samtaler.
Kort om mig:
- Antropolog og coach med god erfaring med personlige samtaler
- Tidligere fertilitetspatient med stor viden om at være gravid efter behandling.
- Fotograf der har arbejdet i mange år med at fortælle historier med billeder.
Kontakt mig uforpligtende på annikalion@gmail.com. Så vi kan aftale at mødes og se, om kemien passer.
Jeg glæder mig til at høre fra dig/jer
Annika Lion Kristensen
Anmeld