Få en doula med til din fødsel - gratis!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. marts 2012

AnnikaDoula

E n doula erstatter ikke hverken jordemoder, faderen eller andre pårørende. Hun er en ekstra ressourceperson til den fødende og hendes nærmeste. Hendes opgave er at skabe ro og tryghed undervejs og at supplere faderen og jordemoderen i arbejdet for den bedst mulige fødselsoplevelse for hele familien.

Mit navn er Annika. Jeg er 39 år og mor til to drenge på 3 og 2 år, som er blevet undfanget ved reagensglasbehandling og har givet mig to meget forskellige graviditets- og fødselsoplevelser. Det gav mig lyst til at gøre en forskel for andre. Derfor har jeg valgt at uddanne mig til Doula! Jeg har fuldført Doula uddannelsens undervisningsmoduler, som har givet mig en grundig teoretisk og praktisk viden om de fysiologiske og psykologiske sider af graviditet, fødsel og forældreskabelse. Næste skridt er som Doula aspirant at give støtte et kommende forælrepar eller en kommende alenemor før, under og efter fødslen. 

Et Doula forløb koster normalt fra 7000 kroner. Jeg tilbyder som led i min doula-uddannelse  gratis et doulaforløb som består af:

• 2 fødselsforberedende samtaler af 2 timers varighed før fødslen (gennemgang af smertelindring inklusive alternativer til det medicinske, snak om dine/jeres følelser, forventninger og ressourcer)
  • Assistance under fødslen fra start til slut (jeg er på kald 3 uger før og 2 uger efter termin).
  • 1 efterfødselssamtale af ca. 2 timers varighed ca. en uge efter fødslen (hvordan oplevede du/I fødslen, hvordan oplever du/I at være blevet forældre - herunder ammevejledning mv.?)  

Det er ikke afgørende, om du/I er første-  eller flergangsfødende. Det eneste krav er, at du/I bor i Københavnsområdet (op til en times kørsel fra city) og at du/I inden termin kan nå at mødes til de to samtaler.

Kort om mig:

• Antropolog og coach med god erfaring med personlige samtaler
  • Tidligere fertilitetspatient med stor viden om at være gravid efter behandling.
  • Fotograf der har arbejdet i mange år med at fortælle historier med billeder.

Kontakt mig uforpligtende på annikalion@gmail.com. Så vi kan aftale at mødes og se, om kemien passer.

Jeg glæder mig til at høre fra dig/jer

Annika Lion Kristensen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

Zafir

Jeg har jo selv født begge mine hjemme med kendt JM Og når det ikke er tilgængeligt er det da KLART at foretrække at have en doula med.

Super fedt at du uddanner dig til det og super fedt at du tilbyder din hjælp her i din aspirant tid. Håber du bliver en rigtig god doula

Anmeld

30. marts 2012

Trine89

vil blot sige at det er helt igennem fantastisk at have den ekstra person med fødslen..

jeg havde udover min kæreste (faren) men bedste veninde med til fødslen og det var såååå dejligt at man havde en mere med som vi begge var rigtig trygge ved som både kunne berolige mig men bestemt også min kæreste

Jeg ved ikke hvor meget folk vil bruge en som de ikke rigtig kender.. men jeg syntes det er fedt at du vil tilbyde dette som en del af denne uddannelse (som jeg ikke kendte til).. Der er sikkert flere der ude end man lige aner som har brug for en Doula. 

Jeg vil blot give  for at man har den ekstra person med om det er en doula eller en anden nær person man har med er vel lige meget. jeg syntes som sagt det var super dejligt at der var et sæt ekstra hænder med. 
Håber der er nogle der ude som har brug for din hjælp så du kan gøre uddannelsen færdig.. 

HELD OG LYKKE MED DET HELE

Anmeld

2. april 2012

AnnikaDoula

Hej og tak for support. En doula er til forskel fra en kæreste, mand, mor eller veninde en professionel, dvs. vi lærer nogle konkrete teknikker inden for alternativ smertelindring og til at fremme processen, hvor barnet trænger helt ned i bækkenet. I kan læse mere om uddannelsen her www.doulauddannelsen.dk. 

Har allerede fået min første klient (termin august) men leder fortsat efter de, som har lyst til at få den support, en doula kan give.

Held og lykke til jer.

kh

Annika

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.