søger lidt hjælp omkring antibiotika

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. marts 2012

Anonym trådstarter

jeg er desværre gået hen og fået rigtig meget betændelse i nogle sår og hånd.. det gør rigtig ondt  nå men jeg kan se i den indlægseddel der er ved pillerne at man ikke må spise sammen med dem mindst 1 time før. og 2 timer  efter måltid skal der gå to. men der står både mad og drikke?gælder det så også vand.mælk og sodavand ?? mange tak på forhånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

Anonym trådstarter

15 visninger uden svar. ingen der ved noget ?

Anmeld

30. marts 2012

birthee

Vil du oplyse hvad pillerne hedder i en pb? Så vil jeg læse indlægssedlen, og prøve at hjælpe dig

Anmeld

30. marts 2012

Emily2012<3

Står der at man IKKE må spise eller drikke?

Da jeg fik antibiotika der SKULLE jeg spise pillerne sammen med mad, og drikke en MASSE..

Anmeld

30. marts 2012

Anonym trådstarter

Emily2012<3 skriver:

Står der at man IKKE må spise eller drikke?

Da jeg fik antibiotika der SKULLE jeg spise pillerne sammen med mad, og drikke en MASSE..

der står. bør ikke indtages ved måltiderog drikkevarer.. ? ja man plejre da at skulle spise sammen med men ikke med de her åbenbart

Anmeld

30. marts 2012

Nemesis

Det er meget svært at undgå at drikke 2 timer hver gang man har spist, så jeg har fortolket det som at man ikke har skulle bælle ½ ltr sammen med pillen og umiddelbart efter.

:-) Sisse

Anmeld

30. marts 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Det er meget svært at undgå at drikke 2 timer hver gang man har spist, så jeg har fortolket det som at man ikke har skulle bælle ½ ltr sammen med pillen og umiddelbart efter.

:-) Sisse

okay så må godt drikke lidt vand eller cola til et par piller.. 

Anmeld

30. marts 2012

MorEllen

Du må godt drikke til pillerne, det skal bare ikke være alkohol eller mælk da bægge dele hæmmer antibiotikaens virkning..

God bedring!

Anmeld

30. marts 2012

pemiro

Anonym skriver:

jeg er desværre gået hen og fået rigtig meget betændelse i nogle sår og hånd.. det gør rigtig ondt  nå men jeg kan se i den indlægseddel der er ved pillerne at man ikke må spise sammen med dem mindst 1 time før. og 2 timer  efter måltid skal der gå to. men der står både mad og drikke?gælder det så også vand.mælk og sodavand ?? mange tak på forhånd 

Ring evt til vagtlægen og spørg hvad der menes.. Gjorde jeg engang med nogle piller da jeg blev i tvivl, man skal jo nødig "ødelægge" dem

Anmeld

30. marts 2012

Anonym trådstarter

MyLille skriver:

Du må godt drikke til pillerne, det skal bare ikke være alkohol eller mælk da bægge dele hæmmer antibiotikaens virkning..

God bedring!

tak  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.