Jordmoderkonsultationer - hvor mange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. marts 2012

Chevro

Jeg er idag 30+0, og har været til 2. Jordmoderkonsultation i denne uge, men skal først igen når jeg er i uge 36? :/
Kom helt fra at spørge hende, da hun gennemgik mine tal ret hurtigt og ville bare finde en ny dato?

Er det normalt ikke at være afsted flere gange end det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

Thalia

Jeg tror førstegangsfødende får en ekstra konsultation fordi de ofte har mange spørgsmål og det derfor er en fordel at kalde dem til JM første gang omkring uge 14.

Men som flergangsfødende er det helt normalt at man kun er afsted 2-3 gange i alt. Hvis der ingen komplikationer er i graviditeten er der jo intet behov for at skulle undersøges flere gange

Anmeld

30. marts 2012

Gaia

Jeg er anden gangs og får fem konsultationer, såfremtjeg når den sidste som ligger dagen før terminen. tror jeg havde syv konsultationer ved første graviditet. Tror det afhænger af hvor du bor i landet. 

Anmeld

30. marts 2012

LR85

Chevro skriver:

Jeg er idag 30+0, og har været til 2. Jordmoderkonsultation i denne uge, men skal først igen når jeg er i uge 36? :/
Kom helt fra at spørge hende, da hun gennemgik mine tal ret hurtigt og ville bare finde en ny dato?

jeg var til mit 2. besøg da jeg var noget med 27 uger henne, og skal vist også først omkring uge 36 igen.

tror det er meget normalt.

Bare husk dit lægebesøg i uge 32

Anmeld

30. marts 2012

morbibi

Chevro skriver:

Uha uha uha, her er jeg flere gangsfødende og har valgt jordens bedste jm selvfølgelig og der skal jeg komme ca hver 3 uge. Vi har det kanon sammen og så kender hun mig fra mine 3 sidste børn hvor der har ikke været fostervand, så da sygehuset ikke gider holde øje, så gør hun og det gør mig tryg
Så det bliver til min.5-7 jm besøg med kaffe og kage/frugt

Anmeld

30. marts 2012

Chevro

Det er i Randers jeg går. Og uge 36 er kun mit 3. besøg :/

Anmeld

30. marts 2012

Muffinmus

var til min anden uge 29 og min 3 i dag 35+6 og skal til 4 besøg 38+6.Hvis jeg når det fjerde, da jeg jo fødte 38+0 sidste gang:-)

Anmeld

31. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Hvis man føder hjemme får man en konsultation 1. gang om måneden og hver 14. dag efter uge 34

Anmeld

31. marts 2012

AnnaK89

1. gangsfødende får normalt mellem 5-7 konsutationer.

Jeg er 2. gangsfødende og jeg når vist også at få 5. Jeg har indtil videre været afsted i uge 16, 20 og skal igen i uge 29, og så tror jeg uge 36-37 og så igen omkring uge 40 vil jeg tro

Anmeld

31. marts 2012

Kofoed.

Jeg ville nok lige ringe og spørge om jeg kunne få en tid midt i mellem også og så skrive alle spørgsmål ned og så ellers tage dem fra den ene ende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.