Kan jeg allerede mærke ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. marts 2012

MMOGM

Godmorgen alle sammen 

Jeg har lige et spørgsmål.

Jeg er i uge 15+3 og i går aftes da jeg lå i sengen og holdte hånden på min mave, var det som om jeg kunne mærke nogle små spark mod min hånd.

Kan dette virkelig allerede lade sig gøre?

synes det var en virkelig mærkelig oplevelse 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

Bassemor<3

hvis du er meget spinkel, kan det måske, men jeg synes det lyder usansynligt. Du vil godt kunne mærke babyen indeni, men ikke udenpå. Jeg kunne mærke min søn fra uge 14-15 ca. Men det er jo meget forskelligt Mærkede min søn udenpå første gang i uge 20 og jeg har ret god polstring 

Anmeld

30. marts 2012

Nettemor

Mikkala91 skriver:

Godmorgen alle sammen 

Jeg er i uge 15+3 og i går aftes da jeg lå i sengen og holdte hånden på min mave, var det som om jeg kunne mærke nogle små spark mod min hånd.

Det er meget tidlig især at kunne være det uden på maven men det kommer an på mange ting. Fx om du er en slank pige, om din moderkage ligger foran eller bagved osv.. Det kan godt være din bebs du mærkede men det kan også være en nerve eller muskel sammentrækning Men inden længe er du ikke i tvivl når du mærker bebsen..

Anmeld

30. marts 2012

LR85

Det kan også være bevægelser i tarmene du mærker. Sys også det lyder ret usandsynligt a du ligefrem skulle ha mærket det uden på maven så tidligt. Fosteret er jo mega lille. 

Men du finder nok ud a om nogen uger, om det så var det

Anmeld

30. marts 2012

lilledittemor

Mikkala91 skriver:

Godmorgen alle sammen 

Jeg mærkede min datter indeni, da jeg var 13+5
Så det kan vel godt være bebs

Anmeld

30. marts 2012

MMOGM

Der er lidt forskellige kommentare omkring det  hihi

Jeg ved ikke om det måske var nogle tarme jeg kunne mærke, men jeg kan nogle gange mærke det bobler i min mave, men ved ikke om det bare er indbildsk.

Glæder mig bare til jeg kan mærke den lille rigtigt, så jeg ikke er i tvivl 

Tak for jeres svar 

Anmeld

30. marts 2012

MorDk

Jeg er i uge 16 nu og baby er mellem 13-16 cm. Så det er jo ikke så lille igen... Jeg kan godt mærke de små puf når min hånd ligger på maven... (når jeg holder hånden ved skambenet) Min kæreste kan ikke mærke det endnu... men jeg kan og det har nok noget at gøre med at jeg samtidig også mærker den lille indeni... (det har jo meget at sige) Kvinder ER forskellige husk det! Og fordi nogen siger at det SLET ikke kan være baby du mærker men dine tarme... så er jeg sikker på du inderst inde godt ved hvad det er du mærker. Nogle er bare mere sensitive end andre. 

Dette er min 2. graviditet. Og begge gang har jeg mærket liv fra 11+ 

Mange siger at det ikke kan lade sig gøre, MEN det kan det altså! Take or leave it! Nyd det du mærker ... det er stort og dejligt *s*

Held og lykke med graviditeten... 

God dag herfra!

Anmeld

30. marts 2012

MMOGM

MorDk skriver:

Jeg er i uge 16 nu og baby er mellem 13-16 cm. Så det er jo ikke så lille igen... Jeg kan godt mærke de små puf når min hånd ligger på maven... (når jeg holder hånden ved skambenet) Min kæreste kan ikke mærke det endnu... men jeg kan og det har nok noget at gøre med at jeg samtidig også mærker den lille indeni... (det har jo meget at sige) Kvinder ER forskellige husk det! Og fordi nogen siger at det SLET ikke kan være baby du mærker men dine tarme... så er jeg sikker på du inderst inde godt ved hvad det er du mærker. Nogle er bare mere sensitive end andre. 

Dette er min 2. graviditet. Og begge gang har jeg mærket liv fra 11+ 

Mange siger at det ikke kan lade sig gøre, MEN det kan det altså! Take or leave it! Nyd det du mærker ... det er stort og dejligt *s*

Held og lykke med graviditeten... 

God dag herfra!

Mange tak for dit svar

Jeg synes det var en meget mærkelig men fantastisk oplevelse. Dette er min første graviditet, og derfor er alle sådanne ting nye for mig, og det kan da godt være det bare er indbildsk, men følte bare at det var små barnefødder der gav et svagt puf mod min hånd 

Man kan jo altid håbe på at det er baby jeg kan mærke. Ellers finder jeg forhåbentlig snart ud af det  hihi

God dag til dig også 

Anmeld

30. marts 2012

Kay

jeg kunne mærke vores i 15+... der havde jeg også hånden på maven... og tror ikke det var udvændigt selvom det føltes sådan... men jeg tror det på det tidspunkt er vært at være sikker på om det også er udvændigt når man ligger med hpnden på maven.... men jo længere jeg er kommet hen jo mere sikker er jeg på at det var hende jeg mærkede i 15+... jeg er 100% fra 17+ har jeg mærket hende hver dag...

så jeg syntes ikke der er usansyneligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.