Jeg tror jeg har bestemt mig, men jeg er alligevel interreseret i at høre jeres mening.
Jeg er i risiko for at føde for tidligt, og derfor er jeg bedt om at aflaste maximalt. Det var beskeden fra min JM i dag. Hun syntes derfor også at det var dumt at køre i bil (ca 1 times kørsel fra mig til JM) mere end højst nødvendigt.
Da min urin endnu engang viste at den indeholdt sukker (det har den gjort hver gang), så syntes hun at jeg skulle til endnu en glukosebelastning, men så tvivlede hun lidt, da det jo indebærer endnu 2 timers kørsel.
Min sidste glukose bel. viste 4,2 og 4,6 og da prøvede jeg endda at stixe lige før jeg skulle ind til den næste bp, og der var der også masser af sukker i. Jeg er 99% på at alt er fint. Og i øvrigt, hvad skulle jeg få ud af det hvis nu det ikke er tilfældet? Jeg spiser i forvejen sund og godt, er hverken overvægtig eller "tyndfed". Så der er ikke ret meget jeg kan gøre bedre. Jeg MÅ ikke motionere i min situation (det gjorde jeg ellers før i graviditeten) og det er heller ikke smart for mig at skulle køre frem og tilbage til en diætist (som i øvrigt ikke kunne fortælle mig ret meget jeg ikke ved i forvejen).
Nå men.. hvad ville i gøre??
Risikere den mini mini chance der er for at jeg har gravid.sukkersyg., og ikke tage til gluk.belast. Eller ville i risikere køreturen og den stress der medfølger (i hvertfald for mit vedkommende da jeg er så pissesur over at skulle tage den).
Anmeld