Hej piger.
Ja, så fik jeg tid til at skrive en update. Det hele er lidt indviklet.
Men kom på FG, og blev modtaget af den JM, der også bragte Lærke til verden. Det som sådan set fint nok. Fik kørt en CTG, men da min livmoder stadig er ret lille, kunne den ikke registrere mine plukveer, men det kunne JM når hun lagde hånden på maven.
De var ikke i tvivl, om at jeg havde kraftige plukveer, men det viste sig at det ikke var det der gjorde ondt på mig - de spændte bare lidt.
Der kom en læge ind, som gerne ville scanne mig og tage en prøve at min livmoderhals, for at vurdere riskikoen for at føde for tidligt. Da prøven var blevet taget, scannes hun og blev egentlig med det samme ret stille og så ikke sådan videre glad ud.
Umiddelbart, kunne hun ikke se ret meget livmoderhals, den blev vist målt til omkring 1 cm. Hun kaldte på en kollega, som kom ind og overtog scanningen. Han kørte lidt rundt og synes egentlig alt så underligt ud, da tingene altså ikke sad hvor de normalt skulle.
De snakkede frem og tilbage - men tilsidst fandt han resten af min livmoderhals - tja, et sted hvor den altså ikke skulle være. Den lå helt kroget og ikke lige som normalt.
Det viser sig så, at min livmoder ligger utrolig meget bagover bøjet (det havde de slet ikke set i så stor grad før og slet ikke at livmoderhalsen så sådan ud) og det er det der gør at jeg får så ondt når jeg går, og igår var den simpelthen blevet overbelastet.
Så nu hedder det ro - skal ikke overanstrenge mig og helst dele dagens opgaver ud over dagen. Lærke må jeg løfte på, hvis det er nødvendigt, men helst ikke for meget, da det er en yderligere belastning.
Baby har det fint og havde rigtig travlt med at få sparket de der CTG-dutter af 
Så alt i alt - lidt blandet herfra.