Forberedelse på at være Forældre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.555 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Nadja+Baby+2012

Hejsa.

Kæresten og Jeg sad i går og talte om hvordan og hvorledes man egentlig forberedte sig, når den lille engang kommer! 

Så her søger jeg lidt nogle råd - læste bøger, søgte på nettet eller tog det hele som det kom??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Sørens

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hejsa.

Kæresten og Jeg sad i går og talte om hvordan og hvorledes man egentlig forberedte sig, når den lille engang kommer! 

Så her søger jeg lidt nogle råd - læste bøger, søgte på nettet eller tog det hele som det kom??

Oooh det er en svær én! Det kommer jo helt an på hvad I selv er for nogle typer? Nogle kan godt lide at alt er skemalagt og kontrolleret men sandre bare tager tingene som de kommer! 

Jeg tror man skal følge sin mavefornemmelse + gode fornuft og så tage imod råd fra de mennesker i ens liv der har fået børn og som man synes gør det godt!

Vil da også sige jeg har fået meget ud af at læse både Politikens store graviditetsbog og så det hæfte man får hos lægen eller jordemoderen.

Men tror alligevel altid der vil være ting der kommer bag på en! Bare husk der findes ikke perfekte forædre, gør det så godt du kan!

Tillykke og held og lykke!

Fra en der også tumler med samme tanker 

Anmeld

29. marts 2012

Karo

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hejsa.

Jeg tror ikke rigtigt man kan forberede sig på det. Altså man kan selvfølgelig gøre klar til den lille kommer, men når først den er der så skal det hele nok falde på plads.

Inden vi fik børn kunne jeg ikke holde et spædbarn da jeg var nervøs for at gøre noget forkert. Men da jeg vik min søn i armene første gang føltes det hele bare så naturligt og så tog vi den derfra. Der har da været ting hvor vi har været lidt på bar bund med hvordan gør vi lige det her og så spørger man sundhedplejesken, lægen eller famillie til råds.

Man ved jo heller ikke hvilket barn man får ud. Er det et meget roligt bar, uroligt, sover det nemt, sover det ikke nemt, er det et varmt barn eller ej..........osv. Så det er svært at forberede sig helt

Anmeld

29. marts 2012

Ønskebarnet12

Jeg tror det kommer naturligt når man ved at man skal være forældre :-) vi har ikke forberedt os på noget andet end at vi tænker og taler meget om vores kommende barn og at vi vil gøre vores bedste for at det hele nok skal gå :-) 

Det eneste vi vil forberede os er med at købe de ting man får brug for til barnet, når tiden nærmer sig:-) men det andet kommer når babyen kommer til verden!;-)

Anmeld

29. marts 2012

lycly

Jeg var sådan lidt, vi tager det som det kommer, og det er lige præcis hvad jeg stadig gør Selvfølgelig forberedte vi os på, at vi ikke ville kunne være så impulsive, ikke kun feste hver weekend (har vi nu aldrig gjort) osv. Og vi planlagde så noget som jul og nytår udfra at vi havde en lille at tage hensyn til. Men alt giver sig selv når man står i situationen. Jeg er en af dem der har droppet bøgerne, de Stresser og forvirrer bare. Jeg bruger google - og baby.dk selvfølgelig!

Anmeld

29. marts 2012

L&V

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hejsa.

Jeg tror man ska ta det som det kommer, meget af det kommer helt naturligt.. Hvis man er første gangs forældre tror jeg det kan være "farligt" at læse for meget om div. da man nemt bliver forvirret og bange for om man nu kan klare det og gør det godt nok.. Hvis der opstår et behov for viden om et konkret emne så snak med sp, jm eller noget familie/venner de kender jer og hvordan og hvorledes det ville passe til jer

Anmeld

29. marts 2012

Barbamama

Altså jeg tror ikke man KAN forberede sig på det. Jeg syntes selv jeg var meget forberedt på det, men jeg var ikke forberedt på at jeg ville blive så usikker. Det havde jeg slet ikke set komme. Og samtidig er man SÅ træt og bliver frustreret. Der er så mange ting man opdager hen ad vejen. MEN MEN MEN når alt det er sagt, så fik jeg den mest fantastisk bog af min veninde der hedder "År 1" og den kan bruges som opslagsbog. Den er så god og jeg har brugt den flittigt!!! Det er Else Guldager der har skrevet den!

År 1 - når I  har fået barn af  og Else Guldager

Anmeld

29. marts 2012

Nattøs

Jeg tror ikke at man kan læse sig til at blive forældre Jeg tror kun man kan følge sin mavefornemmelse også følge, hvad andre vejleder og råder en til. 

Jeg er så heldig, at jeg har et tæt forhold til min mor og hun kommer til at bo 15 min i gå afstand fra mig her fra maj månede så hun vil hurtigt kunne dukke op, hvis jeg får brug for hende. Min kæreste er anden gangs far, så han ved en masse og det bruger jeg veldigt meget gavn af i min gravitet

Anmeld

30. marts 2012

Mettefpigen

Men kan ikk forberede sig... Du kan læse bøger, og google, og spørge andre til råds, men det er ikk forebedelse nok!... Det kommer af sig selv når man har fået den nye... Der er ikk nogle børn der er ens, og i skal lære jeres lile baby at kende ligesom at babyen skal lære jer at kende, og det kommer... Lukas har haft maveproblemer siden han blev født og til han var ca 5 måneder.. Han kunne ikk rigtig komme af med afføringen og havde rigtig ondt i maven... Sov MAX 8 timer i døgnet (ca 2 timer om natten) og F*** det var hårdt... Men vi lærte det, og sådan er det ved mange ting... Og jaa ingen forældre er perfekte!!  Men det hjalp mig at læse politikens babybog mht til "stadierne" og bøger om babymad når de kommer til den alder  

Anmeld

30. marts 2012

MorDk

Vi troede vi var forberedte men...NEJ! 

Man kan ikke læse sig til at blive/være velforberedte...*S* Vi havde mange holdninger og gode intentioner inden Bassen kom til verden... MEN så straks han var der... stod vi på bar bund og vi gjorde MANGE ting vi ikke havde drømt om vi ville gøre...

Vi tog det som dt kom... kunne ikke andet. Og han er da en dejlig dreng på 18 mdr. idag sååå et eller andet har vi gjort rigtig *S*

Det vigtigste er man følger sit hjerte og sin fornuft... og man tager imod de råd man kan bruge... og man skal lade være med at samligne sit barns udvikling slavisk efter bogen mm. Børn er og bliver forskellige... *S*

Held og lykke med det hele...

Livet som forældre ER en udfordring. EN hård en ... men DEJLIG!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.