Magnus har siden han blev 5 mnd. fået lidt smagsprøver af majsgrød hver anden til hver tredje dag. Og han har ingen reaktion haft fra maven. Da han så blev 5 1/2 mnd. ville jeg startede op med grød for alvor, Så han fik en rigtig portion majsgrød, ingen reaktion fra maven. dagen efter skulle vi have kartoffelmos til aftensmad, og jeg tænkte at han da kunne få lov til at smage det om aftenen, så han fik både majsgrød om formiddagen og kartoffelmos om aftenen og han elskede det, ingen reaktion fra maven. Så jeg troede at den hellige grav var velbevaret og han så egentlig var klar til at få majsgrød om formiddagen og mos om aften så det har vi gjort - Idiot!
Nu 8 dage senere er han forstoppet. Han har ikke haft rigtig afføring i 2 døgn. Der kom lidt her til aften da jeg ville tjekke om han havde feber, og det var en "rigtig pølse". Han har lidt ondt i maven og han maser uden at der kommer noget.
Ihh hvor jeg hader mig selv for at blive overivrig over at det gik godt, så han fik to måltider.
Men hvad sørensen gør jeg nu for at hjælpe ham bedst, kører jeg ned på et måltid mad? og hvilket skal jeg evt fjerne? Skal jeg amme ham 100% et par dage måske? Eller skal jeg "bare" give ham lidt lactulose et par dage og se om det går over?
Jeg tænker at aftensmåltidet nok er det sværreste at fjerne, fordi vi andre jo spiser sammen med ham der.
Jeg startede jo netop med grød med et par dages mellemrum for at give ham så blid en opstart som overhovedet muligt og så er jeg så dum!
Anmeld