DuKan Crunch mysli af havreklid... MUMS...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.012 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

ønskebørn74

Vil lige dele denne opskrift jeg prøvede idag...

DuKan Müsli crunch

(4 portioner)

• 120 gram havreklid (brug kun 80 gram, hvis du er     på attack)
  • Sukrin
  • 4 spsk gojibær

Havreklid drysses på en stor slip-let pande og drysses med Sukrin efter smag (jeg brugte ca. 3 spsk). Blandingen varmes op ved middelvarme under konstant omrøring, indtil sukrinen er smeltet og begynder at karamellisere.

Herefter tages panden af varmen og müslien hældes ud på et stykke bagepapir til afkøling. Blandes med gojibær og drysses på yoghurt.

Det er vigtigt at bruge et sødemiddel, der tåler opvarmning og har evnen til at karamellisere. Laver du en større portion, kan det nok bedre betale sig at bruge ovnen.

Jeg dryssede min müsli ovenpå en skål Skyr… MUMS..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Troldemommi

Det må da prøves en dag, elsker musli :-)

Monica

Anmeld

28. marts 2012

ønskebørn74

Monica P skriver:

Det må da prøves en dag, elsker musli :-)

Monica

det smager meget som den ristede müsli man kan købe...

Anmeld

28. marts 2012

quindelist

ønskebarn74 skriver:

Vil lige dele denne opskrift jeg prøvede idag...

DuKan Müsli crunch

(4 portioner)

• 120 gram havreklid (brug kun 80 gram, hvis du er     på attack)
  • Sukrin
  • 4 spsk gojibær

Havreklid drysses på en stor slip-let pande og drysses med Sukrin efter smag (jeg brugte ca. 3 spsk). Blandingen varmes op ved middelvarme under konstant omrøring, indtil sukrinen er smeltet og begynder at karamellisere.

Herefter tages panden af varmen og müslien hældes ud på et stykke bagepapir til afkøling. Blandes med gojibær og drysses på yoghurt.

Det er vigtigt at bruge et sødemiddel, der tåler opvarmning og har evnen til at karamellisere. Laver du en større portion, kan det nok bedre betale sig at bruge ovnen.

Jeg dryssede min müsli ovenpå en skål Skyr… MUMS..

Lyder lækkert -men "må" vi godt bruge de der bær?

Anmeld

29. marts 2012

ønskebørn74

quindelist skriver:

Lyder lækkert -men "må" vi godt bruge de der bær?

Ja, jeg har fundet bær info på DuKan gjemmesiden.. 1 spiseske om dagen.. Og man må spise rabarber.. Kommer med en opskrift der kan bruges sammen med skyr, ymer el. lign. og som marmelade til DuKan brød, boller og pandekager...

Anmeld

29. marts 2012

quindelist

ønskebarn74 skriver:

Ja, jeg har fundet bær info på DuKan gjemmesiden.. 1 spiseske om dagen.. Og man må spise rabarber.. Kommer med en opskrift der kan bruges sammen med skyr, ymer el. lign. og som marmelade til DuKan brød, boller og pandekager...

Cool -det har jeg helt overset, troede at bær og frugter var totalt no go

Går det godt med at holde kuren? jeg syntes det var ret hårdt sådan cirka midtvejs i angrebsfasen.

I dag er første gang siden d. 17.3 at vi "snyder" min mand har bagt kage til arbejdet fordi han går på 3½ måneders orlov i morgen, og vi kan altså ikke have den lækre kage stående i køkkenet uden at få lov at smage på den -men udover et enkelt stykke kage så er vi nu stadigvæk helt på, der får ikke lov at snige sig mere snyd ned.

Anmeld

29. marts 2012

ønskebørn74

quindelist skriver:

Cool -det har jeg helt overset, troede at bær og frugter var totalt no go

Går det godt med at holde kuren? jeg syntes det var ret hårdt sådan cirka midtvejs i angrebsfasen.

I dag er første gang siden d. 17.3 at vi "snyder" min mand har bagt kage til arbejdet fordi han går på 3½ måneders orlov i morgen, og vi kan altså ikke have den lækre kage stående i køkkenet uden at få lov at smage på den -men udover et enkelt stykke kage så er vi nu stadigvæk helt på, der får ikke lov at snige sig mere snyd ned.

jeg holder kuren 100% og synes den er nem, fordi jeg ikke er sulten..

men tabte ikke noget igår...

Anmeld

29. marts 2012

quindelist

ønskebarn74 skriver:

jeg holder kuren 100% og synes den er nem, fordi jeg ikke er sulten..

men tabte ikke noget igår...

Jeg havde en enkelt dag i angrebsfasen hvor jeg gik 200 gram op og en dag hvor det bare stod stille -så det tror jeg er meget normalt

Anmeld

29. marts 2012

B&J

hold nu op hvor lyder det LÆKKERT og det er sukker fri mums....

hvor køber du det skrin??

Anmeld

29. marts 2012

ønskebørn74

B&J skriver:

hold nu op hvor lyder det LÆKKERT og det er sukker fri mums....

hvor køber du det skrin??

Jeg har fundet en hjemmeside der har det hele også fedtfattig kakaopulver.. Skummetmælkpulver osv..

Her er den..

http://www.netspiren.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.