Jordemoder besøg 34+5

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

Kruse90

Hej søde piger

Så har vi været ved jordemoder, og alt var som det skulle være
Så det var bare så dejligt.
Lille Filucca blev skønnet til 2700g
Jeg har et symfysemål nu på 35cm
Hun var rigtig meget i tvivl om hun har hovedet op eller ned. I min vandrejournal skrev hun UK?. Er hun stadig i tvivl om to uger når jeg skal afsted igen, sender hun mig til en op/ned scanning. Jeg håber så inderligt at hun vender rigtigt eller i hvertfald snart gør det
Men alligevel syntes min jordemoder også, at sådan som jeg forklarede at hun sparker, tegner på at hun har hovedet ned ad. Så det må tiden jo vise. Vi krydser fortsat fingre

Kram Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

CaWi

Du kan ikke mærke hvor hovedet er hvis hun har hikke?? Det kan jeg nemlig, men kan selvfølgelig godt være fordi min allerede står godt nede i bækkenet, at jeg mærker det så tydeligt

Anmeld

28. marts 2012

Kruse90

CAWI skriver:

Du kan ikke mærke hvor hovedet er hvis hun har hikke?? Det kan jeg nemlig, men kan selvfølgelig godt være fordi min allerede står godt nede i bækkenet, at jeg mærker det så tydeligt

jo jeg syntes også at jeg kan mærke det i underlivet
Så jeg tror selv at hun har hovedet ned af, men hun står ikke fast endnu

Anmeld

28. marts 2012

sofiell89

Kruse90 skriver:

Hej søde piger

Så har vi været ved jordemoder, og alt var som det skulle være
Så det var bare så dejligt.
Lille Filucca blev skønnet til 2700g
Jeg har et symfysemål nu på 35cm
Hun var rigtig meget i tvivl om hun har hovedet op eller ned. I min vandrejournal skrev hun UK?. Er hun stadig i tvivl om to uger når jeg skal afsted igen, sender hun mig til en op/ned scanning. Jeg håber så inderligt at hun vender rigtigt eller i hvertfald snart gør det
Men alligevel syntes min jordemoder også, at sådan som jeg forklarede at hun sparker, tegner på at hun har hovedet ned ad. Så det må tiden jo vise. Vi krydser fortsat fingre

Kram Carina

taget fra babys egen hjemmeside :

• Fosterpræs.: Fosterpræsentation - hvordan fosteret ligger i livmoderen.

o H: Hovedstilling, barnet har vendt sig, så hovedet stå nederst

o F: Hovedet står fast i bækkenet

o UK: Underkropsstilling, barnet har hovedet opad og numsen ned

o Tværleje: Barnet ligger vandret på tværs af livmoderen

Sikke stor hun er blevet...

Anmeld

29. marts 2012

NNL

Dejligt at lillepigen har det godt derinde Men kan godt forstå det fylder lidt i dine tanker hvordan hun vender. Det gør det også her, nu hvor jeg ved at Sigurd stadig flytter sig rundt. Er spændt på om min jordemor kan mærke hvad der er op og ned næste gang jeg kommer. Skal dig først afsted når jeg er 36+2 pga påsken. Så han har tid til at bestemme sig endnu

Men vi nærmer os efterhånden maj måned

Anmeld

29. marts 2012

Kruse90

NNL skriver:

Dejligt at lillepigen har det godt derinde Men kan godt forstå det fylder lidt i dine tanker hvordan hun vender. Det gør det også her, nu hvor jeg ved at Sigurd stadig flytter sig rundt. Er spændt på om min jordemor kan mærke hvad der er op og ned næste gang jeg kommer. Skal dig først afsted når jeg er 36+2 pga påsken. Så han har tid til at bestemme sig endnu

Men vi nærmer os efterhånden maj måned

Jeg syntes ikke jeg kan fornemme at hun vender sig rundt:s
Håber Sigurd har lagt sig rigtig til når du skal afsted igen.
Jeg skal afsted onsdag efter påske, og hvis hun stadig er i tvivl om hendes stilling, bliver jeg sendt til den der scanning, og vender hun forkert, er det et vendingdforsøg der venter

Anmeld

29. marts 2012

Kruse90

sofiell89 skriver:

taget fra babys egen hjemmeside :

• Fosterpræs.: Fosterpræsentation - hvordan fosteret ligger i livmoderen.

o H: Hovedstilling, barnet har vendt sig, så hovedet stå nederst

o F: Hovedet står fast i bækkenet

o UK: Underkropsstilling, barnet har hovedet opad og numsen ned

o Tværleje: Barnet ligger vandret på tværs af livmoderen

Sikke stor hun er blevet...

hehe tak for det Var dog ikke i tvivl om hvad det betyder

Hun skrev UK? fordi hun var i tvivl om Filuccas ligger i UK

Anmeld

29. marts 2012

NNL

Kruse90 skriver:

Jeg syntes ikke jeg kan fornemme at hun vender sig rundt:s
Håber Sigurd har lagt sig rigtig til når du skal afsted igen.
Jeg skal afsted onsdag efter påske, og hvis hun stadig er i tvivl om hendes stilling, bliver jeg sendt til den der scanning, og vender hun forkert, er det et vendingdforsøg der venter

Jeg ved også kun fra den ekstra scanning jeg tilfældigvis fik på sygehuset 32+2 at han vendte numsen nedad, ellers troede jeg nemlig at hans hoved var ned. Så jeg har ikke mærket at han har vendt sig, men når jeg tænker over det, havde jeg en periode uden så ømme ribben - tænker at han nok har lagt anderledes der

Ellers håber jeg godt nok også at Filucca vil være en sød pige og vende sig rigtigt. De vendingsforsøg kan vist godt være lidt ubehagelige...

fra mig

Anmeld

29. marts 2012

Kruse90

NNL skriver:

Jeg ved også kun fra den ekstra scanning jeg tilfældigvis fik på sygehuset 32+2 at han vendte numsen nedad, ellers troede jeg nemlig at hans hoved var ned. Så jeg har ikke mærket at han har vendt sig, men når jeg tænker over det, havde jeg en periode uden så ømme ribben - tænker at han nok har lagt anderledes der

Ellers håber jeg godt nok også at Filucca vil være en sød pige og vende sig rigtigt. De vendingsforsøg kan vist godt være lidt ubehagelige...

fra mig

okay søøde.
Det bliver spændende

Ja jeg håber også hun vil være sød at vende sig med hovedet ned, hvis hun altså ikke allerede har gjort det. Vil allerhelst bare føde naturligt.
Har også hørt at de vendingsforsød skulle gøre ondt og være ret ubehageligt:s Men der er ikke nogen vej udenom for mig hvis hun vender forkert, for vil gerne give det en chance for at få lov at føde selv.
(så ender vi i vendingsforsøg, så må det gerne lykkedes at vende hende)

Anmeld

29. marts 2012

Trolde_mor

Dejligt at høre at alt går så godt smukke

Og sikke en fin vægt hun har nu, den kære Filucca

Kan godt forstå at du er lidt bekymret for om hun vender sig. Men jeg er sikker på at hun nok skal vende sig Mange oplever at deres små, først vender sig 14 dage før termin

Men lige for en sikkerheds skyld, og så satser vi på at hun en af dagene hopper helt ned og lægger sig i dit bækken, så jordmoderen næste gange skriver i vandrejournalen at hendes hoved nu står fast

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.