Han eller hun hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.720 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. marts 2012

Anonym trådstarter

I morgen skal jeg op og kigge på en hvalp og har hele tiden sagt jeg skulle have en han hund da jeg aldrig har haft andet, men nu er jeg blevet helt i tvivl.

Så må lige høre her inde, hvor slemt er det når hun hunde er i løbetid? - mest det der taler mod at få en hun hund.

Hvad taler for at få en han og for at få en hun hund??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

Anonym trådstarter

den forsvandt hurtigt..

Anmeld

27. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

I morgen skal jeg op og kigge på en hvalp og har hele tiden sagt jeg skulle have en han hund da jeg aldrig har haft andet, men nu er jeg blevet helt i tvivl.

Så må lige høre her inde, hvor slemt er det når hun hunde er i løbetid? - mest det der taler mod at få en hun hund.

Hvad taler for at få en han og for at få en hun hund??

Det kommer meget an på race hvor meget de bløder.. Hva race er det..

Anmeld

27. marts 2012

Fenja09

Man skal vide at når man vælger en hanhund KAN der være en del flere udfordringer i forhold til en hunhund, men igen er det meget forskelligt fra race til race og hundens personlighed. Hvis det er din første hund ville jeg helt klart anbefale dig at få en hunhund. Hanhunde kan kræve en del mere arbejde.

Det er slet ikke slemt når vores hunhund går i løb - de første par år blødte hun en del, men ikke noget hun ikke selv kunne fjerne og ellers så kræver det jo bare at man vasker gulvet. Vi har været så heldige, at hun kan med alle hunde, trods det at hun er i løb. I dag er hun 3 år og hendes blødninger ses faktisk ikke.

Vi har også haft hanhund, som var en kæmpe mundfuld især mht lydighed, indkald osv. Han var dog stadig en dejlig hund

/Fenja

Anmeld

27. marts 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Man skal vide at når man vælger en hanhund KAN der være en del flere udfordringer i forhold til en hunhund, men igen er det meget forskelligt fra race til race og hundens personlighed. Hvis det er din første hund ville jeg helt klart anbefale dig at få en hunhund. Hanhunde kan kræve en del mere arbejde.

Det er slet ikke slemt når vores hunhund går i løb - de første par år blødte hun en del, men ikke noget hun ikke selv kunne fjerne og ellers så kræver det jo bare at man vasker gulvet. Vi har været så heldige, at hun kan med alle hunde, trods det at hun er i løb. I dag er hun 3 år og hendes blødninger ses faktisk ikke.

Vi har også haft hanhund, som var en kæmpe mundfuld især mht lydighed, indkald osv. Han var dog stadig en dejlig hund

/Fenja

Det er en fransk bulldog, de er jo kendt for at være ret stædige.. Jeg har ikke selv haft hund efter jeg er blevet voksen men mere eller mindre været ene om ansvaret for vores hund indtil jeg flyttede hjemmefra, men det var en newfoundlænder og de er bare roen selv uanset køn så der er ikke så meget arbejde eller opdragelse i dem...

måske jeg burde overveje en hund hun, min mor har en hun fransk som er helt fantastisk og som min søn elsker og hun er rigtig god til ham, så derfor jeg begyndte at overveje om det skulle være en hun...

Anmeld

27. marts 2012

JH12

Jeg har haft begge dele, både hver for sig men også på samme tid..

Og jeg synes ikke der er den store forskel, det eneste er at en tæve jo kommer i løbetid hvor hun bloder, og jo større hunden er - jo mere bloder den!

Men køb hvad du selv følger mest for.. Jeg synes hverken man kan råde for det ene eller det andet køn, begge er simpelthen så skønne

Anmeld

27. marts 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Det er en fransk bulldog, de er jo kendt for at være ret stædige.. Jeg har ikke selv haft hund efter jeg er blevet voksen men mere eller mindre været ene om ansvaret for vores hund indtil jeg flyttede hjemmefra, men det var en newfoundlænder og de er bare roen selv uanset køn så der er ikke så meget arbejde eller opdragelse i dem...

måske jeg burde overveje en hund hun, min mor har en hun fransk som er helt fantastisk og som min søn elsker og hun er rigtig god til ham, så derfor jeg begyndte at overveje om det skulle være en hun...

Ved så lille en race vil du ikke opleve de store problemer mht blødninger, det ses næsten ikke når den er så "lille". Jeg ville til hver en tid anbefale at man starter ud med en hunhund, fordi hannerne er lidt mere mentalt stærke og kan derfor være en større udfordring.

Du må give en update når du har besluttet kønnet

/Fenja

Anmeld

27. marts 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Ved så lille en race vil du ikke opleve de store problemer mht blødninger, det ses næsten ikke når den er så "lille". Jeg ville til hver en tid anbefale at man starter ud med en hunhund, fordi hannerne er lidt mere mentalt stærke og kan derfor være en større udfordring.

Du må give en update når du har besluttet kønnet

/Fenja

Okay, men de kan jo sjældent "nå" selv, og vaske sig... Det er selvfølgelig også en bonus at hunnerne er lidt lettere end hannerne når vi skal med bussen... Tror lige jeg snakker med hende der har hvalpene... Skal nok give en update :-)

Anmeld

27. marts 2012

BellaT

Hunhunde kan tit ikke enes med hinanden. Nogle kan, andre kan ikke. En dominerende hunhund kan være svær at have med hen til andre, der har en hunhund.

Jeg ville vælge en hanhund. Især når din mor har en hunhund. Hanhunde vil gerne teste sin ejer under hvalpetiden, men er nemmere at få til at enes med andre hunde.

Løbetiden er værre med en hanhund. Altså hvis hanhunden kan lugte en hunhund i løbetid. Han bliver fuldstændig rablende. Altså ikke aggressiv, men bare rablende skør. En hunhund i løbetid kan man lære at gå med bukser med bind i. Så er der ikke noget problem med blod over det hele. Man skal bare HUSKE at tage bukserne af hende udenfor! Ellers kan det godt blive ret klamt.

Anmeld

27. marts 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Okay, men de kan jo sjældent "nå" selv, og vaske sig... Det er selvfølgelig også en bonus at hunnerne er lidt lettere end hannerne når vi skal med bussen... Tror lige jeg snakker med hende der har hvalpene... Skal nok give en update :-)

Jeg tror altså ikke at du skal skænke det med blødningerne særlig meget tanke, for tror ikke du vil ligge vildt meget mærke til det. Vores tæve kan nu sagtens vaske sig selv uden nogle problemer, men det er også en helt anden race. Synes bestemt ikke at du skal vælge en tæve fra pga blødninger, det er næsten synd, for det er ikke særlig ofte at de er i løb og når de er, vare det 3 ugers tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.