Måske for tidligt, men er lidt stolt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. marts 2012

Holbæktrunten

Startede med at træne mandag i sidste uge... Har trænet mandag, onsdag, fredag og igen i går mandag (og gravede køkkenhave søndag - hårdt arbejde).

Synes min badevægt er lidt ustabil, men inden jeg startede træning var den mindste vægt den viste 82,8. Så vejede jeg mig i sidste uge, og den viste + 2 kg, men satser på at det bare har været for tæt op af en træning, da det jo ophober væske i kroppen. Det var nu ikke særlig motiverende.

MEN så til morgen viste vægten 82,2 kg - dvs at jeg skulle have tabt 600 g på 8 dage! - Det ville da godt nok være en dejlig motivering!

For 9 år siden trænede jeg også, og tabte faktisk 6 kg på 6 uger. Siden har jeg desværre udviklet for lavt stofskifte (som jeg endelig er kommet i behandling for), og har derfor haft svært ved at tabe mig trods træning.

Grunden til at jeg begyndte at træne nu alligevel, var at jeg efter fødslen af min søn for 6 mdr siden, stadig mangler 3 kg fra startvægt - som i forvejen var i hvert fald 10 kg for høj... Fik en aften hvor manden nussede mig, kikket ned af mig selv og så bløde buler OVERALT - Fandeme nej, tænkte jeg...

En anden motivation udover vægttab er at det er skøøøønt at have fred for mand og baby 3x2 timer om ugen. Manden har en efterfødselsreaktion som betyder at jeg har været alenemor til vores søn, men manden var endelig klar til at prøve at have ham alene et par timer af gangen 3 gange om ugen. Tror helt ærligt også han er lidt træt af at jeg er tyk...

Anyway, ville bare lige dele min glæde over de (forhåbentlig) 600 g - håber at nå under de 80 kg indenfor de næste 4 uger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

Kay

du skal huske at når du træner opbygger du muskler og muskler vejer mere end fedt

så husk også at måle dig på overarme, lår, bryst, mave, talje og røv så kan du se hvor mange cm. du taber... kan huske hvor depri jeg blev når vægten bare stod stille... men så målte jeg og så alle de cm. jeg havde tabt og det var motiverende

Anmeld

27. marts 2012

Holbæktrunten

Kay skriver:

du skal huske at når du træner opbygger du muskler og muskler vejer mere end fedt

så husk også at måle dig på overarme, lår, bryst, mave, talje og røv så kan du se hvor mange cm. du taber... kan huske hvor depri jeg blev når vægten bare stod stille... men så målte jeg og så alle de cm. jeg havde tabt og det var motiverende

Tak for dit svar :0)

Ja, jeg er klar over at muskler vejer mere end fedt, men cardiotræner hovedsageligt, så satser på at der først og fremmest ryger fedt, dernæst må der gerne komme muskler :0)

Jeg havde også tænkt på at måle, men har bare ikke lige fået det gjort - måske man skulle  gøre det senere :0)

Anmeld

28. marts 2012

Kay

Holbæktrunten skriver:

Tak for dit svar :0)

Ja, jeg er klar over at muskler vejer mere end fedt, men cardiotræner hovedsageligt, så satser på at der først og fremmest ryger fedt, dernæst må der gerne komme muskler :0)

Jeg havde også tænkt på at måle, men har bare ikke lige fået det gjort - måske man skulle  gøre det senere :0)

selvom det er cardio sker der jo en del med musklerne i starten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.