Det klør, mor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.642 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min datter på 7 år er hårdt angrebet af skoldkopper. Hendes ene lillebror havde det for et par uger siden, men hun er langt værre ramt.

Jeg har smurt hende med zink liniment, men hun synes ikke, at det virker så godt.

Har I nogle gode råd til at tage den værste kløe?

Mvh
Karoline (som håber, at den mindste lillebror også snart får det, og at det er rigtigt, at "jo mindre barn, jo mindre plaget" - passer godt på vores børn so far)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2009

Fiona78

Karoline skriver:

Min datter på 7 år er hårdt angrebet af skoldkopper. Hendes ene lillebror havde det for et par uger siden, men hun er langt værre ramt.

Jeg har smurt hende med zink liniment, men hun synes ikke, at det virker så godt.

Mvh
Karoline (som håber, at den mindste lillebror også snart får det, og at det er rigtigt, at "jo mindre barn, jo mindre plaget" - passer godt på vores børn so far)

Prøv med kartoffelmel det hjalp helt vildt da jeg havde det

Anmeld

18. april 2009

DK

Vi gav Kirstine panodiler mens hun havde det. (Altså ikke mere en anbefalet mængde). Det tog lige toppen af kløen.

Vi var også i Egypten på ferie da hun fik det, hvor der er VILDT mange fremmede bakterier, derfor var det ekstra vigtigt hun ikke kløede i dem hele tiden, da man kunne risikere store betændte sår. Så bedre hun var lidt dopet.

Anmeld

18. april 2009

Bastian

Karoline skriver:

Mvh

Jeg synes at have hørt, at antihistaminer kan hjælpe? Det er værd at høre læge eller apotek om.

Det med jo mindre barn jo mindre plaget galdt ikke her, hvor det var lige omvendt. Men ingen af dem havde kløe, så det var heldigt. Til gengæld er jeg spændt på, om storebror fik nok skoldkopper til at blive immun. Jeg har fået fortalt, at er barnet under 1 år eller er barnet ikke angrebet nok, så kan man risikere at få sygdommen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.