Graviditets hovedpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

christina92

Hej folkens

Vil høre om der er nogen af jer der har gode råd mod hovedpine?

Er 12+0 i morgen og har på det sidste virkelig døjet med hovedpine, har en fortid med meget migræne så frygter lidt om det udvikler sig.

Jeg får frisk luft og mere vand end jeg normalt ville. Andet ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre.

Håber I har nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

spj

Har desværre ikke noget godt, men følger lige med da jeg også har det sådan og har haft det de sidste par uger. Især de dage jeg er på arbejde. Jeg er 14+2.

Anmeld

26. marts 2012

morbibi

christina92 skriver:

Hej folkens

Vil høre om der er nogen af jer der har gode råd mod hovedpine?

Er 12+0 i morgen og har på det sidste virkelig døjet med hovedpine, har en fortid med meget migræne så frygter lidt om det udvikler sig.

Jeg får frisk luft og mere vand end jeg normalt ville. Andet ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre.

Håber I har nogle gode råd?

Har desværre ingen gode råd. Min tidligere læge sagde altid, at en graviditet mindskede en migræne. Og det passede på mig dengang, men denne her gang, har jeg haft meget hovedpine, som bare skal tages i opløbet, inden det bliver til en grim migræne

Anmeld

26. marts 2012

christina92

morbibi skriver:

Har desværre ingen gode råd. Min tidligere læge sagde altid, at en graviditet mindskede en migræne. Og det passede på mig dengang, men denne her gang, har jeg haft meget hovedpine, som bare skal tages i opløbet, inden det bliver til en grim migræne

Gør du så noget specielt for at tage det i opløbet? Eller er det bare at gøre som var det en almindelig migræne optakt? Is på panden, mørke og røde sodavand?

Anmeld

26. marts 2012

Moms

Jeg har også døjet med migræne men havde dog ikke noget op til og under graviditeten.

Jeg havde en mild til moderat hovedpine i 3 uger i træk i den tidlige graviditet (første trimester).

Det gik væk, fra den ene dag til den anden.

Så mit råd er vel, sørg for at slappe af, drik godt med vand, spis sundt, få noget motion og smil. Du har hovedpine fordi du er gravid - det er vel ikke så skidt :-)

Tillykke

Moms

Anmeld

26. marts 2012

Michalala

Jeg har også døjet med en del hovedpine her på det sidste. Men tror nu det skyldes spændinger i nakken. Mon det kunne være det samme for dig?

Anmeld

26. marts 2012

Muffinmus

næ, har haft det med alle 3....så ingen gode råd hvis du i forvejen drikker vand, og tager jern er der som regel ikke meget mere at gøre. Motion har du jo også gang i, så det er som regel tiden der får det til at forsvinde hvis det ikke er spændingshovedpine f.eks. Mange gravide får desærre den hovedpine engang mellem uge 10-20 og så forsvinder den igen af sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.