hej allesammen
Jeg har ikke været så flittig til at skrive herinde, og især ikke de seneste uger, men nu er det vist på tide med en lille opdatering. Jeg er 33+4 i dag, vægten siger +13 kg, baby har hovedet nedad og maven vokser som den skal.
For lidt over fire uger siden faldt jeg et par trin ned ad en trappe og da jeg så ned var mine bukser helt gennemblødte plus, der lå "vand" på gulvet ved siden af. Superskummelt, når jeg bare var 29 uger henne, så vi kontaktede sygehuset og blev checket for måske/måske ikke fostervand. Først blev jeg indlagt til næste dag, men efter at jeg også begyndte at få alt for mange plukveer/måske små veer og de kunne se på en blodprøve at jeg havde udveklslet blod med fosteret (er rhesus negativ) blev det til en ekstra uges indlæggelse og en masse bekymringer.
Indlæggelsen blev ekstra besværlig fordi vi bor meget afsides (to timer med fly til nærmeste fødeafdeling), og jeg måtte derfor være væk fra min mand og vores ældste datter. Jeg fik heldigvis lov til at rejse hjem efter en uge uden forandringer på livmoderhalsen og bliver nu bare kontrolleret på vores lokale sygehus. Plukveerne er stadig en pest, og forhindrer mig praktisk talt i at bevæge mig udenfor huset, men baby er da heldigvis derinde endnu.
Nu er vi endelig begyndt at slå lidt koldt vand i blodet, og det ser heldigvis ud til at situationen er nogenlunde stabil, så vi kan igen begynde at tænke på de praktiske forberedelser til babys ankomst uden hele tiden at tro, at den sikkert kommer inden dagen er omme. Nu går jeg hjemme om dagen, og skal forhåbentlig snart løsrive mig så meget fra baby.dk og computeren, at jeg får vasket noget babytøj og gjort lidt klart. Vi har været på boligjagt, da vi jo skal være i en anden by til fødslen,og har endelig fundet en møbleret lejlighed, som vi kan have fra i god tid før termin til efter baby er ankommet
.
Så nu håber vi bare at plukveerne fortsat bare er snydeveer, og at baby bliver derinde mindst til vi er på plads i den anden lejlighed om ca tre uger
.
Hvordan går det med I andre?
Maria
Anmeld