hjælp skal sættes igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

bonnie81

hej de damer skal sættes igang med ballonkateter i aften og ville hører om der er nogen her inde der har prøvet det.

hilsen karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

jeg har ikke prøvet med ballonkateter, men med stikpille.

Det var ganske smertefrit og gik nemt. Jeg var også meget "moden" og klar til fødsel, så det var et spørgsmål om tid før jeg ville have gået igang af mig selv. Men havde svangerskabsforgiftning, så de ville ikke vente længere.

God fornøjelsen - det bliver dejligt at få den lille i armene inden så længe.

Anmeld

26. marts 2012

bonnie81

tak:

glæder mi9g også til at få ham ud

Anmeld

26. marts 2012

Holbæktrunten

bonnie81 skriver:

hej de damer skal sættes igang med ballonkateter i aften og ville hører om der er nogen her inde der har prøvet det.

hilsen karina

Ja, da stikpillerne ikke hjalp fik jeg ballonkatheter...

Helt ærligt - det gjorde pissefuckingrøvhamrende ondt!

Jeg var nu heller ikke særlig moden... Og da jeg er total kontrolfreak fik jeg dem til at forklare det hele minutiøst - de sagde at der skulle 80 ml i ballonen . de lemte lige at fortælle at dett var i HVER ballon (både den indenfor livmoderhalsen og den udenfor), og den kvindelige læge var noget af en møgkost der ikke tog særlig meget hensyn...

Fik tilbudt lattergas, men det kunne jeg slet ikke kapere - det gorde ligeså ondt, men blev ubehageligt skæv. Inden havde jeg bedt om at få noget bedøvende gel, da jeg var SÅ øm af alt det roderi dernede de sidste 3 dage de havde forsøgt med hindeløsning og stikpiller... Men det hjalp jo kun på skedeindgangen.

Da katheteret var lagt blev det ved med at gøre rigtig ondt - det sagde de var normalt, og at det ville aftage i løbet af 15-20 min. Det gjorde det så ikke. Fik veer i 5 timer (sur tur hjem fra sygehus), hvorefter de gik i sig selv igen. selvom veerne kom hyppigt og varede længe, vidste jeg at der ikke var nogen ide i at tage ind så længe katheteret ikke var gledet ud igen...

Næste morgen var JM i tvivl om jeg overhovedet var så åben at hun kunne tage vandet, da hun havde fjernet katheteret. Men hun prøvede, og det lykkedes tilsidst. Dette var ikke smertefuldt.

Når vandet er taget skal dine veer starte inden for 2 timer - ellers får du vedrop. Det er bestemt heller ikke anbefalelsesværdigt! Jeg fik vestorm af lortet, og måtte vente 5 timer på epidural. Havde jeg kunnet røre mig af flækken var jeg hoppet ud af vinduet.

Er ked af at jeg ikke har noget mere positivt at byde ind med. Mit råd er at du skal sove ALT hvad du kan, og få en epidural hurtigst muligt hvis du kommer ud i vedrop...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.