uønsket gravid men..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej Alle seammen. Beklager den lange tekst! jeg skal gøre min bedste for at korte den så meget ned som jeg kan! jeg er 21 år og

.. desværre er jeg gået hen og blevet uønsket gravid. Jeg har beregner mig frem til jeg ca kun er i uge 5. Mig og min kæreste har vendt den et par gange, hver for sig og sammen. Vi ønsker egentlig gerne barnet men der er et men! vi er rigtig bange for hvad familien vil tænke ! jeg har allerede prøvet tale med min mormor om det , da jeg har et tæt forhold til hende - og hun synes simpelthen det alt for tidligt, og jeg skal få en abort. Min datter er knap 9 måneder og har lidt Handicap der gør vi får støtte på. (de har simpelthen været i tvil over om vi kunne stå med denne opgave da barnet er handicapet .. Så der er rigtig mange ting vi står overfor nu, i forhold til hvordan familien vil reagere ! det er kun det der gør os i tvivl over om vi skal beholde det og hvad bemærkninger vi risikere de kommer med. Vi er også rigtig bange for trods vores barns problimatikker gør at sagsbehandleren kan gå ind og sige vi nok har at se til.. Der er mange ting i det, men på den anden side set - vil vi rigtig gerne havde det barn da jeg bestemt ikke er meget for at få en abort .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når i gerne vil ha barnet, så er det jo godt at det helt selv er jer der bestemmer! Hvis i har overkudet, kærligheden og tiden til et barn mere nu, ska i da beholde det! 

Og forresten stort tillykke! Vh stine

Anmeld

25. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej Alle seammen. Beklager den lange tekst! jeg skal gøre min bedste for at korte den så meget ned som jeg kan! jeg er 21 år og

.. desværre er jeg gået hen og blevet uønsket gravid. Jeg har beregner mig frem til jeg ca kun er i uge 5. Mig og min kæreste har vendt den et par gange, hver for sig og sammen. Vi ønsker egentlig gerne barnet men der er et men! vi er rigtig bange for hvad familien vil tænke ! jeg har allerede prøvet tale med min mormor om det , da jeg har et tæt forhold til hende - og hun synes simpelthen det alt for tidligt, og jeg skal få en abort. Min datter er knap 9 måneder og har lidt Handicap der gør vi får støtte på. (de har simpelthen været i tvil over om vi kunne stå med denne opgave da barnet er handicapet .. Så der er rigtig mange ting vi står overfor nu, i forhold til hvordan familien vil reagere ! det er kun det der gør os i tvivl over om vi skal beholde det og hvad bemærkninger vi risikere de kommer med. Vi er også rigtig bange for trods vores barns problimatikker gør at sagsbehandleren kan gå ind og sige vi nok har at se til.. Der er mange ting i det, men på den anden side set - vil vi rigtig gerne havde det barn da jeg bestemt ikke er meget for at få en abort .

hvis familiens reaktioner er det eneste der står i vejen så synes jeg at i skal beholde barnet.

Men jeg synes i nøje skal overveje om i virkelig har tid og overskud til endnu et barn. Jeg kan forestille mig at det kræver flere ressoucer med et handicappet barn.

Anmeld

25. marts 2012

Nattøs

Anonym skriver:

Jeg ville nok råde jer til at vende det med sagsbehandleren Jeg måtte også spørger en masse forskellige folk, inden jeg planlagede babyprotjekt. Da kæresten søn er i frivillig pleje, lang historie. Og vi fik toms op alle steder 

Følg jeres hjerter.

Anmeld

28. marts 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Nattøs skriver:

Jeg ville nok råde jer til at vende det med sagsbehandleren Jeg måtte også spørger en masse forskellige folk, inden jeg planlagede babyprotjekt. Da kæresten søn er i frivillig pleje, lang historie. Og vi fik toms op alle steder 

Følg jeres hjerter.

hun er i tvivl om vi kan give begge børn nok, og det gjorde kæresten sprang fra og sagde han ik var klar.. jeg gav mign lidt tid at tygge den på, og han kom og sagde han synes vi skulle beholde barnet og kæmpe for det... men Sagsbehandleren vil ha vi skal tænke mere over det, fordi det kræver meget med 2. Nu begynder jeg føle mig presset..

Anmeld

28. marts 2012

Nattøs

den-lykkeligste skriver:

hun er i tvivl om vi kan give begge børn nok, og det gjorde kæresten sprang fra og sagde han ik var klar.. jeg gav mign lidt tid at tygge den på, og han kom og sagde han synes vi skulle beholde barnet og kæmpe for det... men Sagsbehandleren vil ha vi skal tænke mere over det, fordi det kræver meget med 2. Nu begynder jeg føle mig presset..

Uha det kan jeg godt se. Har i overvejet at give det nogle år? så i bliver lidt ældre? 

For jeg VED at det tager på kræfterne at have et handikappet barn. Men der er ikke mulighed for at i kan få aflastning til den første? så i kan bruge krudt på den nye. Men igen. Jeg synes i skal følge jeres hjerte og selvfølgelig tale godt sammen om det. vendt hver en tanke.

Anmeld

28. marts 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Nattøs skriver:

Uha det kan jeg godt se. Har i overvejet at give det nogle år? så i bliver lidt ældre? 

For jeg VED at det tager på kræfterne at have et handikappet barn. Men der er ikke mulighed for at i kan få aflastning til den første? så i kan bruge krudt på den nye. Men igen. Jeg synes i skal følge jeres hjerte og selvfølgelig tale godt sammen om det. vendt hver en tanke.

men er det ikke en plejefamilie ?

.jo det kan man altid tænke på nu, men sket er sket nu. og KAN bare ikke gå igennem den abort

får helt knude  i maven ved tanken. Har knyttet mig sådan til barnet.

Anmeld

28. marts 2012

Nattøs

den-lykkeligste skriver:

men er det ikke en plejefamilie ?

.jo det kan man altid tænke på nu, men sket er sket nu. og KAN bare ikke gå igennem den abort

får helt knude  i maven ved tanken. Har knyttet mig sådan til barnet.

Jo der findes mulighed for aflastning i plejefamilie eller når barnet bliver ældre, så på nogle steder. Jeg ved at min kusine som er autist har været i aflastning i nogle år. Altså kun engang om måneden. 

Og min fætter som er hjernskadet, han er ikke i aflastning, for som moren siger, så går han jo i skole

men synes virkelig i skal slå jer fast i hvad i sammen vil gøre. 

Anmeld

28. marts 2012

Philippa

Av, det kan jeg god se..

Synes I skal følge jeres hjerte og lade være med at lytte til hvad andre folk mener, hvis i mener det er det rigtige at få et til barn.

dog er 9 måneder tæt på hinanden , man hva så??? det bliver hårdt det første skykke tid, men så ved det næste kommende barn hvordan h*n kan hjælpe jer og jeres handikappede barn.

Føl hjertet og lad være med at rive jer for meget ned, hvis i føler at få et til barn er det rigtige

mange tanker herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.