hvordan skal man sige det? specielt til bedsteforældrene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. marts 2012

benita92

Hej Alle....

ja nu er det så min tur til at være gravid, er 'kun' 6+4 lige nu.

Så er det nu jeg vil høre? hvornår fortalte i omverdenen den gode nyhed?

Og hvordan fik de kommende bedsteforældre det at vide? Hvilket er det jeg frygter mest lige nu, siden jeg bliver 20 nogle måneder før jeg føder. Skal jeg tage en flaske vin med til slaget? eller what to do

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang sendte vi et pudslespil rundt til dem alle, med et billede af en stork og en baby. Vi havde ik skrevet noget på puslespillet og heller ingen afsender osv, så de måtte selv gætte hvem der sku ha baby! Det var rigtig sjovt. 

Her anden gang fik thea en t-shirt med teksten, jeg ska være storesøster. Vi tog nogle fine nisse billeder til julekortet hvor hun har den på. Så sendte vi alle julekort ud d 20/12. Det var også rigtig sjovt! 

Og ellers ka man jo vælge bare at tage snakken og fortælle at i har en glædelig nyhed. Du er gravid og de ska være bedsteforældre! Syntes nu at 20 år lyder som en fin alder! Vh stine

Anmeld

25. marts 2012

benita92

gider bare ikke ha den der 'du spilder dit liv'-snakken.. men burde heller ikke ske. min mor var selv 20. og jeg kan tage et sabbat år hvis det er det jeg vil, og så begynde på uddannelse bagefter

Anmeld

25. marts 2012

M (:

benita92 skriver:

gider bare ikke ha den der 'du spilder dit liv'-snakken.. men burde heller ikke ske. min mor var selv 20. og jeg kan tage et sabbat år hvis det er det jeg vil, og så begynde på uddannelse bagefter

Det er da DIT liv, DIN krop og DIT valg! Synes ikke de kan tillade sig at blive sure over så glædelig en nyhed - og slet ikke, hvis det er et ønskebarn (og de selv har gjort det samme for tyde år siden!).. 

Men, hvis du er bekymret for, at de vil forsøge at tale dig/jer ud af det, kan du jo "bare" vente med at fortælle nyheden indtil efter uge 12 - så er der jo ligesom ikke rigtig noget at gøre ved det, udover at glæde sig!

Held og lykke med det! 

Anmeld

25. marts 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Vi sendte et gækkebrev til mine forældre med verset:

JERES TITLER STÅR MED PRIKKER, PAS PÅ DE IKKE STIKKER
...... OG ......

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

25. marts 2012

M&M's Mor

Først og fremmest KÆMPE tillykke med den lille bebs...

Første gang lavede vi en lille gave til hvert hold bedsteforældre med lidt forskelligt baby ting i og de var helt vilde alle sammen og hoppede og dansede rundt uden vi havde sagt et ord til hinanden...

Anden gang var vores datter 10 mdr da de skulle have nyheden så der havde vi selv købt de der tusser til tøj og en bluse og designet den med diverse ting og teksten var "jeg skal være storesøster Juni 2009"... vi skulle til fødselsdag hos bedstefar hvor det bare var os og alle bedsteforældrene så vi synes det passede fint ind der hvor alle bedsteforældrene var samlet uden resten af familien...der gik dog længe inden den første opdagede hvad der egentligt stod men da alle bedsteforældre langt om længe opdagede det var der igen jubel...

Held og lykke med at finde jeres måde at fortælle den dejlige nyhed...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.