Personligt er jeg egentlig hamrende ligeglad med hvem der er statsminister og om han/hun er rød eller blå.
Dansk politik er slet ikke så polariseret som den giver sig udtryk for at være.
Når alt kommer til alt vil alle partierne alligevel føre en social-liberalistisk politik. Hvis ikke de gjorde det ville de miste så mange vælgere at de ville være i fare for at ligge under spærregrænsen.
Hvor mange medlemmer/vælgere der støtter fx. Socialdemokratiet idag har ikke en højere uddannelse? Der er naturligvis mange der "blot" har erhvervsuddannelser og grundlæggende uddannelser (ikke at der er noget i vejen med dem), men Socialdemokratiet har slet ikke den samme arbejder-profil længere, som berettiger deres såkaldte arbejderpolitik idag.
Det samme gør sig gældende for alle de andre partier.
Og ser man på partiernes politikere er de da alle sammen mere eller mindre højtuddannede mennesker.
Så personligt giver jeg ikke en dyt for alt det politiske skuespil i medierne, som fx. "det er da også for dårligt at gamle mennesker tvangsvaskes om natten på plejehjemmene - det er da regeringens skyld"!
Undskyld sproget - men op i nummeren med det....det er da absolut ikke regeringens skyld. Det er trods alt kommunerne der driver plejehjemmene. Regereingen er der ikke for at føre tilsyn eller være opsynsmand - de er der for at træffe overordnede beslutninger på deres vælgeres vegne - intet andet.
Så når nogen siger de har noget imod Lars Løkke som statsminister er deet for mig at se sandsynligvis blot et spørgsmål om at de ikke kan lide ham som person eller det han politisk giver udtryk for og ikke den politik som han reelt set vil komme til at føre - for den er skisme den samme som fx. Helle Thorning Schmidt, Pia K eller Villy Søvndal ville få mulighed for at føre. Det er derfor man har en opposition som man ofte (heldigvis) er nødt til at samarbejde og forhandle med.
NB: Håber ikke mit indlæg har stødt nogen - i så fald undskylder jeg på forhånd!
Anmeld