Bryst vs flaske - læs venligst indlægget før du svarer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

raca

jeg mangler en svar muglighed.. det er noget amme negativ.. jeg ammer for en hver pris.. for NEJ det gør jeg ikke,

men det var nemt bekvemt og lige til.. så jeg ammede bare, længre er den ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

merle2010

min mælk ville ikke løbe til med min datter efter 3 dage var den ikke løbet til... hun lå ved brystet KONSTANT og det gjorde så ondt...

jeg var grædefærdig osse fordi hun var sulten og søgte konstant med der kom ikke mere end et par dråber hver gang

hun begyndte at tabe sig og skreg hver evig eneste sekund hun ikke lå ved brystet...

sygeplejerskerne blev ved med at sige at jeg bare skulle blive ved og ved, men jeg kunne ikke bære det mere

tilsidst gik jeg over til flasken og hun faldt til ro med det samme, derefter faldt jeg til ro og vi sov for første gang i 4 dage...

jeg er gravid igen og håber at jeg kan amme denne her gang

jeg vil så gerne amme og var så ked af flasken dengang.. min datter har meget dårligt imunforsvar og kan heller ikke tåle mælk, så hun har fået nutramigen det første år af hendes liv...

jeg vil så gerne amme og mine bryster er allerede begyndt at dryppe denne her gang er i uge 28

så jeg håååååber og beder til at det vil fungere... det skal lige siges at jeg var i dyb depression 14 dage efter jeg havde født min datter... så det kunne måske osse have påvirket det....

og hun kunne slet ikke rumme det mme, hun gylpede næsten mere op end hun spiste også fordi hun slugte 200 ml på ingen tid... åårhh stress...

Anmeld

24. marts 2012

4kløver

Det med at amme er ikke mig. Så flaske til mig

Anmeld

24. marts 2012

RiUL

Mangler der ikke en svar mulighed? 

Jeg ammer for hver en pris... Synes at i dit indlæg hentyder til at amme for hver en pris er negativt, som du skriver at barnet ikke bliver mæt osv.

Altså jeg ammer - for mit barns bedste, og ikke "for hver en pris" -der er da INGEN forældre der ammer for hver en pris, hvis det er på bekostning af at deres barn ikke bliver mæt! 

Jeg ammede for hver en pris da min søn var yngre, og for hver en pris=fordi det gjorde pisse ondt, men han blev mæt. Så har ikke stemt, og synes at svarmulighederne er mangelfulde.

Anmeld

24. marts 2012

RiUL

raca skriver:

jeg mangler en svar muglighed.. det er noget amme negativ.. jeg ammer for en hver pris.. for NEJ det gør jeg ikke,

men det var nemt bekvemt og lige til.. så jeg ammede bare, længre er den ikke..

Lige mine ord!

Anmeld

24. marts 2012

Rosengreen

Jeg har svaret blank. 

Jeg har været heldig at kunne amme, og var virkelig glad for det. Den 1. måned var da ikke altid lige sjov, og foregik da også med suttebrik på det ene bryst. Men al begyndelse er svær. 

Jeg vil ikke sige at jeg gjorde det for en hver pris. Men lidt smerter i starten skulle ikke få mig til at stoppe, og fik jo derefter 8 dejlige måneder ud af det efterfølgende. 

Havde det været fordi min datter ikke blev mæt eller tog på, ja så var vi gået på flasken, uden tvivl. Det skulle ikke gå ud over mine børn! 

Anmeld

24. marts 2012

MomInTheMaking

JulieWH skriver:

Jeg er i gang med at lave en opgave om bryst vs flaske.

Jeg har lagt mærke til, at det virker som om mange ser flasken som en dårlig ting også selvom deres barn ikke bliver mæt nok ved brystet. Så nu vil jeg se, om der er hold i det.

Du behøver ikke knytte en kommentar til dit svar, bare kryds af!

Altså... Jeg var lidt ked af at jeg ikke kunne stå for hele hendes mælkeindtag, men jeg er jo rigtig glad for at vi kan supplere så hun bliver helt mæt.. 

Så synes det var svært at stemme, da jeg jo ikke er ked af at supplere, men jeg ville nu havde synes det var dejligt bare at kunne have ammet.

Men.. jeg stemte "Jeg ammer+supplere og er glad for det". For selv om jeg synes det var trist ikke at kunne fuldamme, er det jo ikke det vigtigeste.. for mig er det bare vigtigst at hun er rask, tilpas og glad. Men er rigtig glad for at vi kan gøre begge dele.

Anmeld

24. marts 2012

Mumto3

Jeg har ammet tre børn 'uden problemer'. (altså alle har jo problemer med at det gør ondt i starten osv). Jeg har ammet til de var over 1 år, og jeg fuldamme i små 7 mdr.

Men det er jo ikke det samme som at jeg vil amme for en hver pris. Hvis jeg nu havde haft brystbetændelse hele tiden, mit barn ikke tog på og mistrives osv. Så havde jeg selvfølgelig ikke sultet mit barn til døde, men naturligvis givet ham MME. Hvad skal jeg så svare?

Anmeld

24. marts 2012

kiwilouise

JulieWH skriver:

Jeg har lagt mærke til, at det virker som om mange ser flasken som en dårlig ting også selvom deres barn ikke bliver mæt nok ved brystet. Så nu vil jeg se, om der er hold i det.

jeg tror grunden til at nogen har det dårligt med det er fordi sygeplejerskerne de første dage presser på og kommer med skrækhistorier om hvad der kan ske hvos man ikke ammer. det giver jo moderen automatisk en dårlig samvittighed for hvem vil ikke gerne gøre det bedste for ens baby.

jeg valgte for en hver pris. ikke på min datters bekostning men min egen  

Anmeld

24. marts 2012

Pige2009

JulieWH skriver:

Jeg mangler et svar, der hedder - jeg ammer, har nok og godt mælk og er glad for det

Jeg fuldammede selv i 5 mdr., men ville ikke gøre for enhver pris, hvis hun ikke kunne blive mæt af det... Derfor har Laura aldrig fået MME, da jeg har suppleret op på grød osv. med min egen mælk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.