hvis jeg er gravid. gravid på dimmiten satsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. marts 2012

Anonym trådstarter

Er på demitend sats på fagforeningen nu da jeg ikk har været i job efter endt uddannelse. Hvis jeg så er gravid. Og ikk kommer i arbejde inden og derfor skal være på a kasse.

Hvad får jeg så?
Er det kommunen der udbetaler eller akassen ?

Nogle i samme situation der kan sige hvad i får før skat/ud.

Dimitent er vidst 13600.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Er på demitend sats på fagforeningen nu da jeg ikk har været i job efter endt uddannelse. Hvis jeg så er gravid. Og ikk kommer i arbejde inden og derfor skal være på a kasse.

Hvad får jeg så?

Dimitent er vidst 13600.

Du burde få fra a-kassen de første 3-6 mdr. og derefter fra kommunen 

Anmeld

23. marts 2012

TWT

Anonym skriver:

Hvad får jeg så?

Dimitent er vidst 13600.

Du får penge fra din a kasse indtil du går på barsel 4 uger før termin. Når du så går på barsel, er det kommunen der skal betale dig barselpenge. Når du så ikke længere er på barsel, overtager a kassen dig igen

Anmeld

23. marts 2012

Masig

Anonym skriver:

Hvad får jeg så?

Dimitent er vidst 13600.

Du får det samme i barselsdagpenge som i dagpenge, og det er kommunen der udbetaler dem, har a-kassen ikke noget med at gøre...

Anmeld

23. marts 2012

Masig

Masig skriver:

Du får det samme i barselsdagpenge som i dagpenge, og det er kommunen der udbetaler dem, har a-kassen ikke noget med at gøre...

Nårh kan se på de andre du mente hele perioden? Jeg troede det var barslen du tænkte på... Men indtil du går på barsel får du dagpenge fra a-kassen og skal søge job ligesom hvis du ikke var gravid...

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Kan i huske navnet på den hjemmeside hvor man kan se de forskellige satser for hvad man får i forskellige situationer?

Anmeld

23. marts 2012

birthee

Anonym skriver:

Hvad får jeg så?

Dimitent er vidst 13600.

Jeg er også på dimettend sats fra a-kassen (HK)... nu ved jeg ikke hvordan det er når man er gravid og går på barsel, da jeg først kom på dimettend sats da min barsel med min datter var overstået... men dengang jeg var på almindelige dagpenge inden jeg fik min søn (5 år siden) fortsatte jeg på den almindelige dagpengesats da jeg var færdig med barsel... det havde jeg også fået under min barsel med ham...

så mit gæt er at du fortsætter med dimettend sats under barsel, og kommer tilbage på den efter barsel...

det er akassen der betaler dagpenge til dig... hvis du fx bliver sygemeldt pga bækkenløsning, er det kommunen der betaler sygedagpenge til dig...

i øvrigt en flot dimettend sats, jeg har 12.920 før skat pr. måned, så du får da lige lidt mere

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

I det brev jeg fik stod der i hvert fald 13600. Det også hk.

Spekulere bar på om man holder samme udbetaling under barsel.
Går man pludselig meget ned i udbetaling kan da godt være bekymrende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.