Vanløse Skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. marts 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen, der kender Vanløse Skole? Altså den på Ålekistevej. Min søn hører til på en anden skole, men jeg overvejer at søge ind på Vanløse Skole, fordi jeg kan se, de har mindre klasser end de andre skoler i området (28-30 børn i en klasse er sgu' lige i overkanten!) men ellers ved jeg ikke så meget, så hvis nogen af jer kan fortælle lidt om skolen, er det en stor hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Thomas K

Ja - jeg kender Vanløse Skole, og kan varmt anbefale denne. Begge vores drenge går der, i hhv. 1. og 5. klasse. De er 19 elever i førsteklassen og (så vidt jeg husker) 18 i 5. klassen.

Vanløse Skole har mange dygtige lærere, der forstår både at motivere og skabe et godt læringsmiljø. Jeg har også god erfaring med lærere, der forstår at skride ind og løse uoverensstemmelser, inden de får karakter af noget mere alvorligt, fx at en uhensigtsmæssig omgangstone eleverne imellem udvikler sig til mobning.

Skoleledelsen på Vanløse skole har jeg altid oplevet klar til dialog - jeg er kontaktforælder i den lilles klasse - og inden for de seneste uger har jeg oplevet en skoleledelse, der har væretmeget lydhør overfor tanker, ønsker og ideer, som forældregruppen har fremlagt.

Du vil muligvis erfare fra andre, at Vanløse Skole har et noget blakket ry. Jeg kan ikke forklare, hvorfra det stammer, og når jeg har spurgt ind til det hos mennesker i min omgangsktreds, der har ytret sig negativt om Vanløse Skole, så er det mit indtryk, at ingen mere kan erindre, hvad det egentlig er, der er galt. Et dårligt rygte kan til gengæld være svært at slippe af med - og jeg tror, det er det, der er tale om her

Tænk i den forbindelse fx på, at skolen iden for de seneste år har fået en helt ny ledelse, der har gjort en masse tiltag for at slippe af med det blakkede ry. Der har været en reel vilje til at ændre til forandring og dermed til at gøre Vanløse Skole til et endnu bedre sted at være - for såvel lærere som elever. Fx har de gennemgået en større kulturforandringsproces, se link http://humi.dk/vanloese-skole og læs den spændende historie.

Vi flyttede fra Vanløse til Brønshøj for snart to år siden, og det var aldrig under ovejelse at tale om skoleskift. Den store skulle blive i sin gode klasse på Vanløse Skole, og den lille skulle naturligvis starte i 0. klasse sammesteds. Jeg er der imod stolt over hver morgen at kunne sende vores poder afsted til en skole, hvor de i løbet af dagen beriges med både viden og masser af gode oplevelser

Jeg både kan og vil på det varmeste således anbefale dig at lade din søn starte på skolen - jeg er sikker på, at du ikke vil fortyde.

Anmeld

24. marts 2012

Mumto3

Jeg har en veninde som har på børn på skolen, g hun er super glad for det.

Anmeld

24. marts 2012

unicorn

Hi Hi  kan se at der allerede er andre der også har skrevet og vil derfor bare skrive at vi herhjemme, børn som forældre er enige... Vanløse skole ER en god skole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.