Zoneterapi til at sætte fødslen i gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.566 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. marts 2012

Anonym trådstarter

Hejsa,
Som overskriften siger, er der nogen, der har erfaring med zoneterapi som en form for igangsættelse i forbindelse med fødslen?

Jeg har termin på min datters fødselsdag, og vil frygtelig gerne undgå at føde på dagen. Og nu er der en der har tilbudt at prøve at give mug zoneterapi lidt før termin, og håbe at kunne få gang i noget.
Her snakker jeg om 39+ og altså ikke lang tid før.

Please, del jeres erfaringer og tanker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Hejsa,
Som overskriften siger, er der nogen, der har erfaring med zoneterapi som en form for igangsættelse i forbindelse med fødslen?

Jeg har termin på min datters fødselsdag, og vil frygtelig gerne undgå at føde på dagen. Og nu er der en der har tilbudt at prøve at give mug zoneterapi lidt før termin, og håbe at kunne få gang i noget.
Her snakker jeg om 39+ og altså ikke lang tid før.

Please, del jeres erfaringer og tanker...

Jeg har ikke selv prøvet det men min zoneterapeut siger det ikke er sundt for hverken mor eller baby og at det derfor er utrolig sjældent en zoneterapeut går med til det. Baby kommer når den er klar

Anmeld

23. marts 2012

norenberg

Det virkede ikke på mig simpelhen spild af penge fik 3 behandlinger til 1500 kr, da jeg var 39+0 og fik så 3 behandliner i løbet af en uge som skulle sætte det i gang....først 21 dage senere kom han til verden ved at de tog fostervandet....så spar hellere de penge...

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar begge 2.

Jeg kan ikke forestille mig, at zoneterapi, hvis altså det virkede, er mere belastende for baby i forhold til igangsættelse, end de mere traditionelle former, men grundlæggende er jeg enig i, at baby kommer, når den kommer. Men synes det er lidt svært, når der er andre hensyn også.

Men at det så ikke virker er jo så en anden sag... Suk.

Anmeld

23. marts 2012

Happiness

Det virkede heller ikke på mig  

Og hun mente ellers at han var mere end klar til at komme ud, men ak nej, han ventede til 14 dage efter  

Anmeld

23. marts 2012

Trine89

ved ikke om zoneterapi virker.

men hvis det var mig ville jeg prøve at snakke med JM om evt at få lavet en hindeløsning eller noget i den stil..  

Anmeld

23. marts 2012

JeNoVa

Jeg fik zoneterapi, da jeg var 40+1 med min førstfødte. Jeg fødte først 41+3.

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

Undskyld jeg først svarer nu. Har ligget vandret de sidste dage.
Men jeg er glad for alle de svar, jeg har fået. Takker mange gange.
Umiddelbart er der jo ikke noget der tyder på, at det kan hjælpe, desværre. Synes bare det ville være så synd for min datter at blive storesøster på sin fødselsdag. Men måske er det bare mig, der er pjattet.
Mht. Hindeløsning, så aner jeg ikke, hvornår jeg skal til jordemoder op til fødslen,men vil da klart overveje, om det er muligt, når jeg er så tæt på. Har ca 6 uger igen nu her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.