Overvejer at donere æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. marts 2012

Diana2013

Hej 

Jeg er en pige på 23, som rigtig gerne selv vil have børn, og kæresten og jeg prøver da også. Nu har vi så prøvet et år, og synes faktisk at det er rigtig synd for dem der ikke kan lave æg selv. Så jeg overvejer at donere æg, er der nogle der har prøvet det ? 

Er det egoistisk at tænke hvis jeg donere nogle æg, og sammen tid håber på selv at blive gravid?  

Er det nemmere at blive gravid når man får homoner? 

Jeg kan bare ikke finde ud af om det er forkert at gøre det, for at hjælpe mig selv på vej til at blive gravid. Men det er jo en win win situration for både mig og et andet ulykkeligt par? 

Eller.... Skal jeg lade være og så bare selv få hjælp til barnløshed.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Diana2013

JeNoVa skriver:

Information til kvinder der overvejer at blive ægdonor.

hehe mange tak, jeg har dog læst alle de sider, jeg håbede bare på nogle meninger eller folk der har doneret og kan fortælle hvordan de oplevede det

Anmeld

23. marts 2012

norenberg

Tager hatten af for dem der kan og vil....vil ikke selv kunne da jeg ikke kan slippe tanken om at en del af mig, måske render rundt der ude i verden, det samme har manden og jeg snakker om ang sæd donation....

Anmeld

23. marts 2012

JeNoVa

DianaBaastrup skriver:

hehe mange tak, jeg har dog læst alle de sider, jeg håbede bare på nogle meninger eller folk der har doneret og kan fortælle hvordan de oplevede det

Min mening er, at det ikke er egoistisk at donere æg - heller ikke selvom det vil være en fordel for dig selv. Du skal bare gøre, som du føler for.

Anmeld

27. maj 2012

SYH

Kære Diana

Det er det mest egoistiske jeg nogen sinde har hørt! 

Jeg selv er en pige på 22 år, single og jeg elsker det! Er slet ikke parat til at få børn - til gengæld er jeg, og har været, parat til at donere æg. Jeg har doneret 3 gange, og hvilken fantastisk følelse det er, at hjælpe andre kvinder, der ikke selv kan producere æg :-) 

Du skal bare lige vide, stedet IKKE er en win win situation for dig at "donere"/ komme i hormonbehandling! 

For det 1. så jo, du øger dine chancer væsentligt ved at tage hormon indsprøjtninger, da dine æg vil blive mange gange så store end og ellers, og færre æg vil gå til grunde under din ægløsning. 

For det 2. skal du lige blive mindet om, at der sidder et par på den anden side, som glæder sig over den gerning du gør, ved at forære dine æg væk, som desuden ikke er risikofrit, men i stedet må de blive skuffet da man ikke fjerne dine æg hvis du selv er blevet gravid under forløbet! Hvis man opdager du er blevet gravid selv, under en vaginal scanning, afbryder man forløbet og DU har vundet, men ingen andre! 

Tænk over det - jeg håber du blev klogere ud fra en erfaren ægdoner ;-) Og held og lykke med det hele 

Anmeld

27. maj 2012

tarkoflen

Nu er det sådan, at du ikke må blive gravid, hvis du vil donere æg, for så kan de ikke tage dine æg ud, så det ville være en dårlig ide, hvis det er for selv at blive gravid!

Når jeg er færdig i behandling, vil jeg også gerne donere æg, hvis jeg kan få lov til det, men det ville 100% være for at hjælpe andre og ikke mig selv!

Jeg er i et behandlingsforløb, og jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, hvis jeg ikke selv kunne danne æg! På Skejby er der 3 års venteliste på æg, og de optager ikke flere på ventelisten! Det synes jeg du skal overveje meget kraftigt, inden du overvejer at gøre det for egen vindings skyld!

Jeg håber du vil donere æg, men af en helt anden grund end for selv at blive nemmere gravid

Anmeld

27. maj 2012

Aabye

Jeg har overvejet at donere æg når jeg er færdig med at få de børn jeg selv skal have.. Jeg har SÅ stor medfølelse for dem der ikke selv kan få børn og ville SÅ gerne hjælpe dem.. Men det bliver først når jeg er færdig med at få børn selv og er helt afklaret med at jeg IKKE skal have flere.

Synes ikke du skal starte behandling for at donere æg hvis du selv gerne vil bive gravid, og sådan forstår jeg det lidt fordi du skriver at i selv har prøvet i et år uden gevinst.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.