"bonus mor"
Hej rikke
jeg er bonus mor til en lille pige på 6 år
hun er normalt glad når vi kommer og henter hende hver anden weekend efter børnehave
snakker om alle de ting hun har oplevet men så når det bliver søndag så begynder hun af græde helt vildt og siger hun ikke vil hjem til sin mor.
hun fortæller af hun ikke høre efter hjemme hos sin mor i håb om at hendes mor så siger hun skal bo hos os.
vi vil skam gerne have hende men pga emma's far lod emma's mor styre pengene sagerne står alt gælden i hans navn så vi bor til leje hos hans mor får af kunne leve ( vi har dog begge fast job) men vil jo gerne kunne tilbyde hende det bedste.
hvad skal man gøre det gør ondt af se hende græde og når hun tegner skriver hun til mor og til far som åbenbart er til os
håber du kan hjælpe med af gør det hele lidt nemmer
mvh bonus mor
Rikkes svar
Kære bonus mor
Jeg kan desværre ikke rigtig komme med nogle formildende ord i denne sammenhæng. Det er en rigtig svær situation i sidder i.
Jeg synes i skal forsøge at tale med hende om hendes ønske. Hvorfor vil hun helst bo hos jer og hvilke tanker gør hun sig. Eller er hun føler hun sig splittet mellem mor og far lige som rigtig mange andre børn gør når deres mor og far er skilt.
vær' undersøgende og undgå vurderinger. Så må tiden vise jer om hun skal flytte.
I forhold til hendes tegninger må i også være undersøgende og spørge hvem det er der er på tegningen. Kalder hun dig for mor, synes jeg personligt at det er vigtig at på pege at du ikke er hendes rigtig mor, da du ikke har født hende.
Tegningen kan også bare fortælle jer at hun føler sig splittet. Spørg hende, det er kun hende som kan give jer svaret.
Det at leve i en sammenbragt familie er hårdt arbejde, da der altid vil være mange følelser i spil i forhold til dine, mine og vores børn. Det er et vilkår for os der lever i sammenbragte familier.
Jeg laver samtalegrupper og workshops for voksne i sammenbragte familier og alle siger det samme det er hårdt arbejde.
Hilsen Rikke Rahm
Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.