Hurtig vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

MMDB

... Min startvægt under første graviditet var 65 kg og jeg tog 12 kg på. Dog tabte jeg mig meget hurtigt og røg endda helt ned på 56 kg. Det var så hvad jeg vejede som startvægt ved min anden graviditet. Er nu 18+0 og har taget 6,9 kg på, det synes jeg er lidt bekymrende. Er ikke bange for at spise osv. meen vil jo stadig gerne føle mig smuk gravid

Hvad er jeres erfaringer osv.?

Tog i meget på anden gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

LotusCPH

ALtså dette er min første gang, og jeg vejede 66 før og vejer nu d.d 81,7 kg og jeg er KUN i 28. uge :0) Min mor tog ikke selv meget på da hun ventede mig - men med min lillebror tog hold- og hold fast : 31 kg på, men tabte det hele igen. Hun er ikke overvægtig til dagligt og hun har smidt det hele igen

Jeg syntes ikke jeg spiser meget og anderledes - og det hele sidder på mavsen. Men lægerne siger det er helt fint selvom det er meget vægt at tage på så hurtigt - men det er jo forskelligt kan jeg forstå.

Nogle tager meget på i starten og andre til sidst :0)

Anmeld

23. marts 2012

Lari

Hej

Nu har jeg endnu kun været gravid en gang, men da jeg også var bekymret over en stor vægtstigning i starten af graviditeten, fortalte min jordemoder mig, at det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde OG fra graviditet til graviditet hvor meget man tager på hvornår i forløbet

Tager man meget på i starten vil det ofte udligne sig så man ikke tager helt så meget på senere. Jeg vejede fra starten 60 kg og da jeg havde taget knap ti kg på i uge 20 ca var jeg også ret bekymret for hvordan det ville gå - når man nu kan læse alle steder at den største vægtstigning sker i sidste trimester  Jeg endte dog ganske rigtigt med at tage mindre på i sidste del og endte på ialt 16 kg plus

Nu fire måneder efter fødslen mangler jeg stadig at smide knap to kg - men det er trods alt til at overkomme

Med andre ord er jeg sikker på at din krop nok skal afbalancere vægtstigningen lige præcis efter hvad du og bebsen har bedst af - og at du nok skal forblive smuk gravid

Anmeld

23. marts 2012

LR85

MMDB skriver:

... Min startvægt under første graviditet var 65 kg og jeg tog 12 kg på. Dog tabte jeg mig meget hurtigt og røg endda helt ned på 56 kg. Det var så hvad jeg vejede som startvægt ved min anden graviditet. Er nu 18+0 og har taget 6,9 kg på, det synes jeg er lidt bekymrende. Er ikke bange for at spise osv. meen vil jo stadig gerne føle mig smuk gravid

Hvad er jeres erfaringer osv.?

Tog i meget på anden gang?

Ja faktisk. Havde taget 11 kg på til uge 25 undersøgelsen. Men er nu ikke bekymret. Prøver bare a tænke over hva jeg indtager a mad og slik  

Anmeld

23. marts 2012

Nattøs

Ind til videre, har jeg ikke taget pÅ kun tabt mig. Men ifølge min mors vægt som har tagetfejl igennem hele graviteten så har jeg taget 2 kg på siden scanningen for nogle uger siden. Men er spændt på hvad 25 uger undersøgelsen siger :-) Er 23+1 i dag og skal til lægen i næste uge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.