Eksperthjælp: familie forøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. april 2009

Rikke L. Rahm

"familie forøgelse"

Hej Rikke.

Vi er en familie bestående af:
*mor, 23, pædagog studerende (første/øvelses praktikken er lige færdig). Skal i 1 lønnet praktik august 09 til januar 10. Derefter er der et års skole før praktik igen.
*far, 26, voksenlærling, 80% arbejde resten skole.
*datter, fra okt 07 - ca.16 mdr, går i integreret instistution.

Vi er en familie som har det godt! der er ikke nogen problemer mellem mig og min mand. Vi har det godt sammen, elsker hinanden, har tid til hinanden og elsker vores "nye" liv med vores pige. Vores pige har det godt... udvikler sig efter bogen, stædig, glad, pæd. i hendes insti. siger hun har masser af selvværd og selvtillid... hun er begyndt at snakke meget (især ordet MIN bruges lige nu, ellers mælk, mor, far, bedstefar, mormor, op, shhhh, vov vov, en to tre hop, osv....)

Vi har snakket om at få barn nummer 2.... gerne nu jeg har dog stadig koberspiral.. Men vi ved ikke hvornår det vil passe bedst mht udd. og vores datter. Derfor har jeg ikke fået fjernet koberspiralen.

Vores pige var ikke planlagt, men er blevet et ønskebarn! og vi har talt om at nu når vi har hende, så vil vi også gerne ha det næste barn imens vi stadig er unge... Hvis vi venter til vi er færdige med uddannelse blir det først efter jan 2012.

Men hvornår vil det passe og få det næste barn hvis man tænker på min udd. -kan man være gravid imens man er i praktik?

Og hvad med vores pige... hvornår vil det passe hende bedst at blive storesøster?? har tænkt meget over hvad det gør ved hende....

Der er ikke nogen der ved at vi snakker om nummer 2, min mor sagde dog den anden dag i forbindelse med noget andet at vi skulle da vente til vi har vores uddannelser.... jeg har et tæt forhold til min mor og far... snakker med dem dagligt - og er hos dem mindst en gang om ugen..... de er så glade for vores pige og støtter os alt hvad de kan!!!! ligeledes gør min kærestes forældre....

ååååha.... vil gerne igang, ved godt man ikke 100% kan planlægge hvornår det sker.... men...

Hvad vil du råde os til?

På forhånd tak for svar...

Mvh familien på 3 -måske 4 engang i den nærmeste fremtid

Rikkes svar

Hej

Hvornår er det fornuftigt at blive gravid igen... Det er et rigtig godt spørgsmål og faktisk kun et du og din kæreste i fællesskab kan svare på.
I skal samme finde ud af hvornår det er rigtig i forhold til jeres liv og parforhold.
I forhold til studie så kan du alligelvel ikke planlægge det så præsist så det passer og du vil aldrig få mere tid en mens du går på seminariet.
Med hensyn til jeres første barn og det at blive storesøster, så er min anbefaling at jeres pige bare skal være over 2 år inden den næste skal melde sin ankomst. Men igen det er kun jer som forældre der kan bestemme det.

Held og lykke

Rikke Rahm

Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.