spørgsmål ang sygedagpenge og ferie??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

celkt

Er der måske nogen, der har stået i samme situation??

Jeg er pt. sygemeldt for en lidt længere periode, og har ellers været et par måneder på kontanthjælp mens jeg har søgt nyt arbejde. Jeg regner ikke med at blive raskmeldt før den 30 maj, som jo er ferieårets udgang. Hvad så med mine feriepenge, som jeg ikke har fået brugt?? Jeg gik jo på barsel indtil 15 november sidste år=med ingen ferie, og så på kontanthjælp indtil først i februar. Nu har jeg så flere ugers ferie tilgode, hvad sker der med dem, hvis jeg er sygemeldt resten af ferieåret??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Humanincubator

Da jeg var sygemeldt arbejdede min arbejdsplads sammen med mig om at jeg kunne holde min ferie alligevel.. Men jeg var også kun deltidssygemeldt...

Men ellers tror jeg måske, at du kan søge om at få ferien overført til året efter. Det kan du i hvert fald gøre med noget af den. Prøv at ringe til A-kassen. De ved det helt sikkert.

Anmeld

22. marts 2012

UnderCover37

celkt skriver:

Er der måske nogen, der har stået i samme situation??

Jeg er pt. sygemeldt for en lidt længere periode, og har ellers været et par måneder på kontanthjælp mens jeg har søgt nyt arbejde. Jeg regner ikke med at blive raskmeldt før den 30 maj, som jo er ferieårets udgang. Hvad så med mine feriepenge, som jeg ikke har fået brugt?? Jeg gik jo på barsel indtil 15 november sidste år=med ingen ferie, og så på kontanthjælp indtil først i februar. Nu har jeg så flere ugers ferie tilgode, hvad sker der med dem, hvis jeg er sygemeldt resten af ferieåret??

Når du er sygemeldt kan man ikke holde ferie - men når man er langtidssygemeldt kan man få sine feriepenge udbetalt hvis det vurderes at man ikke kan nå at afholde sin optjente ferie.

Du skal kontakte din socialrådgiver i sygedagpengeafdelingen og bede hende hjælpe dig med at få dem udbetalt.

God bedring!

Anmeld

22. marts 2012

Kløver

Hvis ferien er optjent via et arbejde, og man ikke har mulighed for at holde ferien feks pga sygdom, så mener jeg man kan få dem udbetalt eller overflyttet, men prøv at forhøre da der vist er forskellige regler om ferien er en del af ens løn, hvor man holder ferie med løn, eller betaler via lønnen ind til feks feriekonto

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.