ipren+panodil??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.596 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. april 2009

Heidi.

Hvordan er det nu lige det er med det???Jeg har betændelse i det ene øre, og panodil virker ikke ordenligt på smerten.. Kan mn tage en panodil og en ipren og få en bedre virkning??

Kh Heidi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2009

frk Jensen

Jeg ville kun tage 2 Ipren og ikke blande de to præparater.. Men jeg har det i forvejen ikke godt med at spise piller, men jeg tager kun ipren, hvis jeg har mange smerter.

Knus

Anmeld

3. april 2009

heaven

når jeg har det træls, og panodil ikke virker plejer jeg at tage 2 ipren og 2 panodil på samme tid - det virker.... Men mor er sosu- assiatent med mange års erfaring og hun siger man kun må tage en ipren med 2 panodiler. Men det andet virker bedst for mig, og det er jo kun en gang eller 2 i døgnet jeg kunne finde på at tage det - og max i 3 dage, derefter ville jeg evt kontakte læge for noget stærkere der samtidig var under "faglig kontrol".....

Jannie

Anmeld

3. april 2009

Heidi.

heaven skriver:

når jeg har det træls, og panodil ikke virker plejer jeg at tage 2 ipren og 2 panodil på samme tid - det virker.... Men mor er sosu- assiatent med mange års erfaring og hun siger man kun må tage en ipren med 2 panodiler. Men det andet virker bedst for mig, og det er jo kun en gang eller 2 i døgnet jeg kunne finde på at tage det - og max i 3 dage, derefter ville jeg evt kontakte læge for noget stærkere der samtidig var under "faglig kontrol".....

Jannie

Jeg er osse bange for at tage piller.. Så hellere have ondt.. Stærkere smertestillende slår mig ud..

Der er ikke noget fraligt i at tage Ipren og Panodil.. Jeg var bare ikke sikker på mængden..

Anmeld

3. april 2009

heaven

Heidi-Godsk skriver:

Jeg er osse bange for at tage piller.. Så hellere have ondt.. Stærkere smertestillende slår mig ud..

Der er ikke noget fraligt i at tage Ipren og Panodil.. Jeg var bare ikke sikker på mængden..

2 af hver - det virker, og man bliver jo ikke bims af det, som man risikere at gøre med stærkere.... og så selvfølgelig ikke overskride daglig mængde eller tage mængderne i mange dage ( er det ikke 4 panodiler og 6 iprener man max må få i døgnet)

Jannie

Anmeld

3. april 2009

Heidi.

heaven skriver:

2 af hver - det virker, og man bliver jo ikke bims af det, som man risikere at gøre med stærkere.... og så selvfølgelig ikke overskride daglig mængde eller tage mængderne i mange dage ( er det ikke 4 panodiler og 6 iprener man max må få i døgnet)

Jannie

Det er 8 panodiler..

Anmeld

3. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg fik at vide af lægen engang at det bedste resultat fik man ved at tage en Ipren og en Panodil samtidig. Min erfaring er dog, at har man rigtig ondt så skal man have noget stærkere før det virker

God bedring...

Anmeld

3. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Heidi-Godsk skriver:

Hvordan er det nu lige det er med det???Jeg har betændelse i det ene øre, og panodil virker ikke ordenligt på smerten.. Kan mn tage en panodil og en ipren og få en bedre virkning??

Kh Heidi..

For ikke så længe siden havde jeg betændelse i hele fjæset, og fik afvide af lægen at jeg måtte tage 3 ipren+2 penodil (eller andet paracetamol) 3 gange om dagen. Det må man gerne hvis der er tale om en kur. Jeg fik ibumetin 600 mg+ paracetamol 100 mg + primcilin 800 mg + noget morfinligende 3 gange dagen i 10 dage.

Så der sker ikke noget ved at tage en kur med 2*2 eller 3*2 3-4 gange dagen i en periode

Anmeld

3. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kh Heidi..

Panodil og ipren angriber smerten fra hver sin side. og det er 2 forskellige stoffer.

Derimod må du ikke blande, pamol og panodil fx (samme stoffer) og ipren og kodumagnyl (samme stoffer)...

Du må tage ipren og panodil hver 6. time...

(Jeg har forsket ret meget i det, fordi jeg har haft kroniske stærke smerter i 3 år og kronisk hovedpine i 20 år - heldigvis overstået nu...)

Anmeld

3. april 2009

fam.4xc

2 panodil og 1 Ipren er det man feks anbefaler til tandpine - og det er guld værd ved smerter !

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.