Mødreuppe 1. Gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

Mussen2

Hvad blevder serveret da i var til mødregruppe første gang? Dt må jo ikke være for meget, for ikke at sætte standarden for højt, fik jeg besked på, men da de kommer kl. 10, tænker jeg kaffe og rundstykker med et lille udvalg af pålæg må være på sin plads. 

Men hvad fik i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Vi fik hjemmebagte grovboller m pålæg, og grøntsagsstave

Så meget lig dét du havde tænkt

Anmeld

22. marts 2012

Mussen2

AnjaM skriver:

Vi fik hjemmebagte grovboller m pålæg, og grøntsagsstave

Så meget lig dét du havde tænkt

Super, holdte du det eller? Sundhedsplejersken lagde meget vægt på ikke at gøre for meget ud af rengøring, mad osv. Så jeg tror jeg holder mig fra at bage

Anmeld

22. marts 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Mussen2 skriver:

Super, holdte du det eller? Sundhedsplejersken lagde meget vægt på ikke at gøre for meget ud af rengøring, mad osv. Så jeg tror jeg holder mig fra at bage

Ja, det gjorde jeg

Bollerne var kun hjemmebagte fordi svigermor havde fyldt fryseren lige inden fødslen

Men kan nu godt følge din SP i det hun siger i forhold til at gøre for meget ud af det.

Senere blev tidspunktet rykket til middag, og da har vi ofte fået tærten, suppe, en nem pastaret og salat. Eller rugbrød

Anmeld

22. marts 2012

serinasmor

hmmm ... kaffe, the og vand ...

første gang var nemlig ikke hjemme ved nogen af os men i et fælles sp-hus ..

derefter fik vi mest frugt / grøntsagstænger evt boller ...

du kan SAGTENS gøre som du har tænkt

Anmeld

22. marts 2012

Valle81

Hey:0)

Jeg har været i to mødregrupper:0)

Den første var med overflødighedshorn af mad og snacks hos alle, det var lige i overkanten, og synes det var lidt med pres over hovedet,især fordi vores økonomi ikke lige gjorde at jeg havde råd til at diske op med alle slags frugter, grønt og oste osv:0) Men det fortalte jeg pænt og der var ingen ko på isen:0)

Den anden mødregruppe gjorde vi det at vi på skift tog et franskbrød eller boller med hen til den der holdte, og den der holdte serverede kaffem the og evt juice og en til to slags pålæg og det var det:0) NOgle gange havde man så lydt til at gøre lidt ekstra, men intet pres og totalt afslappende:0)

Anmeld

22. marts 2012

chael

Vi skiftes til at tage brød med fra vores lokale supermarked. Og så servere vi det pålæg hver enkelt nu ligger inde med.

Har man en agurk eller peber frugt liggende kan man servere det til.

Nogengange bager den der holder det en kage og hvis ikke, så er det sådan

Nogen disker også op med sodavand hvis man har det.

Jeg lavede hjemmelavet æggesalat sidst, det var et hit. Men ellers intet specielt.

Man skal kun lave det man kan overskue og magte.

Og så servere vi også te, kaffe og vand

*Camilla

Anmeld

22. marts 2012

chael

Valle81 skriver:

Hey:0)

Jeg har været i to mødregrupper:0)

Den første var med overflødighedshorn af mad og snacks hos alle, det var lige i overkanten, og synes det var lidt med pres over hovedet,især fordi vores økonomi ikke lige gjorde at jeg havde råd til at diske op med alle slags frugter, grønt og oste osv:0) Men det fortalte jeg pænt og der var ingen ko på isen:0)

Den anden mødregruppe gjorde vi det at vi på skift tog et franskbrød eller boller med hen til den der holdte, og den der holdte serverede kaffem the og evt juice og en til to slags pålæg og det var det:0) NOgle gange havde man så lydt til at gøre lidt ekstra, men intet pres og totalt afslappende:0)

Det lyder fuldstændigt som her

Den første mødregruppe, der gik det også helt over gevind.

Det var hjemmelavet fra top til tå og der manglede aldrig noget.

Og ja, jeg gad bare ikke, for det virkede mest som en konkurrence til sidst, om hvem der kunne servere det flotteste bord og vise hvem der havde mest overskud

Hvor de 2 andre grupper har været meget mere afslappet og laaaangt bedre

*Camilla

Anmeld

22. marts 2012

Mussen2

Super, så bliver det sådan.  I min første mødregruppe, gjorde vi også sådan at an af de andre havde brød med. Vi bagte aldrig eller gjorde noget særlig ud af det og det var helt fint for mig.

Denne gang er jeg 2. Gangs mor og ved der kommer førstegangsmødre, så jeg vil for alt i verden ikke være for overskudsagtig. ( selvom jeg faktisk har lysten til det) har lyst til at bage en bolle........

Anmeld

22. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg servede købt franksbrød, ost, agurk og lidt andet grønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.