Økonomisk Administration (af Banken)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. april 2009

Anonym trådstarter

Ja i kan jo næsten gætte hvad mit spørgsmål går på.

Er der nogen af jer der ved hvad det vil sige at være under økonomisk administration af banken, ikke at jeg er kommet det endnu...

Men ja min økonomi er sådan et rod at jeg ikke aner hvad jeg skal stille op, og jeg faktisk overvejer at bede banken om at gå ind og tage magten over min økonomi...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
hmm så vidt jeg har forstået det, så overtager banken alle dine økonomiske beslutninger. Du kommer til at aflevere visa og andre kort, således at du kun kan hæve i en automat. Ved ikke helt 100 hvordan det hænger sammen, men mener du får frigjort en vist beløb om ugen til leveomkostninger, resten klarer de. Men prøv at snakke med din bankrådgiver, så er jeg sikker på du får svar

Anmeld

3. april 2009

ekzunz

Jeg tror ikke banken kan træffe beslutninger på dine vegne, men i sætter jer ned sammen og får et overblik over hvor slemt det står til. På baggrund af det regner banken et beløb ud som du kan få udbetalt fx. 1 gang pr. uge. Det beløb er så til mad, tøj osv. - alt det som ikke er faste udgifter.

Jeg har i et tidligere job frivilligt været mentor for en medarbejder som ikke kunne overskue økonomien. Banken og jeg lavede så et budget og sørgede for at han fik rettet op på økonomien. Han fik også inddraget sit dankort og havde kun alm. hævekort.

Hvis du kan se TV3, så prøv at se Luksus-fælden hver tirsdag. Der er mange gode fif til at få lidt mere styr på økonomien.

Jeg håber du snart får styr på det - og det er bestemt ingen skam at bede om hjælp! Jeg synes man bruger alt for meget energi på økonomien når det ikke kører - så tag du fat i banken hurtigst muligt.

Anmeld

3. april 2009

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Jeg tror ikke banken kan træffe beslutninger på dine vegne, men i sætter jer ned sammen og får et overblik over hvor slemt det står til. På baggrund af det regner banken et beløb ud som du kan få udbetalt fx. 1 gang pr. uge. Det beløb er så til mad, tøj osv. - alt det som ikke er faste udgifter.

Jeg har i et tidligere job frivilligt været mentor for en medarbejder som ikke kunne overskue økonomien. Banken og jeg lavede så et budget og sørgede for at han fik rettet op på økonomien. Han fik også inddraget sit dankort og havde kun alm. hævekort.

Hvis du kan se TV3, så prøv at se Luksus-fælden hver tirsdag. Der er mange gode fif til at få lidt mere styr på økonomien.

Jeg håber du snart får styr på det - og det er bestemt ingen skam at bede om hjælp! Jeg synes man bruger alt for meget energi på økonomien når det ikke kører - så tag du fat i banken hurtigst muligt.

okay, Det kunne da være jeg skulle prøve at se det...

Nu har jeg ikke noget dankort i forvejen, så det ville ikke være noget problem at undvære... Men ja jeg føler min bank griner deres bagdel i laser når jeg spørger om hjælp... om det så bare er en 5,- til en liter mælk...

Det der ville bekymre mig mest ville være hvis de indragede alle børnepengene... Det er nemlig dem vi bruger til tøj og andet til børnene hvis de har behov for det...

Anmeld

3. april 2009

Lusi

Min mand har et firma der hjælper folk med at genoprette deres okonomi osv.
Du kan gå ind på hjemmesiden aveogroup.dk og læse lidt om det.
Du er også velkommen til at ringe til ham, hvis du har lyst, det skal han selvfølgelig ik have noget for

Anmeld

3. april 2009

ekzunz

Anonym skriver:

okay, Det kunne da være jeg skulle prøve at se det...

Nu har jeg ikke noget dankort i forvejen, så det ville ikke være noget problem at undvære... Men ja jeg føler min bank griner deres bagdel i laser når jeg spørger om hjælp... om det så bare er en 5,- til en liter mælk...

Det der ville bekymre mig mest ville være hvis de indragede alle børnepengene... Det er nemlig dem vi bruger til tøj og andet til børnene hvis de har behov for det...

Det er bare ikke sjovt at føle at man står med hatten i hånden når man taler med banken! Så hellere gå derned og lægge alle kort på bordet en gang for alle, så de kan hjælpe med at redde situationen.

Det med at inddrage børnepengene i budgettet, kan jo være nødvendigt. Det har vi også gjort herhjemme, men nu har vi så også 5 børn - og får 14.176 kr. i kvartalet, så de bliver nødt til at blive medregnet.
Men det er selvfølgelig rigtig godt hvis økonomien i bund og grund er så god at det ikke er nødvendigt.
Der kører også en anden tråd med spareråd, den er måske også værd at læse.

Jeg har læst den og igår lavede vi et excelark hvor vi registrerer vores forbrug. Det tror jeg bliver rigtigt godt. Har du evt. overvejet det?

Anmeld

4. april 2009

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Det er bare ikke sjovt at føle at man står med hatten i hånden når man taler med banken! Så hellere gå derned og lægge alle kort på bordet en gang for alle, så de kan hjælpe med at redde situationen.

Det med at inddrage børnepengene i budgettet, kan jo være nødvendigt. Det har vi også gjort herhjemme, men nu har vi så også 5 børn - og får 14.176 kr. i kvartalet, så de bliver nødt til at blive medregnet.
Men det er selvfølgelig rigtig godt hvis økonomien i bund og grund er så god at det ikke er nødvendigt.
Der kører også en anden tråd med spareråd, den er måske også værd at læse.

Jeg har læst den og igår lavede vi et excelark hvor vi registrerer vores forbrug. Det tror jeg bliver rigtigt godt. Har du evt. overvejet det?

Den har jeg siddet og læst lidt med i... har også fået sådan et skema, så nu skal jeg bare have lært manden at han skal gemme bonerne når han handler...

Altså vi har ca 6000 at leve for (efter mine beregninger), og det er 2 voksne og 2 børn, der bliver pt sat 3000 ind på budgetten (af børnepengene) og det har vi snakket om skal sættes op til 4200.

Men tror bare at vi må tage en dag af gangen og se om vi ikke kan lære at styre det... for synes altså ikke at det virkelig kan passe at vi ikke kan få det til at hænge sammen. Lige nu er kæresten 14 dagslønnet, og godt forsøger han at spare op til en bil, en meget billig brugt en, han får løn torsdag og vi når sjældent længere end tirsdag så har vi brugt periodens 2500 og vi synes aldrig vi har købt noget...

Anmeld

4. april 2009

Anonym trådstarter

Lykke86 skriver:

Min mand har et firma der hjælper folk med at genoprette deres okonomi osv.
Du kan gå ind på hjemmesiden aveogroup.dk og læse lidt om det.
Du er også velkommen til at ringe til ham, hvis du har lyst, det skal han selvfølgelig ik have noget for

okay, det lyder da tiltalende...

Men tror du din mand vil tage en klient fra den allerfjerneste afkrog af sønderjylland (kan se firmaet ligger i køge).

Anmeld

4. april 2009

Lusi

Anonym skriver:

okay, det lyder da tiltalende...

Men tror du din mand vil tage en klient fra den allerfjerneste afkrog af sønderjylland (kan se firmaet ligger i køge).

Ja selvfølgelig..
Vi har også kunder på Bornholm.
Mødes selvfølgelig ik lige med dig, men klare det over telefonsamtaler og via mail.

Er desværre ik ligeså personligt, men er jo eneste alternativ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.