At overleve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

2børn2

Hvad ville I sige til en kvinde med et barn på 9 år og et barn på 4 år, hvoraf den store har haft natteskræk siden spæd og stadigvæk har det??

En kvinde som måske har fået en fuld nattesøvn, lad os sige 20 gange indenfor de sidste 9 år...

Hun er ved at være totalt udbrændt og kan nogen gange bare ikke kapere mere, manden arbejder om natten så der er ingen hjælp derfra...

Hvad ville I sige??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

serinasmor

tror jeg ville sige (hvis jeg kendte hende og ungerne godt) sov i nat ... så tager jeg ungerne

ellers ville jeg nok sige ... har du overvejet barnepige med overnatning evt hos bedsteforældrene  

Anmeld

22. marts 2012

raca

hvis det er den ægte natte tarreo, kan han blive undersøgt og få noget søvnhormon så han sover igennem..

og eller må du jo bare gå i seng så du kan få dine 8 timers søvn hver nat..

jeg har ikke søvet igennem andet en maks 20 gange de senste 6.5 år.. og jeg fungere findt.. forde jeg priotere søvn rimelig højt.

Anmeld

22. marts 2012

2børn2

raca skriver:

hvis det er den ægte natte tarreo, kan han blive undersøgt og få noget søvnhormon så han sover igennem..

og eller må du jo bare gå i seng så du kan få dine 8 timers søvn hver nat..

jeg har ikke søvet igennem andet en maks 20 gange de senste 6.5 år.. og jeg fungere findt.. forde jeg priotere søvn rimelig højt.

Hvornår skulle jeg gå i seng? Selvom jeg går i seng kl 20 får jeg ikke andet end max 2 sammenhængende timer...

Anmeld

22. marts 2012

raca

2børn2 skriver:

Hvornår skulle jeg gå i seng? Selvom jeg går i seng kl 20 får jeg ikke andet end max 2 sammenhængende timer...

så vil jeg nok anbefale du får undersøgt den ælstes søvnvaner.. og eller tvinger din mand til og tage dem i weekenderne..

Anmeld

22. marts 2012

2børn2

raca skriver:

så vil jeg nok anbefale du får undersøgt den ælstes søvnvaner.. og eller tvinger din mand til og tage dem i weekenderne..

Øhh.. de er undersøgt og det er night terror og der er forskellige ting man kan gøre og vi har afprøvet alle og intet virker 100%.. så det er bare at stå igennem,

Men det er pissehårdt til tider....

Anmeld

22. marts 2012

katrineoerum

serinasmor skriver:

tror jeg ville sige (hvis jeg kendte hende og ungerne godt) sov i nat ... så tager jeg ungerne

ellers ville jeg nok sige ... har du overvejet barnepige med overnatning evt hos bedsteforældrene  

Anmeld

22. marts 2012

Lone Jakobsen

jeg ville (som en anden skriver) tilbyde familien at tage børnene en nat af og til, så forældrene ku få lov til at sove.

Anmeld

22. marts 2012

Sandko

2børn2 skriver:

Hvad ville I sige til en kvinde med et barn på 9 år og et barn på 4 år, hvoraf den store har haft natteskræk siden spæd og stadigvæk har det??

En kvinde som måske har fået en fuld nattesøvn, lad os sige 20 gange indenfor de sidste 9 år...

Hun er ved at være totalt udbrændt og kan nogen gange bare ikke kapere mere, manden arbejder om natten så der er ingen hjælp derfra...

Hvad ville I sige??

Sover børnene på eget værelse eller inde hos dig?

Jeg ville nok undersøge, om der kunne være en anden grund til det. Men nu er jeg også vildt alternativ. Hvad med en healer eller clairvoyant? Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det hjælper, men det er vel et forsøg værd.

Hvordan har dit barn på 9 det normalt til hverdag? Altså går han/hun rundt og er frustreret, eller hvad siger han/hun selv, der er begrundelsen for at vågne? Ellers kunne det måske være en mulighed, at din mand fik nogle nye arbejdstider, selvom det selvfølgelig ikke løser det reelle problem?

Anmeld

22. marts 2012

modesty

2børn2 skriver:

Hvad ville I sige??

Hvis der er bedsteforældre eller andet familie/venner der kan aflaste, ville jeg få dem til det ind imellem.

Hvis der ingen hjælp er at hente dér, ville jeg helt klart sige til min mand at han skulle gøre alt hvad han kunne for at finde et andet job. Det tror jeg egentlig at jeg ville have bedt ham om for flere år siden med sådan et problem. Hvad med i weekenderne? Kan han ikke hjælpe dér?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.