Min datter på 5 måneder sultestrejker - hurtig hjælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.216 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg er SÅ frustreret og for hver dag der går bliver jeg mere og mere irriteret over hvorfor hun ikke vil spise.. det har stået på i et par uger nu, og det bliver kun værre og værre..

Normalt spiser hun:
200 ml kl. 5
200 ml kl. 8
1,5 dl risgrød/majsgrød med frugtmos kl. 11 eller 12
200 ml kl. 14-15
1,5-2 dl grøntsagsmos kl. 18
200 ml på drømmeflaske kl. 22

I dag har hun spist:

80 ml kl. 01
50 ml. kl. 5
70 ml kl. 8
0,5 dl grød kl. 11
40 ml kl. 15
lidt under en halv deciliter grøntsagsmos kl. 17.45

Hvad skal jeg gøre?? Det kan da ikke blive ved? Og hun spiser mindre og mindre.. Hun er en stor pige på 8+ kilo, der har noget at tage af, men stadig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

th

Anonym skriver:

Jeg er SÅ frustreret og for hver dag der går bliver jeg mere og mere irriteret over hvorfor hun ikke vil spise.. det har stået på i et par uger nu, og det bliver kun værre og værre..

Normalt spiser hun:
200 ml kl. 5
200 ml kl. 8
200 ml kl. 14-15

I dag har hun spist:

80 ml kl. 01
50 ml. kl. 5
70 ml kl. 8
0,5 dl grød kl. 11
40 ml kl. 15

Hvad skal jeg gøre?? Det kan da ikke blive ved? Og hun spiser mindre og mindre.. Hun er en stor pige på 8+ kilo, der har noget at tage af, men stadig

Hej, tror du skal tage det roligt når hun er en stor pige, har selv en stor dreng han er snat 9 md. og vi har haft 2-3 gange siden vi startede på grød/alm mad, hvor han næsten ikke spiser noget.

Så tror det er en fase man skal igennem, sidste gik der næsten 2 uger, inden han spise ok igen.

er det 14 dage eller er det længere tid? er hun ellers glad og tilfreds?

Anmeld

21. marts 2012

th

Anonym skriver:

Normalt spiser hun:
200 ml kl. 5
200 ml kl. 8
200 ml kl. 14-15

I dag har hun spist:

80 ml kl. 01
50 ml. kl. 5
70 ml kl. 8
0,5 dl grød kl. 11
40 ml kl. 15

ellers ved jeg ikke lige hvor gammel hun er ellers prøv bondebrød med smørost eller leverpostej, det prøvede vi da han var 5½ md da han slet ikke vil spise af flaske eller ske mad.

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

th skriver:

Hej, tror du skal tage det roligt når hun er en stor pige, har selv en stor dreng han er snat 9 md. og vi har haft 2-3 gange siden vi startede på grød/alm mad, hvor han næsten ikke spiser noget.

Så tror det er en fase man skal igennem, sidste gik der næsten 2 uger, inden han spise ok igen.

er det 14 dage eller er det længere tid? er hun ellers glad og tilfreds?

Tak for svar, forstår bare ikke hvorfor hun pludselig spiser så lidt, jeg får grå hår!!! Hun er i ok humør, men ikke lige så sprudlende som hun plejer, hun er mere pjevset end normalt, for normalt er hun ALTID glad og pylrer/brokker aldrig..

Jeg er ret sikker på bondebrød og sådan ikke er noget for hende, for hun bryder sig ikke om mad med konsistens.. Hun kan ikke en gang lide hirsegrød fordi det er lidt grynet

Anmeld

21. marts 2012

MissMona

Måske er hun ved at få tænder!?

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

MissMona skriver:

Måske er hun ved at få tænder!?

Hun havde feber hele dagen i går uden jeg kunne se hvorfor (lidt over 38), men synes ikke jeg kan se nogen tænder på vej nogen steder i hendes mund?

Anmeld

21. marts 2012

MissMona

Anonym skriver:

Hun havde feber hele dagen i går uden jeg kunne se hvorfor (lidt over 38), men synes ikke jeg kan se nogen tænder på vej nogen steder i hendes mund?

Hvis hun er ved at få tænder vil hun typisk ømme sig hvis du mærker på gummerne og de vil være let hvide eller røde og hævede der hvor det gør ondt (hvor tanden er ved at bryde frem). Hvis det er det, vil en kold skive agurk/agurkstængel være guf at gumle på. se evt. det her sundhedsplejerske svar jeg lige fandt om emnet! :

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index .php?option=laessvar&kat=UDVIKLING&id=1836 0

Anmeld

21. marts 2012

lassemor07

Du skal bare tage det roligt så længe hun ikke taber sig
Det kan godt være tænder der er på vej uden ud kan se de er brudt frem endnu
Lasse har siden han var lille haft perioder hvor han faktisk ikke rør mad og spiser stort set igen ting og han er ellers meget glad for mad og det vender tilbage efter 3-4 dage og han er knap 5 i dag og har lige haft sådan en periode

Anmeld

21. marts 2012

th

Anonym skriver:

Tak for svar, forstår bare ikke hvorfor hun pludselig spiser så lidt, jeg får grå hår!!! Hun er i ok humør, men ikke lige så sprudlende som hun plejer, hun er mere pjevset end normalt, for normalt er hun ALTID glad og pylrer/brokker aldrig..

Jeg er ret sikker på bondebrød og sådan ikke er noget for hende, for hun bryder sig ikke om mad med konsistens.. Hun kan ikke en gang lide hirsegrød fordi det er lidt grynet

nej ok, her var majsgrød med pære æblemos et hit. hvis hun har feder kan der være 3 dags feber havde oscar da han var ½ år.

Anmeld

1. august 2014

mchip

Min søn laver præcis den samme ballade for tiden, var det tænder eller sygdom? Jeg mistænker noget udvikling, da han virker dødsulten, men så stiller sig tilfreds med 60-80 ml.. Men for at han skal tage nogle ordentlige lure har jeg givet ham lidt i søvne bagefter.. Han er også lidt mere pylret end normalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.