Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
ann-kristina skriver:
Min datter er netop kommet grædende hjem fra 1 . Klasse. I går var derforældremødet som vi ikke kunne være med til. Der blev er fortalt at efter påskeferien bliver alle klasser i indskolingen ændret så de nu erdelpågå tværs af klassetrin. Dvs hun kommer til at gå i klasse medbørn fra 0, 1 og 2klasse.
Hendes 2 bedste veninder kommer i en anden klasse.
jeg synes det er så synd!
Er der nogender har erfaring med denne måde atkøre undervisning på?
Ann-kristina
Stakkels din pige
Jeg har været på en skole (dog ikke som lærer), hvor man kørte den form for undervisning i nogle af timerne, ikke dem alle. Og jeg tror egentlig ikke, at 0. var med der, men derimod 1., 2., og 3.
Det fungerede ganske godt, da eleverne i nogle dansk og matematiktimer blev opdelt efter niveau og ikke alder. Dvs. man kunne sørge for, at de elever, der havde brug for udfordringer fik det, og de, der havde brug for lidt ekstra hjælp kunne få det. I andre timer blev de opdelt efter deres læringsstile, som de alle var belvet testet i (undervisningsmetoden, de enkelte lærte bedst efter).
Det blev indført, da det var en lille bitte skole, hvor der ikke var ret mange lærertimer til rådighed, når det kom til dem, der lå udenfor middelgruppen, og så valgte man at afprøve denne metode.
Som sagt blev det en hel lille succeshistorie og fagligheden fik et godt løft. Men det var altså heller ikke alle timer, de havde stadig deres stamklasser med deres faste lærere og klassekammerater.
Jeg håber, hun snart bliver glad igen. Når man er så lille, er det svært at se, at adskillelse i timerne ikke behøver at betyde adskillelse i frikvartererne, der kan de jo stadig hygge sig sammen. Jeg ville høre lærerne, hvad der ligger til grund for opdelingen, det kan være, at der er en ganske rimelig grund til, at de har splittet den lille venindegruppe.
Anmeld