Aldersintegreret undervisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.351 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. marts 2012

ann-kristina

Min datter er netop kommet grædende hjem fra 1 . Klasse. I går var derforældremødet som vi ikke kunne være med til. Der blev er fortalt at efter påskeferien bliver alle klasser i indskolingen ændret så de nu erdelpågå tværs af klassetrin. Dvs hun kommer til at gå i klasse medbørn fra 0, 1 og 2klasse.

Hendes 2 bedste veninder kommer i en anden klasse.

jeg synes det er så synd!

Er der nogender har erfaring med denne måde atkøre undervisning på?

Ann-kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Øv, det er da rigtig træls for din datter.

Er dog sikker på hun nok skal finde nye veninder, selvom det er rigtig øv..

Har aldrig hørt om den måde at køre undervisning på og det lyder uhensigstmæssigt i mine ører da der er så stor forskel på 0., 1. og 2. klasse. :/ De kan selvfølgelig have gavn af hinanden, men for mig lyder det bare skørt..Har ingen PH.D indenfor dette, så kan ikke spille med på erfaring, kun personlig..

Har kun haft erfaring med det når der er tema uge hvor man jo så laver forskellige aktiviteter på tværs af klassetrin.

Anmeld

21. marts 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
ann-kristina skriver:

Min datter er netop kommet grædende hjem fra 1 . Klasse. I går var derforældremødet som vi ikke kunne være med til. Der blev er fortalt at efter påskeferien bliver alle klasser i indskolingen ændret så de nu erdelpågå tværs af klassetrin. Dvs hun kommer til at gå i klasse medbørn fra 0, 1 og 2klasse.

Ann-kristina

Stakkels din pige

Jeg har været på en skole (dog ikke som lærer), hvor man kørte den form for undervisning i nogle af timerne, ikke dem alle. Og jeg tror egentlig ikke, at 0. var med der, men derimod 1., 2., og 3.

Det fungerede ganske godt, da eleverne i nogle dansk og matematiktimer blev opdelt efter niveau og ikke alder. Dvs. man kunne sørge for, at de elever, der havde brug for udfordringer fik det, og de, der havde brug for lidt ekstra hjælp kunne få det. I andre timer blev de opdelt efter deres læringsstile, som de alle var belvet testet i (undervisningsmetoden, de enkelte lærte bedst efter).

Det blev indført, da det var en lille bitte skole, hvor der ikke var ret mange lærertimer til rådighed, når det kom til dem, der lå udenfor middelgruppen, og så valgte man at afprøve denne metode.

Som sagt blev det en hel lille succeshistorie og fagligheden fik et godt løft. Men det var altså heller ikke alle timer, de havde stadig deres stamklasser med deres faste lærere og klassekammerater.

Jeg håber, hun snart bliver glad igen. Når man er så lille, er det svært at se, at adskillelse i timerne ikke behøver at betyde adskillelse i frikvartererne, der kan de jo stadig hygge sig sammen. Jeg ville høre lærerne, hvad der ligger til grund for opdelingen, det kan være, at der er en ganske rimelig grund til, at de har splittet den lille venindegruppe.

Anmeld

21. marts 2012

FjolleTrold

ann-kristina skriver:

Ann-kristina

Det bliver indført flere og flere steder - gerne for at spare penge. Men når det er sagt, så kan der komme rigtig god undervisning ud af det.

Der kan sidde elever i en 1. klasse der ex. læser rigtig godt og faktisk godt kunne være med 2. klasse. Det er der mulighed for på denne måde - fordi der er mulighed for at blande eleverne. Man skal ikke se på det som om at man niveaudeler børnene. Men en måde at differentiere undervisningen på.

Det kan også ske, at der er elever der lærer bedst ved at være kreative eller skal ligge når de arbjeder. Og så kan undervisningen tilrettelægges, så det bliver tilgodeset - måske også på tværs af årgange.

Det stiller utrolig store krav til læreren om at kunne differentiere undervisningen, sådan at man måske har samme emne men med forskellige sværhedsniveauer - det kan være i emner osv. Men jeg har set rigtig god undervisning på den måde!!!

Ang. at skille din datter og de 2 andre, så er der muligheden at tale med klasselæreren. Hvis det er meget vigtigt, og I tror det kan gå ud over hendes trivsel, så er jeg sikker på læreren lytter

PØJ PØJ fra en ex-lærer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.