Alt er uoverskueligt pt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. Jeg håber måske lidt på at nogen kan komme med lidt trøstende ord eller hjælp til, hvordan jeg skal håndtere min situation, for jeg aner det ikke selv.

Sagen er den - og jeg skal prøve at gøre historien kort - at jeg ringede til min fagforening inden jeg gik på barsel, for at få atvide, hvad jeg havde ret til af barsel. Jeg får atvide at jeg har 52 uger. Jeg har så haft rest ferie og feriefridage som jeg valgte at smide i forlængelse af min barsel. Jeg fik dato på hvornår jeg skulle starte på arb. igen af min daværende chef, altså midt i maj måned i år.
Da jeg midt i februar måned ikke længere modtog barselsdagpenge, ringede jeg til dem og fik en forklaring på det og da fortæller damen mig at jeg jo kun har 46 ugers barsel. Jeg snakker med min tidl. chef om det og hun er sikker på at jeg har mere end det og sender mig et skema omkring det hele som jeg kan sende videre til min fagforening så vi kan få det hele på det rene. Men min fagforening siger at min tidl. chef har lavet en regnefejl og at jeg derfor ikke skal starte midt i maj, men d. 28 marts! CHOK! Min tidl. chef har dengang rådført sig med Dansk erhverv og har regnet min barsel ud fra dem. og ud fra dem, skulle jeg have meget mere barsel end de 52 uger.

Det er noget værre L***. Jeg aner ikke hvornår jeg skal starte på arb. igen.. Jeg har ikke fået penge på kontoen siden midt. februar... jeg har hus og regninger der skal betales til. Og ikke nok med det... min datter skal starte i DP 1 april.. til mødet med dp for 2 uger siden, for vi atvide at hun skal holde ferie frem til d. 16, altså kan min datter først starte der, og hun skal også lige køres ind.

Hvis det viser sig at jeg skal starte d. 28 marts står jeg i lort til halsen, mildest talt! Jeg har ikke mere ferie jeg kan holde, kæresten har heller ikke mere ferie og kan heller ikke blive hjemme. Det er SÅ frustrerende, at der er gået ged i det hele at det nu går ud over os! Jeg bruger tid på at trække i den ene og i den anden for at finde frem til hvem der har ret osv. men jeg har stadig ikke fået svar.

Jeg vil lige sige, at jeg ringede til mit arb. og fortalte om det jeg havde fundet ud af, og hun havde heller ikke set den komme, men ville undersøge sagen. Dette er 2-3 uger siden og har intet hørt. Jeg føler lidt at der bare bliver nusset med det hele, for hver gang jeg ringer og rykker på et svar, bliver der bare sagt at man afventer svar fra en helt anden... Jeg kunne græde, men gør det ikke.. synes jeg har grædt nok over den her situation!

Under alle omstændigheder, KAN jeg ikke starte d. 28 marts, når jeg ikke har pasning til min datter.

Undskyld det blev lidt langt alligevel, men måtte have det meste med så I kunne følge med også..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Dot D

Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det rigtigt, men hvis det er din arbejdsgiver(med hjælp fra andre) der har fundet datoen, kunne det så ikke være muligt, at de var behjælpelige på en eller anden måde, måske med at arbejde hjemmefra, hvis det er muligt

Håber i hvert fald, at du finder en god løsning

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det rigtigt, men hvis det er din arbejdsgiver(med hjælp fra andre) der har fundet datoen, kunne det så ikke være muligt, at de var behjælpelige på en eller anden måde, måske med at arbejde hjemmefra, hvis det er muligt

Håber i hvert fald, at du finder en god løsning

Det er rigtigt. Min tidl. chef har datoen fra Dansk erhverv. Min nuværende chef er igang med at finde ud af hvordan og hvorledes, men har intet hørt endnu.

Det er ikke muligt for mig at arbejde hjemme, da jeg arb. i forretning.

Anmeld

21. marts 2012

Dot D

Anonym skriver:

Det er rigtigt. Min tidl. chef har datoen fra Dansk erhverv. Min nuværende chef er igang med at finde ud af hvordan og hvorledes, men har intet hørt endnu.

Det er ikke muligt for mig at arbejde hjemme, da jeg arb. i forretning.

Øv for den da.... Nå ja, så går det jo nok ikke lige med hjemmearbejde. Har du/I noget familie, der kan hjælpe, ellers kunne det måske være en løsning at søge efter en reserve-bedste bare til der er afklaring med opstarten i DP

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Øv for den da.... Nå ja, så går det jo nok ikke lige med hjemmearbejde. Har du/I noget familie, der kan hjælpe, ellers kunne det måske være en løsning at søge efter en reserve-bedste bare til der er afklaring med opstarten i DP

Vi aner ikke hvem der skulle kunne hjælpe, for bedsteforældrene arb. stadig.. men har aldrig hørt om en reserve-bedste?

Anmeld

21. marts 2012

Dot D

Anonym skriver:

Vi aner ikke hvem der skulle kunne hjælpe, for bedsteforældrene arb. stadig.. men har aldrig hørt om en reserve-bedste?

Jeg har set flere, der har søgt efter en reserve-bedste, feks en pensionist, der selv der har børnebørn, men måske bor langt fra dem. Der har jeg da hørt om flere gode "familieforhold", der er kommet ud af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.