Læseteknikker???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2012

Anonym trådstarter

Giv mig li nogle fif...

Jeg har ingen problem med at sætte mig med og læse, men når jeg så har læst, har jeg fuldstændig glemt hva det er jeg har læst....

Syntes det er super svært at få til at hænge ved, selvom det er skide spændende )læser på uni..

HJÆLP!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

serinasmor

har du prøvet kun at læse et par sider ad gangen og så derefter lige formulere med egne ord (evt på skrift så du har det til senere) hvad det egentlig var der stod ??

Jeg kender godt problemet med at huske - personligt er jeg bedst til at huske hvad jeg har læst når jeg skal bruge det til noget imens - fx en opgave eller lignende ..

Anmeld

21. marts 2012

mn

Giv mig li nogle fif...

Jeg har ingen problem med at sætte mig med og læse, men når jeg så har læst, har jeg fuldstændig glemt hva det er jeg har læst....

Syntes det er super svært at få til at hænge ved, selvom det er skide spændende )læser på uni..

HJÆLP!!!!!

Mine tips er:

Læs alt der er fremhævet (på den ene eller anden måde) og står til først og sidst i et afsnit, gør det helst to gange. læs max. 10 sider af gangen, hold så pause og læs videre når du føler hovedet har slappet lidt af. Når alt så er læst igennem, bladre du lige igennem og ser om du kan huske hvad siderne handler om ved bare at se på overskirfterne, ellers læser du det en gang til. Så vil jeg også foreslog at du understreger få ord som kan få dig til at huske hvad stod på siden (max. 15 ord pr. side)

Derudover ville mit foreslag være at tage alle dine læseplaner og dividere siderne ud på hvor mange dage om ugen du vil læse, så du ikke har dage hvor du pludselig skal læse 200 sider, men altid skal læse samme antal sider og på den måde så også ved hvor lang tid det cirka tager hver dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.