Giv mig li nogle fif...
Jeg har ingen problem med at sætte mig med og læse, men når jeg så har læst, har jeg fuldstændig glemt hva det er jeg har læst....
Syntes det er super svært at få til at hænge ved, selvom det er skide spændende )læser på uni..
HJÆLP!!!!!
Mine tips er:
Læs alt der er fremhævet (på den ene eller anden måde) og står til først og sidst i et afsnit, gør det helst to gange. læs max. 10 sider af gangen, hold så pause og læs videre når du føler hovedet har slappet lidt af. Når alt så er læst igennem, bladre du lige igennem og ser om du kan huske hvad siderne handler om ved bare at se på overskirfterne, ellers læser du det en gang til. Så vil jeg også foreslog at du understreger få ord som kan få dig til at huske hvad stod på siden (max. 15 ord pr. side)
Derudover ville mit foreslag være at tage alle dine læseplaner og dividere siderne ud på hvor mange dage om ugen du vil læse, så du ikke har dage hvor du pludselig skal læse 200 sider, men altid skal læse samme antal sider og på den måde så også ved hvor lang tid det cirka tager hver dag.
Anmeld