Lidt nervøs for denne "vi prøver..." tid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. april 2009

Snuffler25

Hejsa,
Jeg er splinter ny herinde og har heller ikke prøvet at blive gravid ret længe. Jeg tog sidste p-piller d. 16/3 og vi havde sex 17/3... D. 21/3 - 25/3 havde jeg menstruation... og nu er vi så her. Vi har haft sex 2 gange siden d. 25/3 og jeg aner ikke hvordan den næste tid vil foregå eller hvordan jeg vil opføre mig?

Dog kan jeg mærke allerede NU, at jeg tænker meget på det! Det overrasker mig lidt - men det gør jeg. Er der nogen som har et råd til, hvordan man undgår at tænke SÅ meget på det hehe?

Er der nogen som kan hjælpe mig med at regne ud hvornår jeg har ægløsning? Er det så 14 dage efter d. 25/3 hvor jeg havde sidste menstruationsdag?

Hvor mange dage efter det lykkedes, kan man mærke at man er gravid tror I?

Glæder mig til at læse videre i jeres oplevelser og håber at dele mine egne hen ad vejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Stumpen

Jeg brugte denne side til at tjekke hvornår det var bedst at øve

http://www.min-mave.dk/index.php?vis=artikler& gaatil=326&id=1075

om denne side har noget lign. ved jeg ikke..

Mht. hvornår man mærker om man er gravid er vidt forskellig og når man ønsker at blive gravid, så vil du også opleve en masse falske tegn, der vil få dig til at tro du er gravid...

Held og lykke med det..

Anmeld

2. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sidste gang jeg blev gravid, kunne jeg mærke det MED DET SAMME... Jeg vidste præcis hvilket minut, nærmest jeg var blevet gravid... Vi havde sex på 9. dagen og igen på 12 og 13. dagen. Men jeg er ret sikker på at jeg blev gravid på 11. dagen. At svømmerne, havde ligger på lur og ventet hehe...

Sååeee...

hos mig, tror jeg at ægløsning ligger deromkring. Jeg har i hvertfald planlagt efter det, næste gang vi går igang. håber rigtig meget der er bid første måned, fordi vi har ferie sammen, lige omkring der burde være ægløsning.

Held og lykke

Anmeld

3. april 2009

Skytten

Hej,

Jeg synes ikke man kan regne helt med de forskellige retningslinjer for hvornår man har ægløsning. Nogen siger 14 dage efter mens, andre siger, at man skal regne 14 dage bagud - altså når der er 14 dage til næste mens.

Jeg har selv haft succes med ægløsningstest, for uden dem havde jeg ikke opdaget, at jeg faktisk har ægløsning meget sent - nemlig på 19-20. dagen i min cyklus.

Så hvis du er lidt utålmodig, så prøv at teste - så ved man præcis hvornår man skal være særligt aktiv

Anmeld

3. april 2009

Snuffler25

Tak for linket til www.min-mave.dk Jeg har prøvet at taste mig ind og det lader til, at vi indtil videre har haft sex to gange indenfor ægløsning og imorgen ligger min frugtbarhed på sit højeste. Så hvis der ikke allerede er skudt mål - så må vi lige give den en skalle imorgen

Tænk engang, det er jo en helt ny verden dette her.. som man egentlig først kender til, når man begynder at prøve at blive gravid!

Anmeld

3. april 2009

baby2010

Hejsa,

jeg ved PRÆCIS hvordan du har det! Fordi jeg har det på samme måde. Jeg har også lige smidt pillerne i feb., men har så lige fået min mens. Det er jo ok ikke at lykkes i første forsøg...

Falske tegn? JA TAK! Jeg følte mig ellers meget gravid, ømme bryster, oppustet, kvalme, træt osv. Jeg tror egentlig mest det var hormonelle ændringer. Man kan altså hurtigt hidse sig op over det!

Jeg ved ikke hvordan man tænker mindre på det, men jeg ved, at du ikke er alene... Håber på det bedste for jer
Rigtig meget held og lykke!
Baby2010

Anmeld

6. april 2009

Snuffler25

baby2010 skriver:

Hejsa,

jeg ved PRÆCIS hvordan du har det! Fordi jeg har det på samme måde. Jeg har også lige smidt pillerne i feb., men har så lige fået min mens. Det er jo ok ikke at lykkes i første forsøg...

Falske tegn? JA TAK! Jeg følte mig ellers meget gravid, ømme bryster, oppustet, kvalme, træt osv. Jeg tror egentlig mest det var hormonelle ændringer. Man kan altså hurtigt hidse sig op over det!

Jeg ved ikke hvordan man tænker mindre på det, men jeg ved, at du ikke er alene... Håber på det bedste for jer
Rigtig meget held og lykke!
Baby2010

Åh ja, dine falske tegn lyder meget som mine falske tegn... - jeg tænker at det måske kan være min ægløsning jeg kan mærke. Den har jeg aldrig mærket før, mens jeg tog p-piller. Så tænker at p-pillerne måske har formindsket ægløsnings-følelsen?

Udover rumsteren i underliv (omkring livmoderen) oplever jeg nu ømme brystvorter, kvalme og ja - bumser i hovedet...

Hvor længe stod dette på hos dig? Indtil videre har jeg haft det siden torsdag. Vågner tidligt om morgenen pga det jeg mærker i maven.. og i nat lå jeg vågen en hel time.

Jeg tror jeg vil tage sådan en ægløsningstest idag, for at se om det er det...
Men æv hvor er det forfærdeligt hvis dette skal stå på hver måned? + mens-smerter...

Anmeld

7. april 2009

baby2010

Nåhr din stakkel! Jeg forstår dig så godt. Jeg havde det sådan indtil jeg fik menstruation. For mit vedkommende var det nok også meget mig selv som "piskede en stemning´op". Jeg tror jeg ville have haft rigtig godt af at fokusere på andre ting, og få tiden til at gå ved at holde mig mere beskæftiget.

Men hey, det kan da godt være at du er gravid!!!

Jeg ved godt ,det er plat, men jeg fik ret meget ud af at tænke på alle de gode ting ved IKKE at være blevet gravid. Hvis jeg fik menstruation, så skulle jeg have en bajer, sushi osv. Det var en trøst for mig at finde nogle "positive" elementer.

Rigtig meget held og lykke, op med humøret -husk det er jo en vidunderlig ting I har gang i, og det skal nok lykkes

Anmeld

7. april 2009

Snuffler25

baby2010 skriver:

Nåhr din stakkel! Jeg forstår dig så godt. Jeg havde det sådan indtil jeg fik menstruation. For mit vedkommende var det nok også meget mig selv som "piskede en stemning´op". Jeg tror jeg ville have haft rigtig godt af at fokusere på andre ting, og få tiden til at gå ved at holde mig mere beskæftiget.

Men hey, det kan da godt være at du er gravid!!!

Jeg ved godt ,det er plat, men jeg fik ret meget ud af at tænke på alle de gode ting ved IKKE at være blevet gravid. Hvis jeg fik menstruation, så skulle jeg have en bajer, sushi osv. Det var en trøst for mig at finde nogle "positive" elementer.

Rigtig meget held og lykke, op med humøret -husk det er jo en vidunderlig ting I har gang i, og det skal nok lykkes

din besked hjalp faktisk lidt på humøret... jeg må bare acceptere, at min krop er ved at "finde sig selv" og det er altså lige lidt hårdt den første måned på "egen" hånd (uden p-piller).

Du har ret, jeg skal prøve at tænke på andre ting og holde mig beskæftiget - nemmere sagt end gjort det ved vi begge hehe.

Jeg vil ikke gå og håbe på at være gravid, for chancen er så lille bitte - det er jo første forsøg og det ville være lidt for fantastisk Så vil hellere fortælle mig selv, at det bliver godt når menstruationen kommer, for så er denne underlige tilstand overstået og jeg ved mere om hvad jeg har at gøre godt med - fordi min krop har været igennem denne underlige periode

Nu må vi se.
Tak - det er nu rart at ha et sted at læsse sine tanker af hehe.

Anmeld

7. april 2009

baby2010

Ej hvor godt! Fedt at du kan vende det til noget positivt Jeg tænkte præcis det sammen med at det ville være lidt FOR fantastisk, hvis det skete med det samme...
Jeg tog graviditetstest 2 gange, fordi jeg havde det så underligt, men det er jo dumt, for enten er man jo gravid eller også er man det ikke!!! Mit råd er, at vente med at teste til efter man skulle have haft menstruation. Så lægger man det fra sig, og så kan man slappe af...

Min kæreste er blevet enige om, at vi bare skal knalde igennem, for at øge chancerne -mindst en gang om dagen Jeg kender jo heller ikke min cyklus, så vi har regnet ud hvilken periode jeg måske har ægløsning -taget ud fra et gennemsnit. Det bliver d.10. april og frem til d. 24. april

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.