Mini piller?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.661 visninger
27 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej alle i kloge kvinder

Jeg har været på mini piller godt 3mdr. nu, men hvordan fungere det egentlig med ens mens?

Jeg har ikke haft min mens i den tid jeg har haft mini piller, jeg har i alt haft 2 dage hvor der max har været 10 dråber blod, men har de sidste dage her haft meget brun udflåd....

er det normalt man ikke bløder når man får mini piller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Anonym trådstarter

ud af 588 kvinder er der ingen der ved noget om mini piller

Anmeld

20. marts 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Hej alle i kloge kvinder

Jeg har været på mini piller godt 3mdr. nu, men hvordan fungere det egentlig med ens mens?

Jeg har ikke haft min mens i den tid jeg har haft mini piller, jeg har i alt haft 2 dage hvor der max har været 10 dråber blod, men har de sidste dage her haft meget brun udflåd....

er det normalt man ikke bløder når man får mini piller??

Det ved jeg faktisk ærligt ikke.. Men altså jeg bløder ikke.. Jeg holder så heller ikke pause i mine.. 

Men ... 

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/mini-piller.htm

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Praevention/Til%20kvinder/Minipiller.aspx

Det her er fra nr2 hjemmeside... 

1. Når du bruger minipiller, er der ca. 98 % sikkerhed for, at du ikke bliver gravid
  2. Minipiller giver ingen afbrydelse i samlejet
  1. Din menstruation kan blive uregelmæssig med længere tid mellem blødningerne
  2. Der kan komme pletblødning, men som regel kun de første 2 - 3 måneder
  3. Enkelte kvinder bliver lettere deprimerede, når de tager minipiller
  4. Minipiller sikrer ikke mod seksuelt overførbare sygdomme som f.eks.  klamydia herpes eller  hiv. Brug evt. også kondom
  5. Minipiller skal tages på samme tidspunkt hver dag (det vil sige med ca. 24 timers mellemrum), ellers svækkes sikkerheden (gælder ikke for minipiller med høj dosis gestagen)

Anmeld

20. marts 2012

Clisolka

Anonym skriver:

ud af 588 kvinder er der ingen der ved noget om mini piller

Får ikke minipiller, så kan desværre ikke svare dig 

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Det ved jeg faktisk ærligt ikke.. Men altså jeg bløder ikke.. Jeg holder så heller ikke pause i mine.. 

Men ... 

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/mini-piller.htm

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Praevention/Til%20kvinder/Minipiller.aspx

Det her er fra nr2 hjemmeside... 

1. Når du bruger minipiller, er der ca. 98 % sikkerhed for, at du ikke bliver gravid
  2. Minipiller giver ingen afbrydelse i samlejet
  1. Din menstruation kan blive uregelmæssig med længere tid mellem blødningerne
  2. Der kan komme pletblødning, men som regel kun de første 2 - 3 måneder
  3. Enkelte kvinder bliver lettere deprimerede, når de tager minipiller
  4. Minipiller sikrer ikke mod seksuelt overførbare sygdomme som f.eks.  klamydia herpes eller  hiv. Brug evt. også kondom
  5. Minipiller skal tages på samme tidspunkt hver dag (det vil sige med ca. 24 timers mellemrum), ellers svækkes sikkerheden (gælder ikke for minipiller med høj dosis gestagen)

tak for svar....

jeg holder heller ikk pause, men mener bare er det ikk usundt slet ikke at bløde?

Anmeld

20. marts 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

tak for svar....

jeg holder heller ikk pause, men mener bare er det ikk usundt slet ikke at bløde?

nej er det ikke.. Men syntes du skal ringe til din læge og få af vide hvor tit du skal holde pause og have mens... Jeg aner ikke hvordan din situation er jo

Anmeld

20. marts 2012

Sujan

Hej..

Jeg var på mini piller i 4 år inden jeg blev gravid.. der havde jeg slet ikke mens.. og min gynækolog sagde at det er der bare nogen der ikke får.. og det er ikke skadeligt.. jeg har en bløder sygdom så var så glad for at slippe for mens.. skal klart på mini piller igen efter jeg har født..

Der gik dog 2-3 mdr. Inden jeg fik min første mens efter jeg stoppede på dem.

Anmeld

20. marts 2012

Sujan

Man skal ikke holde pause på mini piller

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

nej er det ikke.. Men syntes du skal ringe til din læge og få af vide hvor tit du skal holde pause og have mens... Jeg aner ikke hvordan din situation er jo

skal stereliseres om 2uger så det går nok så længe...ville bare høre om det var normalt ikk at bløde og have brunt udflåd i stedet for

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Hej..

Jeg var på mini piller i 4 år inden jeg blev gravid.. der havde jeg slet ikke mens.. og min gynækolog sagde at det er der bare nogen der ikke får.. og det er ikke skadeligt.. jeg har en bløder sygdom så var så glad for at slippe for mens.. skal klart på mini piller igen efter jeg har født..

Der gik dog 2-3 mdr. Inden jeg fik min første mens efter jeg stoppede på dem.

okay var du så meget omhyggelig med at  ta dem samme tid hver dag?

det har jeg nemlig været en dør til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.