Må jeg se din madplan for måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

Happiness

tarkoflen skriver:

Kan man lokke opskriften på din kyllingesuppe ud af dig? Det lyder nemlig ret lækkert med friske grøntsager til

Jamen vi gør det faktisk lidt forskelligt fra gang til gang.

Men plejer at koge nogle kyllingefilletter og porrer (nogen gange kun kyllingefilleterne)

Så tager vi lidt af kogevandet samt hønseboullion og blender sammen med kyllingen, så den bliver helt uden klumper. så koger vi det op igen og putter madlavningsfløde i, så den bliver dejlig cremet Og krydrer med salt og peber.

Så skærer jeg en masse forskelligt grønt: Løg, peberfrugt, chili, forårslg, tomater og hvad jeg nu kan finde på. Og steger bacon i tern.

Og det putter man så på suppen, alt efter hvad man lyster.

Så selve suppen er kedelig, men tilbehøret gør den frisk og anderledes  

Nogle gange putter jeg også gullerødder eller kartofler og koger med kyllingen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Dot D

Happiness skriver:

Men plejer at koge nogle kyllingefilletter og porrer (nogen gange kun kyllingefilleterne)

Så tager vi lidt af kogevandet samt hønseboullion og blender sammen med kyllingen, så den bliver helt uden klumper. så koger vi det op igen og putter madlavningsfløde i, så den bliver dejlig cremet Og krydrer med salt og peber.

Så skærer jeg en masse forskelligt grønt: Løg, peberfrugt, chili, forårslg, tomater og hvad jeg nu kan finde på. Og steger bacon i tern.

Det lyder rigtigt lækkert...

Blender du også selvet kødet med? hvis, så må det da give en god fylde til suppen

Anmeld

21. marts 2012

Happiness

Dot D skriver:

Det lyder rigtigt lækkert...

Blender du også selvet kødet med? hvis, så må det da give en god fylde til suppen

Jep, blender det med. Så den bliver godt tyk, men det skal den også helst være, når fyldet helst skal flyde på suppen Ellers bliver det bare slattent

Og manden herhjemme gider normalt ikke spise suppe, men den gider han godt, fordi den er så tyk og mætter meget mere.

Anmeld

21. marts 2012

Dot D

Happiness skriver:

Jep, blender det med. Så den bliver godt tyk, men det skal den også helst være, når fyldet helst skal flyde på suppen Ellers bliver det bare slattent

Og manden herhjemme gider normalt ikke spise suppe, men den gider han godt, fordi den er så tyk og mætter meget mere.

Den må prøves af en dag

Anmeld

21. marts 2012

tarkoflen

Happiness skriver:

Tak, det lyder lækkert, det må jeg prøve

Anmeld

20. maj 2012

Sara.

Happiness skriver:

Laver også kun madplan en uge af gangen. Men kan da vise dig de sidste par ugers

Sidste uge:

Mandag: Kortelletter med ris-røntsagsblanding og hvidløgsdressing

Tirsdag: Spaghetti med kødsovs

Onsdag: Rester

Torsdag: Hjemmelavede burgers

Fredag: Engelsk bøf med ovnkartofler og hjemmelavet bearnesse 

Lørdag: Kyllingesuppe med ciabattaflute og diverse friske grøntsager til at putte ovenpå/i suppen

Søndag: Medisterpølse med kogte kartofler og flødestuvet spinat

Denne uge:

Mandag: Kyllingefrikadeller med rodfrugter og tzaziki

Tirsdag: Orientalsk risret med græsk yogurt

Onsdag: Pasta med svampe og bacon

Torsdag: Kyllingefillet med svampe-mozzarellarisotto

Fredag: Paprikagryde 

Lørdag: Kortelletter med citron, timian kartofler og urtedip

Søndag: Mørbrad bøffer med ovnkartofler og hvdløgsdressing

(retterne er ikke fastlagt dagene. Vi handler bare ind en gang om ugen gennem super best eller nemlig.com. Og får det så leveret. Så spiser vi det vi har lyst til de pågældende dage. Men dog fastsætter vi de sidste dage, da noget af kødet jo skal på frost )

Faldt over tråden og dit indlæg, og har lige været inde og kigge på nemlig.com.

Synes godt nok at det virker smart!

Men er maden god nok? holdbar? har i prøvet at få noget dårligt? f.eks. brune bananer? Hvor lang tid er holdbarheden? Kan man købe til en uge...

Mvh Sara

Anmeld

20. maj 2012

Happiness

Sara. skriver:

Faldt over tråden og dit indlæg, og har lige været inde og kigge på nemlig.com.

Synes godt nok at det virker smart!

Men er maden god nok? holdbar? har i prøvet at få noget dårligt? f.eks. brune bananer? Hvor lang tid er holdbarheden? Kan man købe til en uge...

Mvh Sara

Det meste kød holder 2 dage.Men så fryser vi det bare ned. Frugt og grønt har sagens kunne holde sig en uge. 

Det eneste der er ret surt, er at når varene er udsolgt, finder man først ud af det enten når varene kommer, eller lige før. Så er det surt at stå der og mangle noget.

Anmeld

20. maj 2012

EKBJ

Happiness skriver:

Laver også kun madplan en uge af gangen. Men kan da vise dig de sidste par ugers

Sidste uge:

Mandag: Kortelletter med ris-røntsagsblanding og hvidløgsdressing

Tirsdag: Spaghetti med kødsovs

Onsdag: Rester

Torsdag: Hjemmelavede burgers

Fredag: Engelsk bøf med ovnkartofler og hjemmelavet bearnesse 

Lørdag: Kyllingesuppe med ciabattaflute og diverse friske grøntsager til at putte ovenpå/i suppen

Søndag: Medisterpølse med kogte kartofler og flødestuvet spinat

Denne uge:

Mandag: Kyllingefrikadeller med rodfrugter og tzaziki

Tirsdag: Orientalsk risret med græsk yogurt

Onsdag: Pasta med svampe og bacon

Torsdag: Kyllingefillet med svampe-mozzarellarisotto

Fredag: Paprikagryde 

Lørdag: Kortelletter med citron, timian kartofler og urtedip

Søndag: Mørbrad bøffer med ovnkartofler og hvdløgsdressing

(retterne er ikke fastlagt dagene. Vi handler bare ind en gang om ugen gennem super best eller nemlig.com. Og får det så leveret. Så spiser vi det vi har lyst til de pågældende dage. Men dog fastsætter vi de sidste dage, da noget af kødet jo skal på frost )

koster det noget for selve leveringen? 

Anmeld

20. maj 2012

Happiness

EKBJ skriver:

koster det noget for selve leveringen? 

Jep. Mener det koster 40kr i nemlig.com og 30kr hos superbest. Og så betaler du for poser, så det løber lidt op. Men det kan anbefales når man har en lille størrelse Vi gør det ikke i øjelikket, men da jeg gik hjemme med Lukas gjorde vi. 

Kunne ikke ballancere op på 3,sal med indkøbsposer og Lukas. Så vi valgte den nemme løsning Og så var det rart at få dem leveret lige til døren, så det skulle bare pakkes ud

Anmeld

20. maj 2012

EKBJ

Happiness skriver:

Jep. Mener det koster 40kr i nemlig.com og 30kr hos superbest. Og så betaler du for poser, så det løber lidt op. Men det kan anbefales når man har en lille størrelse Vi gør det ikke i øjelikket, men da jeg gik hjemme med Lukas gjorde vi. 

Kunne ikke ballancere op på 3,sal med indkøbsposer og Lukas. Så vi valgte den nemme løsning Og så var det rart at få dem leveret lige til døren, så det skulle bare pakkes ud

Har selv overvejet det lidt, for det er sgu noget svært bare at komme op på første sal med en lift og bæreposer..  som du selv siger.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.