Overnatning for pårørende på sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

Peanut

Hejsa

Min mand skal snart opereres (planlagt), og da der er 150 km hver vej til sygehuset, har jeg selvfølgelig spurgt dem, om der var mulighed for at jeg kunne overnatte de få dage han skal være indlagt, til hvilket jeg fik nej, og de kendte kun lige det hotel der lå i nærheden.

Men hvorfor har sygehuse ikke overnatning til pårørende, eller kan være mere behjælpelige? Et hotel koster jo "en formue" i min verden, også ville det egenlig bedre kunne betale sig at køre hjem, men det er jo også bare lang vej.

Grunden til min undring, er at han blev opereret "mere akut" for et års tid siden, på et andet sygehus, og der kunne det pågældende sygehus godt finde en ekstra seng til mig, men kun indtil de selv skulle bruge sengen).

Men er der nogle der ved noget om emnet?

Skal man bare bide i det sure æble og køre den lange vej, hver dag, fordi man vil være ved sin kæres side?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

klmf

Jeg synes det er helt fint, at man selv skal sørge for overnatning andetsteds når det er planlagte operationer. I akutte situationer er det ok at man finder en seng til pårørende på sygehuset, men jeg mener absolut ikke det er sygehusets opgave at finde overnatning til pårørende i ikke-akutte situationer, heller ikke selvom der er lang vej til og fra hjemmet. Hvis det er forældre til små børn synes jeg det er noget andet, da de er en del af barnet og dets behandling.

Er der ikke et vandrerhjem eller lignende i nærheden? Det behøver ikke at være så dyrt.

Anmeld

20. marts 2012

Mutti2B

Er der ikke et patienthotel hvor du kan købe en overnatning på?

Anmeld

20. marts 2012

JonTri

lotchen skriver:

Jeg synes det er helt fint, at man selv skal sørge for overnatning andetsteds når det er planlagte operationer. I akutte situationer er det ok at man finder en seng til pårørende på sygehuset, men jeg mener absolut ikke det er sygehusets opgave at finde overnatning til pårørende i ikke-akutte situationer, heller ikke selvom der er lang vej til og fra hjemmet. Hvis det er forældre til små børn synes jeg det er noget andet, da de er en del af barnet og dets behandling.

Er der ikke et vandrerhjem eller lignende i nærheden? Det behøver ikke at være så dyrt.

enig. Som forælder er man jo medindlagt...

Det må være op til de pårørende, om de vil være ved patientens side.

Anmeld

20. marts 2012

Muffin_girl

Peanut skriver:

Hejsa

Min mand skal snart opereres (planlagt), og da der er 150 km hver vej til sygehuset, har jeg selvfølgelig spurgt dem, om der var mulighed for at jeg kunne overnatte de få dage han skal være indlagt, til hvilket jeg fik nej, og de kendte kun lige det hotel der lå i nærheden.

Men hvorfor har sygehuse ikke overnatning til pårørende, eller kan være mere behjælpelige? Et hotel koster jo "en formue" i min verden, også ville det egenlig bedre kunne betale sig at køre hjem, men det er jo også bare lang vej.

Grunden til min undring, er at han blev opereret "mere akut" for et års tid siden, på et andet sygehus, og der kunne det pågældende sygehus godt finde en ekstra seng til mig, men kun indtil de selv skulle bruge sengen).

Men er der nogle der ved noget om emnet?

Skal man bare bide i det sure æble og køre den lange vej, hver dag, fordi man vil være ved sin kæres side?

Min erfaring er at det er for egen regning.. Desværre.. 

Anmeld

20. marts 2012

Peanut

AalborgPigen skriver:

Min erfaring er at det er for egen regning.. Desværre.. 

Okay.. Æv æv 

Anmeld

20. marts 2012

mortilnoahogmelina

Desværre er det for egen regning .
Har faktisk efter min mening en ret uhyggelig historie om det .
Et barn bliver født i uge 26+ ved akut kejsersnit . Moren er med indlagt i 2 dage så viser de at hun er frisk til at blive udskrevet . Det bliver hun samtidig med er barnet ho stadig indlagt da det er født for tidligt.
Moren bliver altså ikk med indlagt med sit barn . Moren bør 200 km fra sygehuset . Men hun kan da godt få en seng hvis det altså var .
Det vil hun af gode grunde self gerne . Men hun får intet betalt . Alt måd drikke osv skal hun selv betale . Og jeg understreger alt .
Det synes jeg er svineri da man ikk selv vælger at føde for tidligt .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.