Jer der bruger isofix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

CaWi

Vi er i gang med at kigge på autostol, og er blevet tilbudt at købe en næsten ubrugt autostol med base og isofix.

Da vi har to biler, som vi vil komme til at skifte meget mellem (og når andre også skal passe og evt ha stolen med) ville jeg lige høre om selve isofix'en er nem at tage ud og sætte over i den anden bil. Eller skal man så have en til hver bil? Det skulle jo helst være så nemt som muligt. Og alle snakker jo om at det er mere sikkert med isofix end bare med selen.

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Janni.

Vi har haft isofix til hans første stol, den var rigtig nem at tage ud. Vi flyttede den også ind imellem. Faktisk nemmere at flytte isofix'en og stolen end at sætte stolen fast i selen, synes jeg. 

Anmeld

20. marts 2012

quindelist

CAWI skriver:

Vi er i gang med at kigge på autostol, og er blevet tilbudt at købe en næsten ubrugt autostol med base og isofix.

Da vi har to biler, som vi vil komme til at skifte meget mellem (og når andre også skal passe og evt ha stolen med) ville jeg lige høre om selve isofix'en er nem at tage ud og sætte over i den anden bil. Eller skal man så have en til hver bil? Det skulle jo helst være så nemt som muligt. Og alle snakker jo om at det er mere sikkert med isofix end bare med selen.

Håber nogen kan hjælpe

Jeg synes det er ok nemt at flytte isofix basen -vi har maxi cosi

Men tror ærligt talt at jeg ville være tilstrækkelig doven til at købe 2 baser, specielt hvis den kan bruges til næste størrelse stol også (det kan vores)

Anmeld

20. marts 2012

ano14316

CAWI skriver:

Håber nogen kan hjælpe

Jeg har en rømer babysafe + II SHR, og bruger isofix base.
Basen er ikke en man bare lige tage rud og flytter. Men jeg ville da helt klart sige at i skulle tage imod tilbudet og så sæt basen iden bil baby vil bliver trandporteret mest i og brug selen i den anden.

Anmeld

20. marts 2012

CaWi

quindelist skriver:

Jeg synes det er ok nemt at flytte isofix basen -vi har maxi cosi

Men tror ærligt talt at jeg ville være tilstrækkelig doven til at købe 2 baser, specielt hvis den kan bruges til næste størrelse stol også (det kan vores)

Synes bare det er mange penge at bruge hvis man skal købe en isofix og base til den anden bil også. Det er også en maxi cosi vi er blevet tilbudt.

Anmeld

20. marts 2012

mortilnoahogmelina

Nu har vi ikk selv isofix base da vores bil ikk har isofix . Men vi bruger Sele base i stedet .
Hmm jeg synes hvis i skifter så meget imellem bilerne så prøv at undersøge om der er noget som hedder en Sele base til jeres stol . Og så køb sådan en til ny 2 bil . Jeg ville aldrig selv undvære sådan en base ynder alle omstændigheder , så heller et stort besvær med at skifte over til anden bil .

Anmeld

20. marts 2012

quindelist

CAWI skriver:

Synes bare det er mange penge at bruge hvis man skal købe en isofix og base til den anden bil også. Det er også en maxi cosi vi er blevet tilbudt.

Det har du ret i -skriver også det ville være dovenskab.

Hvis det er en pebblestol med familyfix basen skal du bare være opmærksom på at nr 2 stol pearl, ikke kan sættes fast med sele men kun i basen, -bare hvis i havde tænkt jer at fortsætte med basen til næste str

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.