Fb af freyja

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

FogL

Det hele startede torsdag den 23/2 da jeg var til undersøgelse på sygehuset 41+3.  Får kørt en strimmel og bliver undersøgt. Har haft rimeligt regelmæssige plukveer en uges tid, og de har åbenbart gjort noget, for jeg er 3 cm åben. JM mener ikke, at der går mange dage før hun kommer. 

Fredag er plukveerne mere eller mindre gået i sig selv, og jeg føler bare at tiden er uendelig. Hvorfor skal det gå i stå nu? 

Lørdag kommer der lidt kog i dem igen, og jeg er gået i venteposition. Vi ser "Voice- Danmarks største stemme" finalen uden problemer, og hygger med manden med en masse putning. 

Kl. 23 tager plukveerne til, men siger ikke noget til nogen, da de har det med at gå i stå (jinx!). Manden og jeg går i seng, men får ikke sovet.

Kl 1.30 må jeg stå op og ringer til FG omkring kl 2 - er sikker på jeg har milde veer nu - 5 min imellem! De siger, at vi skal give det en time, så det gør vi. Lidt over 3 ringer jeg igen, og da er de blevet mere kraftige. JM beder mig komme ind til undersøgelse, og vi tager lige så stille afsted. 

Kl 3.30 er vi på vej, efter afisning af bilen og tasken færdigpakket. (den ene nat skulle der selvfølgelig være frost!)

Vi ankommer til FG 3.45, og kommer ind på en lille stue, hvor jeg får kørt strimmel og bliver undersøgt. 4 cm åben, udslettet livmoderhals og regulære veer. Vi snakker lidt, og hun mener vi skal blive og få sovet inden det går løs. Mens hun er væk for, at indskrive os, tager veerne hurtigt til og begynder at gøre ret ondt! (De kommer med 2-3 minutters mellemrum) Da hun kommer tilbage smiler hun og siger: "ja, jeg tænkte nok du var én af dem!", og vi bliver flyttet til en anden stue, da jeg gerne vil i badekar. 

Får lavement og går under bruseren. Den er dog træls, så jeg kommer hurtigt i "tøjet", og ligger mig på, ehm, sengen..

Kl. 5.25 kommer jeg i badekar, og det har en fantastisk effekt. JM synes jeg er utrolig, og klarer det super. Veerne er ret kraftige. Er 7 cm åben! 

Kl. 6.10 kan vandet ikke få mig til at slappe af længere og jeg kommer op. Får lattergas, med god effekt på vejrtrækningen, men ingen effekt på smerterne. Fy for satan jeg har ondt! 

Får varmepude, men den hjælper kun kort. JM trykker i lænden mens jeg har veer, som nu kommer med 2 mins interval. Det er super! 

Kl. 6.25 8 cm åben, og stadig ingen vand. AV!

Kl. 6.35 får jeg bistik i lænden, som hjælper rigtig meget. Presseveerne er startet, og det gør mere ondt end noget andet i forløbet. 

Kl. 7 må jeg begynde at presse med, da JM nu har taget vandet, som er lysegrønt af afføring. Hun får elektrode på hovedet. 

Kl. 7.15 synes JM ikke der sker noget. Jeg kommer på toilettet, men kan ikke tisse, selvom JM siger min blære er fyldt. Håber på snarlig fødsel, for smerterne er ulidelige. Kan ikke komme i sengen igen, så står i stedet, som faktisk har god effekt. 

Kl 7.30 kan JM se lillepigens hår, hvilket får mig til at presse endnu hårdere. Kommer tilbage i sengen, så jeg kan sidde lidt, mine knæ skælver. Veerne kommer oveni hinanden og jeg får ikke en pause. 

Presser, presser og presser, og 7.45 d. 26/2 er hun ude - lækker og fin! 

3550g og 54 cm lang! 

Bliver syet af min egen konsultations JM, da der var vagtskifte kl 7. Hun er så sød, og jeg er glad for, at hun nåede at møde lillepigen. 

De mener alle, at navlestrengen er sublimt flot, fuldstændigt snoet - og nå ja, en METER lang! Hun har sjippet rundt derinde :p 

Det var et ret hårdt og meget smertefuldt forløb fra jeg kommer ind på min "rigtige" fødestue, men jeg ville ikke have været det foruden! Elsker min lille pige overalt på jorden. 

Hun er født 41+6, to dage inden igangsættelse. 

Og så en MASSE billeder, nu er der jo gået længe siden hun kom til (sidste billede er fra fødslen og nr. 2 er fra i dag - 23 dage gammel)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Stort tillykke med Freya

Anmeld

20. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Nej hvor er hun sød.. Skønne billeder..
og dejligt med fb.

Anmeld

20. marts 2012

Maja_4000

Hvor er hun bare sød ! 

Det lyder til at have været hårdt - Men det er det jo nok altid Hehe

Kæmpe tillykke med hende

Anmeld

20. marts 2012

Malthesmoar

tillykke tillykke

Anmeld

20. marts 2012

FogL

tak piger vi er også vilde med hende  

Anmeld

20. marts 2012

Lone Jakobsen

sikke nogle skønne billeder. er helt vild med nærbilledet. hun er virkelig køn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.