Chalala85 skriver:
Hej i elskede damer
Så er der lidt ro så jeg endelig kan dele mit livs største oplvelse med jer. Jeg fik lov til at føde Jack selv og det er det bedste jeg til dagd dato har oplevet
Nåh men here goes...
Tirsdag d. 13/3-12 ved 16 ´tiden begynder mine plukveer at tage til og jeg tager så småt tid på dem. Der er 5 min imellem men tænker det bliver ikke til noget...
Vi får spist aftensmad og manden synes jeg skal putte lidt, hvis nu der skulle ske mere så jeh har kræfter.
Omkring kl. 19 kan jeg ikke rigtig holde det ud mere og ringer til FG. Vi får kørt storebror til svigerne og drager mod Herlev Hospital.
Vi ankommer omkring kl. 20 og får kørt en CTG og undersøgt indvendigt... er 4 cm åben og har veer, men uregelmæssige og bliver derfor sent hjem med beskeden om at der nok går nogen dage endnu
På vej hjem tager de til og da vi er hjemme og ligger i sengen kan jeg dårligt holde det ud. kl. 22.30 ringer manden til FG da han ikke mener der vil gå dage
ankommer til FG 23.05
Veer 2-4 min varrighed ca. 60sek.
Fosterskøn 3600g
Får kørt CTG og følges på fødegangen.
kl, 01.00 tiltagende veer afventer og gør klar til klyx.
kl. 01.45 Kraftige veer god kontrol med vejrtrækning, 8cm åben, ikke tid til klyx.
Kl. 02.02 Spontant vandafgang - fin farve
kl. 02.10 pressetræng men afvt. lidt endnu.
kl. 02.40 Kommer op at stå, holder om far og vrikker med underlivet.
Kl. 02.50 Opfordres til at presse med på pressetræng
Kl. 03.20 Op og stå henover sengen i 4 veer.
Kl. 03,35 God fremgang Hovedet kan skimtes, ren O2 på maske.
Kl, 03.56 Fødes en velskabt levende dreng
Apgar 10/1 - 10/5 ( dygtig dreng )
Vægt 4572g 54cm
Jeg fik kun lattergas og ilt under fødslen og jeg bristede ikke eller noget på trods af en hurtig fødsel og en stor dreng
Min bonusmor var med og hun klippede navlestrengen
Det er den bedste fødsel jeg kunne ønske mig
Og nu, lidt billeder af vores guld